Gå til innhold

Hvordan vite om det er vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7 år har fått to prikker. Jeg synes det er vanskelig å tyde ut fra utseende hva det er. Hun er i tillegg litt varm, og føler seg slapp. Det har hun gjort hele uka. Er det noen måte å vite det sikkert, eller må man bare vente og se om det kommer flere prikker? 

Anonymkode: a35e3...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å vente og se. Her gitt det fort fra 2-3 prikker til full prikkomania. Hehe. 

Anonymkode: b8a09...962

Skrevet

Vannkopper er ikke prikker, men blemmer, så hvis prikkene ikke blir til blemmer er det lite sannsynlig at det er vannkopper. 

Anonymkode: 090d4...de7

Skrevet

Hehe, hadde noen sånne runder selv, hvor jeg var usikker. Men når det først er vannkopper blir all tvil borte ;)

Hvis ikke de to prikkene fylles med væske ila dagen kan du nok legge bort tanken om vannkopper. (Pleier skje mye kjappere enn det også).

Her vekket ungen meg på natta og viste frem tre prikker som var væskefylte. Ila dagen hadde det blitt minst 25 nye prikker, og slik fortsatte det en stund.

Anonymkode: 6fb10...a95

Skrevet

Min erfaring er at du overhodet ikke er i tvil når det er vannkopper. 

Det begynner som små kviselignende utslett, men neste dag er de blitt til små væskefylte vannblemmer, og da er du ikke i tvil lenger. Her har det også gått fra noen få prikker første dag til et helvete av prikker på hele kroppen i løpet av et par dager, overhodet ikke tvil... 

Vet noen får bare noen få prikker da, men se det an til i morgen. De skal bli væskefylte blemmer. 

Anonymkode: d989f...558

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Det har blitt atskillig flere prikker nå. Får vente litt til og se om de blir fylt med væske. 

Anonymkode: a35e3...84c

Skrevet

Jeg syns det var veldig vanskelig å vite de to første døgnene. Min fikk bare noen små røde prikker her og der. Først på dag 3 ble det skikkelig væskefylte blemmer. Sjekk den øverst på ryggen her. Jeg forstod plutselig hvorfor det heter «vannkopper» 😜

61C28F17-9237-407C-B603-F2A4288110AB.jpeg

Anonymkode: 66d0f...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...