Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Dere med barn på rundt 8-9 år som er hjemme alene etter skolen,hvor mange timer er de alene? Å hvor mange timer er det innafor at en 8 åring er alene? Han sier selv at det er gøy å være hjemme alene å han gjør aldri noe galt,han spiller playstation eller ser på tv. Anonymkode: c02fd...c64
skinnfilla Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Hun er 9 og er hjemme alene ca 1-3 timer, kommer an på når hun slutter . Jeg er hjemme halv 4.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Jeg synes virkelig ikke det er greit at en 8 åring sitter inne og ser på TV eller spiller når de kunne vært ute og lekt med venner jeg da... Jeg har fire barn, og det er litt forskjellig når de sluttet på sfo, han som gikk lengst gikk ut 3.klasse og hun som gikk kortest sluttet etter 1.klasse. Men en av tingene som var med å avgjøre var at de faktisk hadde noen i nabolaget å leke med. Jeg er overhodet ikke fanatisk på dette med skjermtid, og barna spiller en del, men ikke midt på dagen når de skal leke med venner. Anonymkode: 08648...9be
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes virkelig ikke det er greit at en 8 åring sitter inne og ser på TV eller spiller når de kunne vært ute og lekt med venner jeg da... Jeg har fire barn, og det er litt forskjellig når de sluttet på sfo, han som gikk lengst gikk ut 3.klasse og hun som gikk kortest sluttet etter 1.klasse. Men en av tingene som var med å avgjøre var at de faktisk hadde noen i nabolaget å leke med. Jeg er overhodet ikke fanatisk på dette med skjermtid, og barna spiller en del, men ikke midt på dagen når de skal leke med venner. Anonymkode: 08648...9be Akkurat her vi bor så er det bare pensjonister til naboer. Er uansett nesten ingen ute lengre,å når sønnen min er på besøk så har enten sett på film eller spillet playstation. Regner med de kommer til å være mer ute når det blir vår. Anonymkode: c02fd...c64
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Akkurat her vi bor så er det bare pensjonister til naboer. Er uansett nesten ingen ute lengre,å når sønnen min er på besøk så har enten sett på film eller spillet playstation. Regner med de kommer til å være mer ute når det blir vår. Anonymkode: c02fd...c64 Da er det vel greit å bruke sfo en stund til, der leker de ihvertfall med venner.... Anonymkode: 08648...9be
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det vel greit å bruke sfo en stund til, der leker de ihvertfall med venner.... Anonymkode: 08648...9be Har bare en dagmammajobb nå så tjener såpass lite at jeg har valgt å kun ha SFO to dager i uken. De fleste på hans alder har sluttet på SFO pga de heller er hjemme alene,så han seg heller ikke så godt på SFO. Anonymkode: c02fd...c64
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Han er hjemme 1,5 time- 2 timer før jeg kommer hjem. Anonymkode: f9837...814
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det vel greit å bruke sfo en stund til, der leker de ihvertfall med venner.... Anonymkode: 08648...9be Ikke i fjerde klasse. Der er det ikke mange som bruker sfo lenger Anonymkode: f9837...814
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 Min 3. Klassing er hjemme 1 - 1 1/2 time alene. Anonymkode: 843e2...5c3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke i fjerde klasse. Der er det ikke mange som bruker sfo lenger Anonymkode: f9837...814 Min går bare i 3.klasse å allerede er det veldig mange som har sluttet,så mange at han ikke egentlig vil på SFO lengre. Så dropper nok helt SFO til neste år. Anonymkode: c02fd...c64
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 Ca 30 min- 4 timer. Kommer an på når hun slutter i forhold til søsken og oss foreldre. Hun er glad i å være alene hjemme. Ofte har hun med seg nabojenta. SFO her er helt sirkus og er ikke for alle. At hun ikke lenger er på SFO er hennes valg. Anonymkode: 844da...a9b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 Min går i 4. klasse. Slutter på skolen 13.45 tre dager i uken, 12.15 en dag, og 14.15 en dag. Jeg kommer hjem fra jobb ca 17.00, så det blir noen timer per uke. Men han et alltid ferdig med lekser før jeg kommer hjem, så noe fornuftig gjør han. Anonymkode: 2537d...6b2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 Alt fra 1-4 timer er han hjemme. Han nekter å gå på SFO for det er en del der som ikke er så snille mot andre. Nesten alle k klassen hans har sluttet (3.klasse). Merker han trenger litt ro rundt seg så etter han sluttet på SFO har han blitt mye mer harmonisk selv om det blir litt spill og TV etter skolen. Når jeg kommer hjem er det middag og lekser eventuelt litt utetid. Hvis det er mer tid igjen så leser han en bok. for meg handler det om at han skal trives greit. Og spilling er viktig i livet hans og ser at han har bedret seg på andre områder etter han fikk dreisen på spillinga. Anonymkode: 3e6ed...c3f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ca 30 min- 4 timer. Kommer an på når hun slutter i forhold til søsken og oss foreldre. Hun er glad i å være alene hjemme. Ofte har hun med seg nabojenta. SFO her er helt sirkus og er ikke for alle. At hun ikke lenger er på SFO er hennes valg. Anonymkode: 844da...a9b Her er det også noen dager han må være hjemme alene i 4 timer så derfor jeg lurte på om det er innafor. Greit å høre litt hvor lenge andre barn på den alderen er hjemme alene Hadde det vært opp til barnefaren så hadde han aldri vært alene mer enn 10 minutter,noe mer er visst uansvarlig hehe! Sønnen vår liker å være hjemme alene å klarer det helt fint,det er aldri noe tull når han er hjemme alene. Anonymkode: c02fd...c64
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #15 Skrevet 14. februar 2020 On 2/12/2020 at 8:40 AM, Anonym bruker said: Dere med barn på rundt 8-9 år som er hjemme alene etter skolen,hvor mange timer er de alene? Å hvor mange timer er det innafor at en 8 åring er alene? Han sier selv at det er gøy å være hjemme alene å han gjør aldri noe galt,han spiller playstation eller ser på tv. Anonymkode: c02fd...c64 ca 1 og halv på morgen helt alene, og ca 2 timer ettermiddag, før storebrødrene kommer hjem, men jeg jobber turnus så er opp og ned, mens faren jobber stort sett fra kl 7 til kl 18 på kvelden Anonymkode: 697b1...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå