Gå til innhold

Kalle opp etter meg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heter Katrine selv, og tenker å kalle mitt første barn Kamilla. Synes dere dette er for likt? Hun får også mitt mellomnavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er jo 2 helt forskjellige navn, skjønner ikke at man kalle det oppkalling bare fordi det begynner på samme bokstav

Anonymkode: daeba...c16

Skrevet

Kamilla er jo IKKE en oppkalling etter Katrine. Navnene er jo ikke i samme gate en gang. 

Anonymkode: c9534...c99

Skrevet

De er jo ikke like i det hele tatt så det trenger du ikke å tenke på 🙂. Kamilla er fint 🙂

Anonymkode: 47c86...95f

Skrevet

Min datter er på en måte oppkalt etter meg. Jeg heter Nikoline. Datter heter Ine 

Anonymkode: 3fb19...730

Skrevet (endret)

Fine navn, begge to, og ikke rart i det hele tatt. Jeg liker forbokstavoppkalling, jeg.

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg er ikke så fan av oppkalling 

Anonymkode: d9493...ec1

Skrevet

Det går helt fint, det er jo bare oppkalling etter forbokstav. I tillegg er det ikke uvanlig å la andrenavnet (ikke mellomnavn, mellomnavn er opprinnelig et etternavn) gå i arv.

Anonymkode: 9172f...d02

Skrevet

Bortsett fra at hun må presentere seg som «Kamilla med K» (om ikke folk skal skrive Camilla) resten av livet så synes jeg ikke navnene er like 😊

Anonymkode: f91f9...30c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra at hun må presentere seg som «Kamilla med K» (om ikke folk skal skrive Camilla) resten av livet så synes jeg ikke navnene er like 😊

Kamilla og tyven gjorde Kamilla kjempevanlig.

Anonymkode: 281b5...f03

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplever det alltid motsatt. 9 av 10 (hvis jeg gidder) ganger må jeg korrigere "det er med C og ikke K" :)

Anonymkode: 9d0c8...03b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplever det alltid motsatt. 9 av 10 (hvis jeg gidder) ganger må jeg korrigere "det er med C og ikke K" :)

Anonymkode: 9d0c8...03b

Så rart, siden det er mer enn 6 ganger så mange som heter Camilla med C enn Kamilla med K

Anonymkode: daeba...c16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...