Gå til innhold

Asperger og sosiale relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan jobbe med vennskap og sosiale relasjoner når barnet/ungdommen ikke viser interesse for det?

Anonymkode: 3d607...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han slippe? Hvis han er fornøyd, så er det vel greit?

Anonymkode: 2432b...eef

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Og har ikke barnet en eneste venn den ønsker å tilbringe litt tid med?

Vet det noen steder arrangeres sosiale aktiviteter, for ungdom med Asperger. Og her fikk min sønn tilbud om kurs for tenåringer, gjennom BUP, men han ønsket ikke. Han blir snart 13 år, og bryr seg ikke så mye om han har Asperger.

Min er sosial, men ser jo at det har blitt mindre. Så nå i helgen har vi invitert hans beste venn på kino og overnatting. Jeg føler jeg må ta mer initiativ til at han skal være sosial.

Anonymkode: 84021...da7

Skrevet

Jeg har det og da jeg vokste opp var ikke kunnskapen så stor. Men jeg ble tvunget sosial. Da fikk jeg bare mer skrekken. Og så hadde jeg snevre interesser. Lærerne begynte å skulle forandre helt på meg. Ikke fikk jeg tegne eller velge bøker som handlet om mine interesser. Alt føltes som tvang. Poenget er at du kanskje ikke bør tvinge han for mye. Men ha samtaler, og gjør han litt oppmerksom på at det kan bli konsekvenser om han velger å bli totalt alene. Han er jo ung og ting kan forandre seg. Min litt yngre bror har også AS, men han hadde alltid venner og ble kjent med barn når vi var på ferie. Nå er det jeg som er mer sosial mens han HATER ALT som heter sosialisering. Jeg sier at det kan jo få konsekvenser for senere, men han er voksen og vi kan ikke lenger tvinge han

Anonymkode: e2dbd...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...