Gå til innhold

Gutt med utstående ører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på ni år som i alle år har hatet å gå til frisøren, han har aldri sagt hvorfor, før nå. Han synes han ikke er noe fin nyklipt fordi ørene da blir så synlige. Han gråt når han sa det. Han har ganske store og veldig utstående ører. Jeg har aldri tenkt han har brydd seg med dem, jeg synes han er fin som han er. Men ser jo hva han mener. Og skjønner at han misliker det. Ingen barn har kommentert det såvidt jeg vet, men er vel sånt barn kan deres for. 

Han skal få ny type sveis, se om det hjelper, men burde han vurdere operasjon mens han er ganske liten? Han får det garantert dekket. Jeg er jo for å godta seg selv som man er, men siden dette har plaget han lenge så vet jeg ikke helt. 

Anonymkode: ee56f...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi opererte 12 åringen. Resultatet ble ikke helt bra. Så mulig vi må få retter det en gang til. Men ble mye bedre da. Men hun er lei seg fordi de spratt litt ut igjen. Hu hata ørene sine

Anonymkode: 173ea...93d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi opererte 12 åringen. Resultatet ble ikke helt bra. Så mulig vi må få retter det en gang til. Men ble mye bedre da. Men hun er lei seg fordi de spratt litt ut igjen. Hu hata ørene sine

Var det mye vondt? Og veldig synlig for andre at det ble gjort? Han skjemmes jo for dem. Har akkurat gått opp for meg hvorfor han har gått med lue og pannebånd til langt uti juni...

Skrevet

Ville tatt det med fastlegen. Jeg opererte mine når jeg var 18, resultatet ble Ok, men med arrvev. 

hadde gjort det igjen. Er nå nærmere 40 så tipper metodene er blitt bedre og.

Anonymkode: 98ede...179

Skrevet

Operer. Dette er et kompleks han vil slite med resten av livet og kan mobbes for. Det er for jævelig at man må ty til slike ting. Min datter ble operert da hun var syv. Kirurgen anbefalte det fordi det er mye større sjans for at det blir vellykket. Er man for stor så kan de sprette ut igjen da brusken er stivere eller noe. Min datter ble ikke mobbet men ungene hadde begynt å spørre hvorfor de var så store. 
Jeg sleit med meg selv som gjorde det, men legen betrygget meg at dette IKKE var en overfladisk avgjørelse. 
Operasjonen var vellykket, nå er hun femten og jeg er så glad for det valget vi tok. 

Anonymkode: 84bc7...665

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Operer. Dette er et kompleks han vil slite med resten av livet og kan mobbes for. Det er for jævelig at man må ty til slike ting. Min datter ble operert da hun var syv. Kirurgen anbefalte det fordi det er mye større sjans for at det blir vellykket. Er man for stor så kan de sprette ut igjen da brusken er stivere eller noe. Min datter ble ikke mobbet men ungene hadde begynt å spørre hvorfor de var så store. 
Jeg sleit med meg selv som gjorde det, men legen betrygget meg at dette IKKE var en overfladisk avgjørelse. 
Operasjonen var vellykket, nå er hun femten og jeg er så glad for det valget vi tok. 

Han er veldig redd nåler og redd for å få vondt, gikk det greit med dattera di? Lite smerter? 
Han har jo ikke nevnt operasjon selv, jeg vet ikke om han vet det er en mulighet engang. Men føles så feil å gi ham den ideen, akkurat som jeg da sier meg enig i at ørene hans er «stygge»/feil. Og ikke sikkert han tør heller, han er litt «pysete» når det gjelder vondter.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er veldig redd nåler og redd for å få vondt, gikk det greit med dattera di? Lite smerter? 
Han har jo ikke nevnt operasjon selv, jeg vet ikke om han vet det er en mulighet engang. Men føles så feil å gi ham den ideen, akkurat som jeg da sier meg enig i at ørene hans er «stygge»/feil. Og ikke sikkert han tør heller, han er litt «pysete» når det gjelder vondter.

Helt ukomplisert og ingen vondter. 
Skjønner tankegangen din. Jeg hadde sagt det neste gang han tar det opp at det finnes en løsning for dette. Tanken må modnes hos han også. Angående sprøyter er det utrolig flinke med barn. Bedøvende kremer funka helt fint for oss. 

Skrevet

Blir lagt i narkose. Litt styr etterpå med bandasje og sånt. Men helt greit. Vi tok det før bytte til ungdomsskole. Dere kan begynne å snakke om det nå og vente til han blir litt mer moden. Må gjere vente et år før dere får time å. fastlege først. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir lagt i narkose. Litt styr etterpå med bandasje og sånt. Men helt greit. Vi tok det før bytte til ungdomsskole. Dere kan begynne å snakke om det nå og vente til han blir litt mer moden. Må gjere vente et år før dere får time å. fastlege først. 

Ok, takk! 

Skrevet

Ærlig talt. 

Ille nok at voksne skal opereres hver gang de finner noe feil. Men nå skal våre barn også lide av det? 

Han er jo ikke ferdig utviklet. Jeg hadde også slike ører, men de kom på plass da resten av hodet utviklet seg også. 

Det eneste signalet du sender sønnen din er «Du er ikke god nok». 

Anonymkode: ef499...641

Skrevet

Det er helt pyton med disse ørene. Frøkna her fikk mange kommentarer og det ødela selvtilliten. Er jo ikke noe dum og deilig operasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...