Gå til innhold

Årets influensa, noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er årets influensa ekstra hard? Jeg holder på på andre uka. Blir littbedre, så plutselig kroppsvekt igjen og helt gåen. Blir jo aldri frisk. Er til og med vaksinert🙄

Anonymkode: 5bfe6...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan virke sånn utfra erfaringene. Ikke at den er ekstra hard nødvendigvis, det kan ta tid å komme seg, men at vaksinen har bommet litt. Det er alltid et sjansespill. 

Anonymkode: 72c3e...b6d

Skrevet

De har vel sagt at årets vaksine ikke traff helt. Har inntrykk av at de som har fått den har fått den ganske hardt.

God bedring :)

Anonymkode: 8d8ec...a2a

Skrevet

Ja, dessverre. Bedre ene dagen, så verre osv. Varte beklageligvis i flere uker. 

Skrevet

Ja, man kan jo ikke annet enn å vente på at det slipper. Er bare så utrolig irriterende kjedelig og plagsomt. Er det lov å si at det er ganske vondt også? Selv som kvinne?😉 

Natta, damer!

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, man kan jo ikke annet enn å vente på at det slipper. Er bare så utrolig irriterende kjedelig og plagsomt. Er det lov å si at det er ganske vondt også? Selv som kvinne?😉 

Natta, damer!

HI

Klag i vei, fullt forståelig. Det er skikkelig ubehagelig, langdrygt og kjedelig.

Masse god bedring❤️

Skrevet

Den er grusom! Føler jeg har fått manflu og er døden nær! Legen sa at denne varianten virker ekstra hard og hissig. 

Anonymkode: 644ff...c5e

Skrevet

Influensa er vanligvis hard. Det er ikke unormalt at man føler seg dårlig i et par uker. 

Anonymkode: 1cda2...6b0

Skrevet

HI her,

Jeg har hatt influensa før også. Det jeg synes er rart denne gangen er at det kjennes ut som om jeg fikk en ny omgang på dag  11. Altså mer kroppsverk, svimmel, dyp hoste og total utslåtthet. Så derfor spurte jeg om andres erfaringer. Har i dag hatt dette i 14 dager nå og føler meg langt i fra frisk. Så ihverfall kommer det til å ta tre uker.  Fått influensa type A først, så type B etterpå lissom. Har ikke lungebetennelse, men kan hende at en liten bakterie har sneket seg med. 

Skjønner at dette koster samfunnet masse, om store deler av befolkningen blir borte fra arbeidsplasser i 2-3 uker. I år er det vel ikke et så stort antall som har fått influensa i forhold til andre vintre. Jeg vant lotteriet i år da😜

Man blir ihverfall veldig glad når man blir frisk igjen! Heia kroppen 👏🏻

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her,

Jeg har hatt influensa før også. Det jeg synes er rart denne gangen er at det kjennes ut som om jeg fikk en ny omgang på dag  11. Altså mer kroppsverk, svimmel, dyp hoste og total utslåtthet. Så derfor spurte jeg om andres erfaringer. Har i dag hatt dette i 14 dager nå og føler meg langt i fra frisk. Så ihverfall kommer det til å ta tre uker.  Fått influensa type A først, så type B etterpå lissom. Har ikke lungebetennelse, men kan hende at en liten bakterie har sneket seg med. 

Skjønner at dette koster samfunnet masse, om store deler av befolkningen blir borte fra arbeidsplasser i 2-3 uker. I år er det vel ikke et så stort antall som har fått influensa i forhold til andre vintre. Jeg vant lotteriet i år da😜

Sikker på du ikke har fått Wuhan-viruset...?

Anonymkode: 812c3...ac5

Skrevet

Jeg føler meg endelig helt frisk etter 3 uker, første uka hadde jeg 39,5 i feber 5 dager på rad, så tog det lang tid før jeg fikk matlyst og energi igjen, endelig nå har jeg fått matlyst, slutta å hoste, fått stemmen tilbake å føler meg frisk og opplagt. 

Anonymkode: fec9a...6ec

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her,

Corona virus?

Anonymkode: 0f74e...a74

Skrevet

Varer det 2-3 UKER!!!!

Det har jeg virkelig IKKE tid til!!!!
Har vært syk siden onsdag

Anonymkode: 73fd2...fcd

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Varer det 2-3 UKER!!!!

Det har jeg virkelig IKKE tid til!!!!
Har vært syk siden onsdag

Hvorfor har dere ikke vaksinert dere da? Koster 200,- hos fastlegen. Billigere enn det det koster med Paracet, Ibux og nesespray i sykdomsperioden.

Anonymkode: ae16d...adf

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har dere ikke vaksinert dere da? Koster 200,- hos fastlegen. Billigere enn det det koster med Paracet, Ibux og nesespray i sykdomsperioden.

Det er vel ikke noe som anbefales med mindree man er i en av risiokogruppene eller jobber tett med syke folk

Anonymkode: a8132...903

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler meg endelig helt frisk etter 3 uker, første uka hadde jeg 39,5 i feber 5 dager på rad, så tog det lang tid før jeg fikk matlyst og energi igjen, endelig nå har jeg fått matlyst, slutta å hoste, fått stemmen tilbake å føler meg frisk og opplagt. 

Jeg var  borte fra jobb en uke, men var helt skutt etter jobb jeg de andre ukene å ville bare sove når jeg kom hjem, men det er litt vanskelig med småbarn 😉

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vaksinert meg. Får vaksinen på jobb 😉 Men som noen andre også skrev, bommet de litt på sammensetningen i år. 

HI

Skrevet

Jeg er på 4 uken nå. Grusomt! Jeg er også vaksinert. Tør ikke tenke på hvor syk jeg hadde vært uten vaksinen. God bedring til alle som trenger det! 

Anonymkode: 24ee8...eaf

Skrevet

Hvor bor dere som har influensa nå?

Anonymkode: d7a51...70c

Skrevet

Vi fikk svineinfluensa i fjor. Var skamdårlige i flere uker, og etter det har vi egentlig aldri kommet oss 100%. Det har gått slag i slag med mycoplasmalungebettenelse, ørebetennelser, omgangssyke og forkjølelser siden. Har hatt flere dager med sykt barn enn uten. Heldigvis er jeg freelancer, ellers hadde vi aldri greid det. Tok vaksinen i høst, men ikke betryggende å høre at den traff dårlig. 

Anonymkode: b50ed...304

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere som har influensa nå?

Anonymkode: d7a51...70c

Bor på Østlandet

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her,

Da jeg var 14 år hadde jeg en slik runde. Var kjempedårlig i to uker. Kreket meg på skolen en dag da jeg følte jeg begynte å komme meg igjen. Og greide så å bli smittet med den andre influensaen som gikk det året. To nye uker hvor jeg var ordentlig dårlig. Ble jo så svak også etterhvert. Ble bedre, kom meg et par dager på skolen igjen - og så fikk jeg jammen spysyka, som også gikk hardt det året.

Var hos lege som bekreftet at begge typer influensa gikk, og at jeg var av de få uheldige som tydeligvis hadde fått begge typer, og at immunforsvaret mitt da nok var så kjørt at jeg nærmest inviterte inn spysyka mens jeg likevel holdt på ;)

Fordelen med det var at jeg ikke fikk influensa på nesten 20 år etter dette :) Så jeg var tydeligvis blitt ganske immun etter den heftige runden da jeg var 14 år. Håper du får mange friske år fremover etter denne runden også :)

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var 14 år hadde jeg en slik runde. Var kjempedårlig i to uker. Kreket meg på skolen en dag da jeg følte jeg begynte å komme meg igjen. Og greide så å bli smittet med den andre influensaen som gikk det året. To nye uker hvor jeg var ordentlig dårlig. Ble jo så svak også etterhvert. Ble bedre, kom meg et par dager på skolen igjen - og så fikk jeg jammen spysyka, som også gikk hardt det året.

Var hos lege som bekreftet at begge typer influensa gikk, og at jeg var av de få uheldige som tydeligvis hadde fått begge typer, og at immunforsvaret mitt da nok var så kjørt at jeg nærmest inviterte inn spysyka mens jeg likevel holdt på ;)

Fordelen med det var at jeg ikke fikk influensa på nesten 20 år etter dette :) Så jeg var tydeligvis blitt ganske immun etter den heftige runden da jeg var 14 år. Håper du får mange friske år fremover etter denne runden også :)

Takk, kjære deg! Dette hørtes utrolig slitsomt ut. Så uheldig! Får håpe punktum er satt for min del... Vil ikke ha Koronavirus nå feks. 

Og takk til dere andre som har ønsket ‘god bedring’ Dette går heldigvis over. Og vi får til og med sykepenger mens vi ligger å ugger oss. Så får vi også håpe dette er som du over her skriver, en megavaksine som varer i 20 år,- minst! 

Influensa, minutt for minutt😅

HI

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, kjære deg! Dette hørtes utrolig slitsomt ut. Så uheldig! Får håpe punktum er satt for min del... Vil ikke ha Koronavirus nå feks. 

Og takk til dere andre som har ønsket ‘god bedring’ Dette går heldigvis over. Og vi får til og med sykepenger mens vi ligger å ugger oss. Så får vi også håpe dette er som du over her skriver, en megavaksine som varer i 20 år,- minst! 

Influensa, minutt for minutt😅

HI

Jeg har akkurat vært veldig forkjølet selv. Var på Gardermoen samme dag som de kineserne som dro videre til Finland og ble syke der, så lurte jo litt (satt noen på min gate som passet til beskrivelsen av familien og damen så syk ut, og det var visst damen i familien som hadde koronaviruset). Men jeg holdt meg unna gaten til jeg kunne gå rett gjennom, så regner med at det bare var vanlig forkjølelse jeg fikk.

Jeg passer på kostholdet mitt nå, nettopp med tanke på at det kommer flere ting fremover vi ikke ønsker. Bruker bl.a. Immiflex for å bygge opp igjen immunforsvaret også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...