Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Jeg har noen hobbyer, samt et barn med allergi, og har derfor meldt meg inn i noen FB-grupper for å få litt tips og inspirasjon. For det meste er det hyggelig, men samtidig blir jeg stadig litt, vel, ikke direkte overrasket lenger, men oppgitt kanskje, over hvor utrolig mange dumme spørsmål og kommentarer som dukker opp. Spesielt en strikkeside har en stor mengde av denne typen, som "Jeg har 100 masker på pinnen og skal felle 5 jevnt fordelt, hvor mange masker skal det være mellom hver felling da?" (eh, du deler 100 på 5), eller "Genseren jeg strikket til meg selv ble for kort 😔" (hvorfor i alle dager målte du ikke underveis da?), eller "I oppskriften står det blå og rød, kan jeg bruke andre farger?" (nei, da innledes ragnarokk og alle dør!), osv, eller på allergisiden "Sønnen min er allergisk mot melkeproteiner og i går spiste han ost og ble syk, kan det være på grunn av osten?" (nei, nei, for ost er jo IKKE et melkeprodukt 🙄, seriøst, barnet ditt er allergisk og du gidder ikke å sette deg inn i hva det kan spise?!?). Altså, ER folk så dumme, eller bare skriver de slikt for å ha noe å skrive? Anonymkode: 95605...4b1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Du gjør jo akkurat det samme her, så da vet du kanskje svaret selv?? Anonymkode: 98b2d...aa1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gjør jo akkurat det samme her, så da vet du kanskje svaret selv?? Anonymkode: 98b2d...aa1 Nei, jeg spør om de faktisk er dumme, eller bare ønsker å kommunisere med andre uansett type spørsmål/uttalelse som ligger til grunn. Det er godt mulig det er det siste også, og da er det jo kjipt av meg å tenke på dem som dumme. HI Anonymkode: 95605...4b1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 🤦🏼♀️🤷♀️ 🤾🏼♀️🗿🥃🏠 Anonymkode: 98b2d...aa1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Jeg tenker latskap... Det samme skjer jo her, stadig kommer spørsmål som et Google søk hadde gitt en svaret på. Spesielt gjengangeren "kan jeg være gravid?" Med liste over 1000 symptomer, som igrun alle kan oppleve å ha til enhver tid om man kjenner litt ekstra etter, når spørsmålet de egentlig må svare på er - har du hatt sex? Ja/nei 😂 Men ja, latskap... Folk gidder ikke finne frem info selv lenger, eller har glemt hvordan man gjør det. Anonymkode: f5ac7...271
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Vil ikke si de strikkespørsmålene er så dumme. For meg, nå, er de det, men da jeg startet med å strikke, hadde jeg mange slike spørsmål. Heldigvis kan mamma mye om strikking, så jeg kunne spørre henne, istedet for å bli dømt nord og ned av bl.a deg. 🤷♀️ Anonymkode: a998c...dc8
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Dette er også et dumt spørsmål! Åssen tenker du at vi skal kunne svare deg på det? Noen av dem er sikkert dumme, noen usikre, noen bare litt ensomme og vil snakke osv. Anonymkode: ccd46...01e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Noen er sikkert bare dumme. Men strikker man for aller første gang, så er det vel fort at man kommer med spørsmål, som kan virke litt dumme, for de som har strikket en stund. Jeg har en sykdom få i Norge har, men en del i USA, så jeg er med i 2 støttegrupper der. Og der finnes det noen veldig dumme mennesker der, så skal alle be for deg. Er selvfølgelig flere oppegående flotte folk der og. Men med så mange medlemmer er det vel lettere at det er noen virkelig dumme. For flere av de gjør jo ting, som alle vet at vil gjøre de veldig syke, og de gjør det hele tiden, så syter de og klager over hvor syke de blir. Anonymkode: c5f37...c52
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 Haha. Du stiller jo rimelig dumt spørsmål selv. At du kan strikking og allergi gjør deg ikke til Einstein altså. 😂 Angående strikking. Jeg har nå forsøkt å strikke og ALLE de dumme spørsmålene tar jeg med mamma. De er virkelig dumme, men mamma ler bare av meg takk og lov. Hun er ikke hoven fordi hun kan det bedre enn meg. Angående allergien vet du kanskje ikke omstendighetene rundt? Nylig fått påvist allergi, mistanke om allergi og fått beskjed å prøve seg frem. Anonymkode: 0872a...516
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2020 #11 Skrevet 10. februar 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha. Du stiller jo rimelig dumt spørsmål selv. At du kan strikking og allergi gjør deg ikke til Einstein altså. 😂 Angående strikking. Jeg har nå forsøkt å strikke og ALLE de dumme spørsmålene tar jeg med mamma. De er virkelig dumme, men mamma ler bare av meg takk og lov. Hun er ikke hoven fordi hun kan det bedre enn meg. Angående allergien vet du kanskje ikke omstendighetene rundt? Nylig fått påvist allergi, mistanke om allergi og fått beskjed å prøve seg frem. Anonymkode: 0872a...516 Har «omstendighetene rundt» noe å si, hvis vedkommende har fått beskjed om å unngå meieriprodukter, men likevel spiser ost...?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #12 Skrevet 10. februar 2020 Jeg lurer ofte på dumme spørsmål, men jeg googler, "hvordan koke pasta" 😜. Tror mange bare vil ha oppmerksomhet og bekreftelse. Anonymkode: d5016...b21
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #13 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, Pashla skrev: Har «omstendighetene rundt» noe å si, hvis vedkommende har fått beskjed om å unngå meieriprodukter, men likevel spiser ost...? Slutt opp da din bråkebøtte. Orker ikke kverulere med deg. Du får næring av det. Anonymkode: 0872a...516
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, Pashla skrev: Har «omstendighetene rundt» noe å si, hvis vedkommende har fått beskjed om å unngå meieriprodukter, men likevel spiser ost...? Såklart det har, ikke gjør deg til. Anonymkode: 98b2d...aa1
Himmel og hav Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 Det er så lettvint å slenge ut et spørsmål nå, at jeg tror folk gjør det uten å gidde å tenke eller prøve å finne svaret selv først. Akkurat som jeg griper til kalkulatoren fordi den er så tilgjengelig istedenfor å regne i hodet. Det er en form for latskap, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Såklart det har, ikke gjør deg til. Anonymkode: 98b2d...aa1 Vi må vel tro på vedkommende som sier at sønnen har melkeproteinallergi. Så hvilken omstendigheter er det da som kan virke inn? Osten et laget av soyaprodukter? Da vil man vel tro vedkommende hadde skrevet det. De eneste som gjør seg til her er vel du og anonym over her som prøver både å være tøff og tester hersketeknikk. Anbefaler å heller prøve å være høflig neste gang. Mulig dagen deres blir litt bedre da 😊 Anonymkode: 293b5...78b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg spør om de faktisk er dumme, eller bare ønsker å kommunisere med andre uansett type spørsmål/uttalelse som ligger til grunn. Det er godt mulig det er det siste også, og da er det jo kjipt av meg å tenke på dem som dumme. HI Anonymkode: 95605...4b1 Du stiller med andre ord et dumt spørsmål😂 Kanskje det er fordi du vil snakke med noen. Anonymkode: e89e5...793
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #18 Skrevet 10. februar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi må vel tro på vedkommende som sier at sønnen har melkeproteinallergi. Så hvilken omstendigheter er det da som kan virke inn? Osten et laget av soyaprodukter? Da vil man vel tro vedkommende hadde skrevet det. De eneste som gjør seg til her er vel du og anonym over her som prøver både å være tøff og tester hersketeknikk. Anbefaler å heller prøve å være høflig neste gang. Mulig dagen deres blir litt bedre da 😊 Anonymkode: 293b5...78b Hahaha... dauer! Du kommer og drar hersketeknikk kortet?? 😂 Anonymkode: 98b2d...aa1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #19 Skrevet 10. februar 2020 Jeg tenker at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.. Men... Folk overrasker stadig. Har en inngift i familien som ikke vet hva kongen vår heter engang. Hun er helnorsk og i 60 årene. Hun visste ikke hvem Petter Northug er heller... Eller hvilke farger Norge har på landslagsdrakta i håndball. Slike allmennkunnskap ting jeg mener er rart andre ikke kan. Men sier aldri noe. Handler litt om hva man er interessert i også. Hun er så imponert over alt jeg kan... Jeg følger meg litt på nyhetene, litt på sport og Google ting jeg lurer på. Anonymkode: 8c85f...308
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #20 Skrevet 10. februar 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hahaha... dauer! Du kommer og drar hersketeknikk kortet?? 😂 Anonymkode: 98b2d...aa1 😘 Anonymkode: 293b5...78b
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2020 #21 Skrevet 10. februar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Slutt opp da din bråkebøtte. Orker ikke kverulere med deg. Du får næring av det. Anonymkode: 0872a...516 Men du siterer meg likevel...? Hvor dum kan man bli...
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2020 #22 Skrevet 10. februar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Såklart det har, ikke gjør deg til. Anonymkode: 98b2d...aa1 Beskriv hvilke omstendigheter?
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2020 #23 Skrevet 10. februar 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Haha. Du stiller jo rimelig dumt spørsmål selv. At du kan strikking og allergi gjør deg ikke til Einstein altså. 😂 Stor i munnen, men kaller andre bråkebøtte. Kikk i speilet?
amandine Skrevet 10. februar 2020 #24 Skrevet 10. februar 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil ikke si de strikkespørsmålene er så dumme. For meg, nå, er de det, men da jeg startet med å strikke, hadde jeg mange slike spørsmål. Heldigvis kan mamma mye om strikking, så jeg kunne spørre henne, istedet for å bli dømt nord og ned av bl.a deg. 🤷♀️ Anonymkode: a998c...dc8 Du trenger ikke kunne mye om strikking for å dele 100 på 5..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #25 Skrevet 10. februar 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil ikke si de strikkespørsmålene er så dumme. For meg, nå, er de det, men da jeg startet med å strikke, hadde jeg mange slike spørsmål. Heldigvis kan mamma mye om strikking, så jeg kunne spørre henne, istedet for å bli dømt nord og ned av bl.a deg. 🤷♀️ Anonymkode: a998c...dc8 Selvfølgelig er de dumme! Jeg kunne ikke strikke for to måneder siden jeg heller, men det gikk fort å lære ved å se litt instruksjonsvideoer og øve litt. Å dele 100 på 5 har ikke noe med strikking å gjøre, men med å beherske barneskolematematikk. Hadde spørsmålet vært "Hvordan feller jeg masker uten å lage hull?", hadde det vært noe helt annet. Og de andre to? Mener du helt alvorlig talt at det å lure på om man må bruke samme farger som i oppskriften vitner om at en person bare er litt fersk, eller at man må kunne strikke for å holde et plagg opp mot seg å se at dette blir litt kort (sånn før man er ferdig med det)? Ja, jeg stiller nok et dumt spørsmål selv, men jeg har litt vanskelig for å akseptere at det utelukkende er dumhet som ligger bak. HI Anonymkode: 95605...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå