Gå til innhold

Du som jobber i helse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang møtt en pasient du ikke har kjemi med i det hele tatt? Gruer meg til jobb fordi det er ett menneske av mange jeg ikke liker. Skulle ønske jeg ikke tenkte så mye på det, men klarer ikke å tenke positivt. Dagen i dag har vært et lite helvete. Lyst til å finne ny jobb pga denne ene personen. Bare jeg som har det sånn? 😞

Anonymkode: e3f73...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde en pasient en gang som var et mareritt. Uansett hva jeg gjorde og anbefalte så gjorde pasienten det stikk motsatte, og da var det min feil at vedkommende ikke ble bedre. Det var en negativitet og kverrulering som var fullstendig tappende. Ingen forklaringer gikk gjennom. Til slutt ble det så ille at jeg måtte snakke med en kollega etter hver gang vedkommende hadde vært hos meg. Heldigvis var vedkommende kjent fra før, så kollega visste litt om hva jeg gikk gjennom. Innimellom var jeg så frustrert etter behandling at jeg måtte inn til kollega og sa at nå var det rett før jeg enten kastet pasienten ut vinduet eller meg selv ;)

Til slutt måtte jeg bare si at jeg ikke kunne hjelpe vedkommende mer så lenge vedkommende ikke samarbeidet på noen som helst måte, hadde da forklart viktigheten av at vi jobbet sammen osv. mange ganger, men ingenting gikk inn.

Men, måten jeg overlevde på var å bestemme meg for at jo vanskeligere pasienten ble, jo mer profesjonell skulle jeg bli, jo bedre jobb skulle jeg gjøre. Så jeg kan med hånden på hjertet si at pasienten fikk den absolutt beste behandlingen mulig. Ved å fokusere på å gjøre en veldig god jobb og være 100 % profesjonell hele tiden (selv om jeg skar tenner inni meg og hadde hjertebank av frustrasjon) så greide jeg å holde på noe positivt i situasjonene for min egen del. Jeg lot det gå sport i det for egen del, å gjøre en veldig god jobb.

Beviset på at jeg faktisk hadde greid å gjøre en god jobb og ivareta pasienten på en god og omsorgsfull måte kom da vi senere nesten ble naboer og vedkommende ønsket meg overstrømmende velkommen i nabolaget og syntes det var såååå hyggelig at jeg hadde flyttet dit ;) Skal innrømme at jeg fikk litt hetta da, men det ble aldri et problem og kun korte, koselige tilfeldige møter.

Anonymkode: 7f1a4...6a1

Skrevet

Noen relasjoner til pasienter kan suge livslysten rett ut av deg på et øyeblikk. Mens andre ikke opplever det vanskelig i det hele tatt i samme relasjon. Vi er forskjellige, rett og slett. Jeg synes du bør ta opp dette på jobb og se om det er mulig å unngå alt for mye kontakt. 

Anonymkode: 7f3a7...fd4

Skrevet

Det er vel sånn i nærmest alle yrker hvor man jobber med mennesker, læreren som har null kjemi med eleven osv.

Man må bare være proff, bestemme seg for at ingen skal merke forskjell i måten du behandler mennesker du skal hjelpe på og gjøre ditt beste. 

 

Anonymkode: ee8d2...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...