Gå til innhold

Erfaringer? Graviditet og hvor langt man er på vei.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg hadde sex 8, 10, 11 og 15 Januar. Ikke på lenge etterpå og ikke på lenge før dette. Så barnet må ha blitt unnfanget på en av disse dagene. første dag i siste mens 18 desember men har hatt veldig uregelmessig mens.

jeg fikk første svaaak positive test 20 Januar og positiv digital som sa «Gravid 1-2» 21 Januar. Den 31 Januar tok jeg ny test som sa «Gravid 3+» som da skal bety 3+ uker siden unnfangelsen og at jeg da er 5+ uker på vei. En uke, altså 7 dager senere var jeg på tidlig UL for å se hjerte slå i og med at det starter å slå ca 5+1. Men jordmor fant ingen hjerteslag og trodde da at jeg kun var 5 uker på vei, kanskje 5+3. Jeg trodde jeg var Ca 6+2. I og med at det var 2,5 uker siden første positive test og at jeg fikk 3+ På clearblue en uke før.

dette kan vel umulig stemme?? Man er vell rundt 4 uker på vei når man får positiv test og det er jo nesten 3 uker siden... livredd for at embryoet bare har sluttet å utvikle seg :( klarer bare ikke å få det til å gå opp med at jeg bare er 5 uker på vei så lenge etter positiv test. Noen som har opplevd lignende? Som var skråsikre på unnfangelse men som likevell er blitt satt tilbake en hel uke?? 

Anonymkode: a740b...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan godt få 1-2 på CB digital 9 dager etter eggløsning (fremfor 14 dager etter, alrså når man er 4+0). Jeg har ikke fått det, men på 10 og 11 dager etter eggløsning. Noen produserer mye hcg og har rask stigning. At du får 3+ «før tiden» er ikke uvanlig. Høyt hcg-nivå er heller forbundet med levedyktige svangerskap. Tror dette går fint 🙂 

Anonymkode: b3120...fdc

Skrevet

Dette skal nok gå helt fint! Jeg har fått positiv test så tidlig som 6 dpo, med ett foster. Jeg er helt sikker på at du får se hjerteslag om noen dager 😊 

Anonymkode: 9cce5...3fe

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan godt få 1-2 på CB digital 9 dager etter eggløsning (fremfor 14 dager etter, alrså når man er 4+0). Jeg har ikke fått det, men på 10 og 11 dager etter eggløsning. Noen produserer mye hcg og har rask stigning. At du får 3+ «før tiden» er ikke uvanlig. Høyt hcg-nivå er heller forbundet med levedyktige svangerskap. Tror dette går fint 🙂 

Anonymkode: b3120...fdc

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette skal nok gå helt fint! Jeg har fått positiv test så tidlig som 6 dpo, med ett foster. Jeg er helt sikker på at du får se hjerteslag om noen dager 😊 

Anonymkode: 9cce5...3fe

Tusen takk for svar! Krysser virkelig fingrene❤️

Anonymkode: a740b...468

Skrevet

Man forventer ikke å se hjerteslag på UL før man er 7 uker. Digitale tester skal ikke brukes til å måle hvor langt du er på vei. De er ikke nøyaktige nok.

Pust med magen og vent en uker eller to til. 

Skrevet

Jeg fikk positiv test 7 dager etter eggløsning, og positiv digital 11 dpo. 

Aner ikke når ikm skal være nå, men ser det som et godt tegn å få positiv digital før ikm 😊👌

Anonymkode: f0eea...b21

Skrevet

Digitale tester viser hvor mye hcg det er i tisset, men det er veldig individuelt så du kan ikke stole på ukesindikatoren. 

At du gikk fra 1-2 uker til 3 uker viser at du har en økning i hcg, og det er fint, men du kan ikke stole helt på antallet uker. 

Anonymkode: 844d1...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...