Gå til innhold

Hva i alle dager er galt med ankelen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden så fikk jeg helt plutselig kjempevondt i den ene ankelen min. Det var akkurat som om noe ikke var helt på plass og jeg kunne ikke tråkke ned  med foten i det hele tatt. Etter noen timer, så forsvant det like fort som det kom, alle smertene forsvant og jeg kunne bruke foten som normalt. Det har ikke vært noe smerter eller ubehag etterpå.
Men nå har det samme skjedd i dag igjen. Den er ikke noe særlig vond så lenge jeg sitter helt stille. Jeg kan belaste den litt mer denne gangen, men da må jeg være stiv i kneet, og ikke bøye i ankelleddet i det hele tatt. Jeg kan ikke gå ut noen vei, har mer enn nok med å humpe litt rundtt her i leiligheten. Smertene sitter bak på ankelen, helt nede i leddet og det er veldig vondt hvis jeg prøver å vippe fotbladet oppover. Noen som har vært borti noe lignende eller kan ha forslag om hva det kan være?

Anonymkode: 70b3d...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betent akilles?

Anonymkode: 78cc5...5d2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Betent akilles?

Anonymkode: 78cc5...5d2

Hmm, jeg synes ikke det passer helt med symptomene på betent akilles. Det gikk over igjen seint i går kveld, like fort som det kom. Det var veldig vondt, kjentes ut som om noe falt på plass igjen, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Var litt ømt etterpå, kjenner ingenting til det i dag.

Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Foten er den mest kompliserte kroppsdelen vi har i forhold til ledd. Kan være låsninger eller spenninger i ligament. En behandler (osteopat) finner ut av det kjapt. 

Skrevet
16 timer siden, Lille krøll skrev:

Foten er den mest kompliserte kroppsdelen vi har i forhold til ledd. Kan være låsninger eller spenninger i ligament. En behandler (osteopat) finner ut av det kjapt. 

Hva vil spenninger i ligamentet si?

Hi

Skrevet

Det der skjer med meg ganske ofte og har gjort det de siste 10ish årene. Har ikke giddet å finne ut hva det er siden smertene forsvinner like fort igjen..

Anonymkode: fceb6...c05

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der skjer med meg ganske ofte og har gjort det de siste 10ish årene. Har ikke giddet å finne ut hva det er siden smertene forsvinner like fort igjen..

Hvor lenge varer det når det skjer? Jeg har hatt litt samme følelse i et kne, akkurat som om det låser seg, men det har gått over med en gang så da tenker jeg ikke så mye over det. Men dette med ankelen varer i flere timer, det er jo litt upraktisk og

Hi

Skrevet

Det varer alt fra noen timer til et døgn. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil spenninger i ligamentet si?

Hi

Om et ledd er låst og det er meningen at et ligament skal gli rundt det leddet i visse bevegelser. Og nå kan det ikke gli fordi leddet ikke beveger seg som det skal så blir det spenninger i ligamentet. Det gjør vondt og kan over tid gi betennelse. 

Skrevet
1 minutt siden, Lille krøll skrev:

Om et ledd er låst og det er meningen at et ligament skal gli rundt det leddet i visse bevegelser. Og nå kan det ikke gli fordi leddet ikke beveger seg som det skal så blir det spenninger i ligamentet. Det gjør vondt og kan over tid gi betennelse. 

Men burde det ikke være vondt hele tiden da?

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men burde det ikke være vondt hele tiden da?

Hi

Om det har gått så langt som betennelse ja men ikke om det er spenninger. De spenningene slipper om leddet får litt mer bevegelse. 

Skrevet
Akkurat nå, Lille krøll skrev:

Om det har gått så langt som betennelse ja men ikke om det er spenninger. De spenningene slipper om leddet får litt mer bevegelse. 

Aha, takk for forklaring :( Hva kan gjøres med det da?

Hi

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha, takk for forklaring :( Hva kan gjøres med det da?

Hi

En behandler, osteopat, naprapat, manuellterapaut, kan enkelt kjenne om det er låsninger i leddene og manipulere de til riktig plass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...