Gå til innhold

1 fl vin( over 3,5 timer), 20 MG sobril og 1 paralgin forte.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dette farlig? 
Var i selskap, kom hjem, følte enorm uro(andre årsaker til det) og tok dermed 20mg sobril og 1 pf. 

Anonymkode: 212b9...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke farlig :) Du sover sikkert godt i natt 😉

Anonymkode: f7d63...8f9

La eeenda våken og urolig lenge etter, og har tatt 2 pg og 10 MG sobril siden. 
angsten er enda og søvn lagt ifra.... (i alle dager? Enda ikke farlig? Må opp tidlig! Må bare få sovne nå så jeg klarer dagen i morgen!! 😅

Anonymkode: 212b9...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du sobril hjemme? Det er vel neppe dette inntaket som er farlig, men årsaken til at du har slike medisiner liggende. Har du mye angst? Håper du får hjelp og god behandling. 😃 Klem

Anonymkode: 5da8f...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer du på om det er farlig ringer du legevakten og spør. Hva med å ringe en venn istedenfor å drikke alkohol og ta tabletter? Håper ikke du har barn i hus.

Anonymkode: 05849...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var et engangstilfelle er det ikke farlig i seg selv, men det høres ikke bra ut heller. Paralgin forte er i seg selv et skummelt og avhengighetsskapende legemiddel. Og den miksen du beskriver kan lede til blandingsmisbruk. Angst er skikkelig ubehagelig, men ikke farlig. Det er bare instinktene som løper løpsk med oss og reagerer på uhensiktsmessige måter. Det finnes god hjelp å få med angst. Sobril og Paralgin forte løser ingen ting. 

Anonymkode: 1f52c...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dette farlig? 
Var i selskap, kom hjem, følte enorm uro(andre årsaker til det) og tok dermed 20mg sobril og 1 pf. 

Anonymkode: 212b9...b08

Hvorfor paralgin forte? Bland aldri alkohol og medisiner, det er bare dumt.

Anonymkode: 9fbbe...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig...vet ikke.

Normalt? Nei. Det er absolutt ikke vanlig å ta så mye smertestillende og sobril samtidig. Og drakk du alkoholen alene?

De fleste drikker nok ikke én flaske vin mandag kveld...

Anonymkode: 807e1...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor paralgin forte? Bland aldri alkohol og medisiner, det er bare dumt.

Anonymkode: 9fbbe...4f7

Paralgin forte inneholder kodein som gir en beroligende effekt bl. a, på lik linje med morfin. 

Å bruke det sammen med sobril, som også er veldig vanedannende, for beroligende effekt er ikke veldig sunt. 

Treenigheten alkohol, sobril og PF setter bare en pauseknapp på symptomene, og løser ingenting. Alkoholen demper kanskje angsten i starten, men rebound effekten er jo heftig og da blir det fort en ond sirkel. 

Håper du får hjelp HI 

Anonymkode: 66cdb...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på en svært farlig vei når du har begynt å blande flere medikamenter og når du i tillegg blander dette med alkohol.

Jeg har ikke slike problemer, men har vært lenge syk, så jeg tåler dårlig alkohol. Drikker sjelden, og når jeg gjør det er det som regel bare ett glass vin til mat. Jeg har heller ikke angstproblemer. Men i julen opplevde jeg for første gang å få angst av alkohol. Hadde ikke noen problemer, hadde spist helt normalt siste par dagene, men tok ett lite glass vin til litt mat på kvelden. Våknet et par-tre timer etter jeg la meg med ordentlig angst. Forstod jo at det sikkert hadde med alkoholen å gjøre, selv om jeg aldri har opplevd det før. Av nysgjerrighet drakk jeg ikke noe neste kveld - ingen angst på natten. Drakk et lite glass vin til mat kvelden etterpå, og da våknet jeg igjen etter halvannen time og hadde angst resten av natten. Det er jo et klart tegn, kroppen min tåler ikke alkohol for tiden. Og da er det bare å forholde seg til det, tenker jeg.

Jeg måtte kutte all alkohol over en lang periode pga. sykdom for mange år siden. De første gangene jeg da var ute eller på fest var merkelig, jeg hadde stort fokus på at jeg ikke drakk. Det var egentlig litt komisk fordi jeg før dette godt kunne ta en alkoholfri fest eller gå edru på byen og forholde meg edru hele kvelden. Men når jeg måtte holde meg helt unna, da ble det et fokus, merkelig nok, da ble jeg selvbevisst - selv om jeg aldri har drukket mye. Det gikk fort over, og da oppdaget jeg hvor mye dustete ting folk gjorde i fylla som jeg tidligere har oversett. Det fikk meg til å bare ville drikke enda mindre da jeg etter dette kunne begynne å drikke alkohol igjen. Man trenger virkelig ikke alkohol for å ha det morsomt.

Så Hi, det er en overgang å ikke drikke på fest eller ute på byen. Men uavhengig av dette har du et problem med medikamentbruken din, så snakk med legen din om dette, og innrøm hva du opplever når du drikker og også at du har begynt å blande ulike medikamenter og alkohol. Hvis du ikke tar tak i dette risikerer du langt større problemer snart.

Det er flott at du har innsett at dette er et problem for deg, for da kan du starte å skape en endring :)

Anonymkode: d6377...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 paralgin forte, 30 mg sobril og en hel flaske vin.. definitivt ikke bra! Og du skulle tidlig opp? Lykke til med det, sier jeg bare! Håper inderlig du ikke skal kjøre bil, med dette innabords kan du ikke kjøre dagen etterpå, da sobril har laaaang halveringstid. 
Kodeinet i paralgin forte metaboliseres til morfin i leveren din, fortsette du denne miksen av piller og alkohol har du et seriøst og stort problem! 
Angst er ikke farlig. Du må ikke dope det bort! 

Anonymkode: f9e85...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...