Gå til innhold

Angst, hvordan bli frisk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre fra dere som har barn /ungdom med enten sosial angst/angst eller som har angst selv?

Hva virker?

Anonymkode: fadb9...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av egen erfaring er trening på det som er skummelt det som fungerer best, kombinert med åpenhet. Dette kan gjøres i samarbeid med terapeut. Åpenhet om angsten gjør at mye av angsten for å få angst forsvinner. Det gir også større aksept og forståelse. Et miljøskifte kan også være nødvendig, da det er lettere å trene i et nytt miljø hvor ingen kjenner deg eller har noen forventninger til hvordan du er, enn et sted hvor rollen som den med angst er innarbeidet. Det siste har å gjøre med hvordan andre ser på deg og at du tilpasser deg ubevisst andres forventninger. Ikke lett å gå fra å være den tilbaketrukne med angst til plutselig å «komme ut av skapet» for å si det sånn. Det kommer selvsagt mye an på hvordan situasjonen er i utgangspunktet, og om ungdommen har mange nære venner å støtte seg til

Anonymkode: d6cdc...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du beskrive hvordan medisinene hjelper for deg?

Anonymkode: fadb9...e1f

Jeg var sengliggende grunnet ekstrem angst. Medisinene tok vekk all angsten, og jeg fungerer idag normalt. 

Anonymkode: c9f6b...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjalp å få hjelp til å normalisere følelse av ubehag, nervøsitet osv. Og gjøre det som fikk meg til å føle det slik. 

Anonymkode: d03b3...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...