Gå til innhold

Lavkarbo hodepine, hjelp !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles ut som hodet eksploderer 😱

Noen råd mot lavkarbo hodepine ? 

Vil ikke gi opp nå, føler meg mer energisk og sover bedre en jeg har gjort på åresvis. Så om bare jeg ble kvitt hodepinen så hadde alt vært perfekt.

Anonymkode: bd54d...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du nok? Hvor lenge har du gått på lavkarbo, drakk du mye koffeinholdig drikke før?

Anonymkode: 05600...178

Skrevet

Pass på at du får i deg nok salt når du går på lavkarbo. 

Anonymkode: e9787...550

Skrevet

Husker du å drikke vann? Og ikke brus/kaffe/te? 

Får du nok proteiner?

Anonymkode: 8020e...f26

Skrevet

Man kan fort bli svimmel og få vondt i hodet hvis man går fort ned i vekt, kroppen mister mye salt og væske. Prøv å ta en saltshot 😊

Anonymkode: 6b5d8...60b

Skrevet

Hva er saltshot ? Drikker masse vann, men unner meg en kaffekopp med litt fløte hver dag. 

1 uke fra jeg startet og minus 3 kg, men hovedgrunnen til lavkarbo er livstils endring. Føler meg så mye bedre på denne, bortsett fra hodepinen. Har lavt stoffskifte,  og tar levaxin men dette er det eneste som gir meg masse energi. 

Bruker Lifesum appen for å følge med og i følge den får jeg nok proteiner.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er saltshot ? Drikker masse vann, men unner meg en kaffekopp med litt fløte hver dag. 

1 uke fra jeg startet og minus 3 kg, men hovedgrunnen til lavkarbo er livstils endring. Føler meg så mye bedre på denne, bortsett fra hodepinen. Har lavt stoffskifte,  og tar levaxin men dette er det eneste som gir meg masse energi. 

Bruker Lifesum appen for å følge med og i følge den får jeg nok proteiner.

I stedet for saltshot, så kan du og drikke buljong. Det gjorde jeg når jeg var i ketose, og gikk helt tom, hadde rett og slett saltmangel.

Anonymkode: 05600...178

Skrevet

Når du går over til et kosthold med lite karbohydrater drenerer kroppen ut mye vann og du mister mye salter og mineraler. Det er derfor viktig å erstatte det kroppen mister. Du bør få i deg minst 6-8 gram uraffinert salt daglig.

Anonymkode: 344dd...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...