Anonym bruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Driver med utredning. Legen ser forandringer på MR bildene og væske/betennelse nede i ryggen. Har et fysisk tungt yrke, og har møtt lite forståelse fra sjefen min. Derfor biter jeg tennene sammen for å holde meg i jobb. Hadde vert greit å høre litt om andre sin situasjon. Er det noen som har omskolert seg? Klarer dere å stå i jobb 100%? Tenker liksom at siden forandringene er små, at jeg bør klare hverdagen maks hele tiden. Men merker jeg blir sliten i perioder. Prøver å holde meg mest mulig i aktivitet, da jeg føler det hjelper veldig. Anonymkode: a33b2...1db
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Jeg ville byttet jobb, om jeg var deg. En fysisk tung jobb vil ved slike diagnoser som regel gjøre at man sliter seg ut raskere enn man må. Gjerne en jobb med bevegelse, men ikke for tung. Anonymkode: 5194f...cc3
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville byttet jobb, om jeg var deg. En fysisk tung jobb vil ved slike diagnoser som regel gjøre at man sliter seg ut raskere enn man må. Gjerne en jobb med bevegelse, men ikke for tung. Anonymkode: 5194f...cc3 Ja, jeg avventer litt til jeg er ferdig med utredningen. Vet ikkje om man kan få noe støtte i slike tilfeller? Anonymkode: a33b2...1db
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg avventer litt til jeg er ferdig med utredningen. Vet ikkje om man kan få noe støtte i slike tilfeller? Anonymkode: a33b2...1db Sikkert lurt å vente til du er ferdig med utredningen. Men drøyer den for lenge, da ville jeg sett meg om etter en lettere jobb uansett. Om du får støtte til ev. omskolering kommer an på om du trenger det eller ikke for å få en jobb kroppen din kan fungere bedre i, hvor mange år du har igjen i arbeidslivet, hva legene anbefaler m.m. Trenger du omskolering og det anses som hensiktsmessig og gjennomførbart, da er det nok muligheter for å få det. Om du tror det må til ville jeg kontaktet Nav og forklart situasjonen og spurt om råd og muligheter. Anonymkode: 5194f...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå