Gå til innhold

Arm ut av ledd hos baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da babyen vår var for å undersøke om hun hadde låsninger (noe hun hadde mye av, i rygg, nakke, bekken) fant de ut at armen var ut av ledd også. Fikk aldri noe forklaring på hva det kunne komme av, men at låsningene ofte er der fra fødsel av. Fødselen var helt normal. Noen som har opplevd det eller vet om dette er vanlig ? 

Anonymkode: 07880...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen dratt hardt i babyen? Kan høres sånn ut 

Anonymkode: 709cf...1df

Skrevet

Alarmen blinker. Er du sikker på at ingen har vært slemme mot babyen? 

Anonymkode: b4239...482

Skrevet

Å få armen ut av ledd er for de fleste veldig smertefullt. 

Men søsteren min som har hypermobile ledd kan bare ta armen sin ut av ledd uten smerter eller problemer. 

Jeg ville snakket med helsesøster og fått en time hos fysioterapeut på helsestasjonen. Det trenger ikke være noe galt på den måten det blir skissert i tråden her. 

Anonymkode: c2240...7a9

Skrevet

Nei, jeg har ingen mistanke om at noen har gjort henne noe vondt. Hun var litt over 2 mnd da dette ble oppdaget. Hvis hun har gått med armen ut av ledd fra fødselen av har hun jo hatt vondt en stund. 😳 Fødselen gikk fort mot slutten, men tror ikke det kan være en sammenheng med å få armen ut av ledd av den grunn. Var jo en helt normal fødsel. 

Kan det skje om barnet blir løftet etter armene mens det ligger på stellebordet? Jeg har ikke løftet henne sånn, men andre har gjort det. 

Nå er jo dette ikke skjedd nylig da, det er gått en stund og barnet er helt bra nå. Men tenker jo på det innimellom. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har ingen mistanke om at noen har gjort henne noe vondt. Hun var litt over 2 mnd da dette ble oppdaget. Hvis hun har gått med armen ut av ledd fra fødselen av har hun jo hatt vondt en stund. 😳 Fødselen gikk fort mot slutten, men tror ikke det kan være en sammenheng med å få armen ut av ledd av den grunn. Var jo en helt normal fødsel. 

Kan det skje om barnet blir løftet etter armene mens det ligger på stellebordet? Jeg har ikke løftet henne sånn, men andre har gjort det. 

Nå er jo dette ikke skjedd nylig da, det er gått en stund og barnet er helt bra nå. Men tenker jo på det innimellom. 

Ingen løfter vel en bitteliten baby etter armene????

Anonymkode: d9f03...16c

Skrevet

Kan hun ha hatt armen ut av ledd siden fødsel??

Anonymkode: 20ca5...d28

Skrevet

Hun begynte å gråte mye rundt 4 ukers alder. Vet ikke om den kan ha vært ut av ledd fra fødselen av, skal hun ikke ha grått mye de første ukene også da? 

Jo, hun ble løftet etter armene to ganger tror jeg. Hun var 4 uker da. Personen skulle sjekke hvor sterk hun var i nakken. Hun mente det er ok å løfte slik bare for å sjekke hvor sterk barnet er i nakken så lenge man ikke gjør det ofte.

Dessuten var det da min feil at barnet var svak i nakken.. Hadde ikke hatt henne nok på magen. Men med låsninger i blant annet nakken, er det jo ikke rart hun er svak i nakken. Kan armen ha gått ut av ledd fordi hun ble løftet slik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...