Gå til innhold

Dere som ble igangsatt før termin pga svangerskapsdiabetes....?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor store ble barna deres målt til å være? Og hvor langt var dere på vei da dere ble satt i gang? Hvordan vurderte de når du skulle settes i gang? 

Anonymkode: dff87...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble satt igang på termindatoen og barnet kom dagen etter. Barnet veide 2870 gr og var 52 cm lang. Jeg hadde høyt blodsukker under testen (7,8), men under hele svangerskapet hadde jeg langtidsblodsukker på 5,1. 

Anonymkode: 06764...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sv.diabetes,men ble i dag sjekket for  langtidsblodsukker (ikke fått svar ennå) da babyen ble estimert til over 4000g,21% over. Skal tilbake i begynnelsen av neste uke for ny estimering og om jeg skal settes i gang. Har termin 22.feb. Fikk beskjed om at jeg ikke burde gå over termin av legen. 

Anonymkode: 431b5...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2020 den 12.48, Anonym bruker skrev:

Jeg ble satt igang på termindatoen og barnet kom dagen etter. Barnet veide 2870 gr og var 52 cm lang. Jeg hadde høyt blodsukker under testen (7,8), men under hele svangerskapet hadde jeg langtidsblodsukker på 5,1. 

Anonymkode: 06764...2e5

Var de redd barnet var stort? Derfor du ble satt i gang? 

Jeg var på vekstkontroll nå nylig og barnet ble målt til å være ca 2700g nå i uke 34... så her frykter jeg et ganske stort barn om jeg går til termin. Håper på å bli satt i gang en uke eller to før termin. Men vet ikke hvordan legene vurderer det. 

 

-Ts 

Anonymkode: dff87...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2020 den 19.04, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sv.diabetes,men ble i dag sjekket for  langtidsblodsukker (ikke fått svar ennå) da babyen ble estimert til over 4000g,21% over. Skal tilbake i begynnelsen av neste uke for ny estimering og om jeg skal settes i gang. Har termin 22.feb. Fikk beskjed om at jeg ikke burde gå over termin av legen. 

Anonymkode: 431b5...5c0

Spennende😊 ikke lenge igjen nå da! Jeg håper ikke jeg må gå over termin heller. Er ganske redd for å føde enda et stort barn. 

Anonymkode: dff87...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spennende😊 ikke lenge igjen nå da! Jeg håper ikke jeg må gå over termin heller. Er ganske redd for å føde enda et stort barn. 

Anonymkode: dff87...61c

Min jm sa at de sjeldent avfeide den gravide om man ønsket å bli satt i gang om det var fare for stort barn. Men har hørt noen sykehus er restriktive til det. Jeg kommer til å si klart i fra om de skulle nøle med å sette meg i gang😜

skal på modningsakupunktur nå snart og håper det kanskje skjer noe før evt,men har allikevel ikke for høye forhåpninger. Har født ei på termin og mellomste 5 dager over,så tviler på noe før av seg selv denne gang. 

Anonymkode: 431b5...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. føler kun jeg har hørt om folk som blir «avvist» her når det gjelder igangsetting uten spesiell grunn til det. 

Jeg har heldigvis fått beskjed på at jeg ikke går over termin, så det er jo noe. Men håper å bli satt i gang før om det ikke skjer noe før den tid da. Men gikk 8 dager over sist, så tviler på det🤷🏻‍♀️

Spennende å se om modningsakupunktur hjelper da🤞🏼 

Anonymkode: dff87...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...