Gå til innhold

Hvor mange timer er barnet ditt i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fått tilbud om en jobb. Er helt alene med barnet uten særlig hjelp til avlasting. Tar jeg denne jobben må jeg levere 07:45 og hente 16:10. Blir dette alt for lenge ? 

Anonymkode: cdbf7...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lenge, men er alternativet å væte arbeidsledig? Mange er der fra 7:15-16:30, det uten å ha behov engang. 

Anonymkode: f414b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldige, for jeg og mannen jobber ikke helt likt. Han jobber fra 7 til 15.30 og jeg fra 9 til 17, så da er barna i barnehagen fra 8.30 til 15.45.

Men det er langt fra alle som har det som oss, og det er mange enslige foreldre, og flere barn som er i barnehagen hele åpningstiden. 

Ditt barn får 8 timer i barnehagen og det er helt vanlig altså. Folk som har lenger reisevei må ha barna der i 9 timer pluss.

Anonymkode: da948...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fra kl 8:30-15. Hun skulle gjerne vært der lengre, hun syns det er kjedelig at jeg alltid henter før de andre. 7:45-16 er ganske vanlig altså. Det går nok helt fint! 

Anonymkode: f2577...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i bhg i 7,5 timer, annenhver mnd, og kortere dager annenhver mnd (når faren er hjemme).

Anonymkode: 8d70b...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 6-8 timer. Avhenger av hvordan vi jobber. 
Men altså, man må jo ha jobb. Barnet klarer seg nok fint skal du se!

Anonymkode: 504f2...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var oftes i barnehagen rundt 6 timer, men hadde lengre dager også. Meg og samboer jobbet turnus begge to, så vi hadde ofte mulighet til å levere sent eller hente tidlig. Vi hadde også dager vi begge jobbet og ikke hadde mulighet til å hente i barnehage, da hentet besteforeldre. Det var som oftes fredager og da hentet de ungene og tok de med hjem for helga siden vi begge jobba. De hentet også tidlig, for det var greit å komme før rushen, ingen av de bor i nærheten. 

Anonymkode: b6cb7...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir levert ca 08 og hentet mellom 15.15 og 16.15, så da er hun i bhg mellom 7 og 8 timer. Det du skriver er helt normal tid å være i bhg.

Vi er heldig der far leverer og jeg henter, ellers måtte hun ha vært en time lengre i bhg. 

Anonymkode: 0218c...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en ganske normal dag og oppholdstid i barnehagen når foreldre jobber og har litt reisevei. Jeg jobber på småbarnsavd i bhg og vi er stort sett full gruppe (9 barn) kl 8.00/8.15 og de blir hentet mellom 15.30 og 16.30 en gang. Om barnet går i en god barnehage vil de ansatte sørge for at barnet får en kombinasjon av lek, aktivitet, måltider og hvile (evt søvn om de er små). Dette vil gå bra! 👍

Anonymkode: aa0b2...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg delvis sykemeldt, og han er i barnehagen fra ca. 0830-15 hver dag (aldri mer). 

Når jeg jobber fullt er han fra ca. 0745-16. Det er helt normalt at barn er i barnehagen mellom 7 og 8 timer hver dag. En full plass er faktisk 45 timer i uken /9 timer dagen. 

Anonymkode: 13467...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blir de hentet til kl.15 da far slutter kl.15. De blir levert alt fra 7.15 til 8.10.

Anonymkode: c0282...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene, jobber 7,5 t og ca 30 min kjøretur til jobb. Barnet var da ca 8,5 t i bhg. Noen kortere dager innimellom, når bestemora jobbet tidlig og kunne hente når hun var ferdig. 

Helt vanlig med 8-9 t i bhg.

Anonymkode: 84d34...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mellom 5 og 9 timer, kommer ann på hvordan jeg jobber. Men jobber jeg 8-16, så blir det fort 9 timer, minst. Litt reisevei, pluss at jeg må hente eldste på SFO først (pga reiseveien).

Anonymkode: 3576a...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leverer 7, det må vi for å rekke toget 7.15. Så henter vi litt på 16.00. Så de er i barnehagen i nesten 9 timer daglig. Det går heldigvis veldig fint. De trives veldig godt og de voksne er veldig flinke og omsorgsfulle og trygge :)

Anonymkode: bf668...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i barnehagen fra 9-15-15.30. Men han er bare 16 måneder så vil tilstreber korte dager frem til han er litt eldre. Etter det må han nok være der fra 8-15.30. 

Anonymkode: 2b47d...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i bhg i godt over 10 år har vel aldri opplevd at noen barn har hatt 6,5 timers dager. Det aller fleste er i bhg fra 7.15-16.30 også de som har foreldre som går hjemme

Anonymkode: 2c442...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.45-15.15 ca, men nå henter besteforeldre sistemann på 4 som vi har i bhg. De er endelig pensjonister og gleder seg til dette hver dag❤️

Anonymkode: 4f999...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har jobbet i bhg i godt over 10 år har vel aldri opplevd at noen barn har hatt 6,5 timers dager. Det aller fleste er i bhg fra 7.15-16.30 også de som har foreldre som går hjemme

Anonymkode: 2c442...8c7

Jeg er unntaket😉 min var i bhg 9-9.30-14/15 da jeg var i permisjon....

Anonymkode: c0282...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen er nemlig for at mor og far skal kunne jobbe, tjene penger og forsørge barna og seg selv. Om de er 5 eller 9 timer spiller ingen rolle, de må være der uansett når foreldre må jobbe. Sånn er det bare. 

Jeg slet veldig i begynnelsen med dårlig samvittighet hver dag, og nettene ble grusomme fordi jeg fikk ikke sove pga all tenkinga at barna måtte i barnehagen, så hente spise middag så rett i senga. Jeg ser barna va 1 time etter jeg kommer hjem fra jobben, pluss 2 timer før jeg sender til barnehagen. Men da er det litt kaotisk, spise frokost, kle på oss, dusje, matpakke osv. Så de 2 timene er ikke akkurat kvalitets tid. 

Jeg leverer 9.30 far henter 16.30 om jeg jobber sent. Om jeg jobbet tidlig så leverer jeg 0715 og henter 1655-1700.

Jeg måtte bare bestemme meg en dag, at å ha dårlig samvittighet var ikke noe vits. De må være i barnehagen om jeg skal betjene husleien, bil, mat, klær og ferie. Thats life

Anonymkode: 14479...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2020 at 1:14 PM, Anonym bruker said:

Fått tilbud om en jobb. Er helt alene med barnet uten særlig hjelp til avlasting. Tar jeg denne jobben må jeg levere 07:45 og hente 16:10. Blir dette alt for lenge ? 

Anonymkode: cdbf7...e22

min var der fra ca 730 til ca 16, men sånn måtte det bli jeg jobbet

Anonymkode: 3c901...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldste var i barnehagen måtte vi annenhver uke levere 6.45 og hente 17, mens de andre ukene var det 7.30 og 17.15. Pendling med buss/t-bane og gåing. Mannen jobbet mye mer enn meg. Minste her blir levert mellom 07.30 og 07.45 og hentet igjen ca 16.20. Dagens samfunn er lagt opp til at begge to skal jobbe. Har man i tillegg krevende jobber og/eller pendling blir det lange dager i barnehagen. Var alene med førstemann en stund og da kunne jeg bare ha barnehageplass i nærheten av jobben for å rekke åpningstidene. De av dere som kan levere sent og hente tidlig er heldige, men det er mange som ikke har det slik. Det gjennomsyrer ofte åpningstider, fau o.l. Det er mer enn nok av de som sier at man skal ha dårlig samvittighet for å la barna være lenge i barnehagen og som mener man bør heller være hjemmeværende. Jeg har tatt opp dette på mange foreldresamlinger i både barnehage og sfo, men ingen tør å si ifra fordi de blir uglesett.

Nei, man skal ikke ha dårlig samvittighet for at man jobber og bidrar til samfunnet. Ja, barna må være i barnehagen, men de aller fleste har det kjempefint der. Har de det ikke fint må man bytte barnehage. 

Anonymkode: 61e4d...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 13.14, Anonym bruker skrev:

Fått tilbud om en jobb. Er helt alene med barnet uten særlig hjelp til avlasting. Tar jeg denne jobben må jeg levere 07:45 og hente 16:10. Blir dette alt for lenge ? 

Anonymkode: cdbf7...e22

Det er helt normal tid å ha ungene i barnehagen, spesielt når man er alene eller ikke har jobber hvor en leverer sent og en henter tidlig. Det går helt fint :)

Anonymkode: 38475...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...