Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Hvilke sosiale medier er du på og hva bruker du de ulike til? Selv er jeg på Facebook, mest fordi barnas aktiviteter styres derfra, informasjon til klassen og idrettslag osv. Kjekt å følge litt med på hva venner og bekjente driver med. Har bare ca 200 venner der, mange fra tidligere «liv» jeg ikke ser noe til mer. Mange foreldre til venner av barna. Legger veldig sjelden ut noe selv. Men ønsker folk god jul og gatulerer med dagen osv. Jeg er også på snap chat. Der har jeg bare 25 kontakter, venner jeg snakker mest med i det daglige. Der er det mye tøys og litt storys som viser hva vi driver med. Instagram har jeg ikke, burde jeg hatt det? Hva bruker dere den til? Litt som snap? Anonymkode: 2e5c8...853
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 FB for å følge diverse aktiviteter til barn og voksne. Snap har bare ca 15 venner der, bruker det lite. Insta legger ut naturbilder. Anonymkode: a6099...614
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Facebook, mye for å følge barnas aktiviteter Snap for å være venn med datteren min der, har fire venner 😉 Insta, mest for å følge venner og kjente Legger uhyre sjelden ut noe selv. Kommuniserer med familie og venner på messenger eller vanlig mobil Anonymkode: 88fe4...419
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Omtrent som deg (er 39 år da, men). Har Instagram også, men mest for å følge litt med på barna (tenåringer). Bruker FB til hobbygrupper, følge opp ting i klassene til barna ol. Bruker Snap til å holde kontakt med venner. Anonymkode: e2008...553
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Fb fordi det omtrent er nødvendig med tanke på det praktiske rundt barna og i jobben. Snap har jeg kun fordi barnas far insisterer på å bruke det som kanal oss imellom og mellom han og barna. Messenger bruker jeg mye i jobbsammenheng og litt privat. Insta har jeg ikke, og jeg savner det ikke heller. Om barna etterhvert får insta kommer jeg til å opprette profil. Anonymkode: 9b8a4...bcc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Facebook pga barnas skoleklassegrupper. Legger sjelden ut noe, da er det små morsomheter og aldri noe personlig/privat. Kommenterer også sjelden. Instagram har jeg konto, men brukes kun til å følge andre. Spond til barnas idrettsaktiviteter. Twitter kun for å følge andre. Fellesnevner er at jeg har kuttet hardt i hvem jeg følger / hvem jeg har mutet på alle plattformer for å begrense mengden info jeg må ta inn. Det blir for mye piss, så jeg har valgt meg ut innhold som gir meg glede og tilfører energi. Har et ambivalent forhold til sosiale medier - har lyst å slutte, men klarer ikke helt, så mellomløsningen blir å begrense. Anonymkode: f2881...227
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Keg har Facebook, Snapchat, LinkedIn, Instagram, Twitter, spond og tiktok. Veldig få av de jeg bruker, men jeg har alle de sosiale medier barna har for å følge med så godt jeg klarer. Jeg skal se hva det dreier seg om før de får det. Jeg hadde tellonym, men det slettet jeg etter at datteren som hadde det flyttet ut Anonymkode: ce44d...b0e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 Facebook, snap, Instagram. Bruker de like mye. Twitter skjønner jeg ikke vitsen med, men har konto der også. Anonymkode: 7d5bd...814
MTF Skrevet 10. februar 2020 #9 Skrevet 10. februar 2020 Har Facebook både for holde kontakten med venner/kjente og for å være med i grupper for ungene ift skole og idrettslag. Har snap og instagram også. Sistnevnte var jeg veldig aktiv på tidligere (har/hadde en stor konto med interiør), men har gått lei og er nesten aldri innpå der lenger. Snap kan være kjekt for å holde kontakten med venner og ikke minst ungene - de er ikke like flink å sjekke melding og svare der som de er på snap ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 Fb for barna skole, fau, aktiviteter. Legger ikke ut noe selv og gidder ikke følge med på folks fake shiny liv. Snap for snappe med barna og familie. Ingen kontakter ellers på snap. Insta for å bla når jeg kjeder meg, fek på tannlegenes venterom. Legger ikke ut noe der heller. Linkedin for faglig påfyll og nettverk. Jeg orker ikke leve livet mitt med nesen i en skjerm og vil heller være tilstede der jeg er. Anonymkode: 02f3c...353
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #11 Skrevet 10. februar 2020 Bruker kun FB. Anonymkode: a221d...caa
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2020 #12 Skrevet 10. februar 2020 Facebook for å følge med barnas aktiviteter. Bruker ingenting annet. Sosiale medier er en tidstyv av dimensjoner. Jeg tar meg luksusen av å ikke være tilgjenglig til enhver tid. Anonymkode: f018b...186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå