GĂ„ til innhold

Hvorfor denne bekreftelsen😏

Anbefalte innlegg

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, bare ikke bli overrasket over interesse fra det motsatte kjþnn 😄

Anonymkode: 03bb9...dda

Som mange ganger sagt: jeg skal ikke endre pÄ det beste ved min egen personlighet. Det er de innbilske fyrene som skal slutte Ä anta at damer som er blide nÞdvendigvis er ville i buksa.

Anonymkode: 411ce...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som mange ganger sagt: jeg skal ikke endre pÄ det beste ved min egen personlighet. Det er de innbilske fyrene som skal slutte Ä anta at damer som er blide nÞdvendigvis er ville i buksa.

Jada, men opplever du det sĂ„ ofte du sier sĂ„ kanskje du bĂžr reflektere litt over egen framtoning ogsĂ„. AltsĂ„ hvordan andre opplever deg. Det gĂ„r an Ă„ vĂŠre blid uten Ă„ bikke til flĂžrtete 😊 Og nei, det vil ikke si at du skal endre dine egenskaper, men bare vĂŠre klar over hvordan du blir oppfattet av andre. Har du en venninne du er mye sammen med (som tĂžr vĂŠre ĂŠrlig riktignok) sĂ„ spĂžr henne da vel. Merker menn det sĂ„ kan du vedde pĂ„ at kvinnene har sin oppfatning av deg ogsĂ„. Men da mĂ„ du tĂ„le svaret, her i denne trĂ„den bare forsvarer du deg. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jada, men opplever du det sĂ„ ofte du sier sĂ„ kanskje du bĂžr reflektere litt over egen framtoning ogsĂ„. AltsĂ„ hvordan andre opplever deg. Det gĂ„r an Ă„ vĂŠre blid uten Ă„ bikke til flĂžrtete 😊 Og nei, det vil ikke si at du skal endre dine egenskaper, men bare vĂŠre klar over hvordan du blir oppfattet av andre. Har du en venninne du er mye sammen med (som tĂžr vĂŠre ĂŠrlig riktignok) sĂ„ spĂžr henne da vel. Merker menn det sĂ„ kan du vedde pĂ„ at kvinnene har sin oppfatning av deg ogsĂ„. Men da mĂ„ du tĂ„le svaret, her i denne trĂ„den bare forsvarer du deg. 

Jeg har ikke startet trÄden - les anonymkodene. SÄ jeg forsvarer meg ikke, jeg forteller hva som skjer i MITT liv.

Jeg bikker ALDRI til flÞrtete. Det er det som er hele poenget. Feilen ligger ikke hos meg, den ligger hos menn som ikke har tilstrekkelige sosiale ferdigheter til Ä se forskjell pÄ «blid dame» og «dame som er kÄt pÄ meg». 

Trodde faktisk ikke damer kunne vĂŠre tettere enn de fyrene, men du konkurrerer jammen godt.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke startet trÄden - les anonymkodene. SÄ jeg forsvarer meg ikke, jeg forteller hva som skjer i MITT liv.

Jeg bikker ALDRI til flÞrtete. Det er det som er hele poenget. Feilen ligger ikke hos meg, den ligger hos menn som ikke har tilstrekkelige sosiale ferdigheter til Ä se forskjell pÄ «blid dame» og «dame som er kÄt pÄ meg». 

Trodde faktisk ikke damer kunne vĂŠre tettere enn de fyrene, men du konkurrerer jammen godt.

NÄ er det ikke anonym som har svart deg tidligere, som svarer deg nÄ. Men Êrlig talt, du mÄ gÄ litt i deg selv her. 

Anonymkode: 960c9...550

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NÄ er det ikke anonym som har svart deg tidligere, som svarer deg nÄ. Men Êrlig talt, du mÄ gÄ litt i deg selv her. 

Nei, sÄ lenge jeg ikke flÞrter mÄ jeg ikke det.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er dette jeg ogsÄ opplever. Jeg vet veldig godt hvordan jeg er nÄr jeg flÞrter med en mann, hvordan blikk og kroppssprÄk og stemme er da. Men med disse gamle mennene som ut av ingenting fÄr for seg at jeg vil ha sex med dem, sÄ vet jeg at jeg aldri har vÊrt annet enn hÞflig og hyggelig, aldri personlig overfor dem som menn, bare som person. Det er faktisk stor forskjell pÄ det!

At jeg er vennlig og blid betyr ikke at jeg invivterer til sex. Det er ikke mitt problem at de tolker vennlighet, saklighet, blidhet og det Ă„ vĂŠre hĂžflig og hyggelig som seksuell interesse.

Det jeg vet er imidlertid at jeg er en person som fÄr andre til Ä fÞle seg sett, har fÄtt veldig mye tilbakemeldinger pÄ det av bÄde kvinner og menn. Det kommer nok av en oppriktig interesse for andre mennesker. Jeg tror at disse mennene fÞler seg sett av meg og at de dermed mistolker det som at jeg er interessert i dem som menn. Det er feiltolkning fra deres side, ikke min feil. En annen ting er kanskje ogsÄ at disse eldre mennene jo er, vel, nettopp... eldre. Og flÞrting skjedde kanskje pÄ en annen mÄte da de var unge, slik at de kanskje misforstÄr av den grunn?

Anonymkode: a48d5...3a0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg vet er imidlertid at jeg er en person som fÄr andre til Ä fÞle seg sett, har fÄtt veldig mye tilbakemeldinger pÄ det av bÄde kvinner og menn. Det kommer nok av en oppriktig interesse for andre mennesker. Jeg tror at disse mennene fÞler seg sett av meg og at de dermed mistolker det som at jeg er interessert i dem som menn. Det er feiltolkning fra deres side, ikke min feil. En annen ting er kanskje ogsÄ at disse eldre mennene jo er, vel, nettopp... eldre. Og flÞrting skjedde kanskje pÄ en annen mÄte da de var unge, slik at de kanskje misforstÄr av den grunn?

Anonymkode: a48d5...3a0

Har ikke tenkt pÄ alderselementet. I mitt tilfelle tror jeg ikke det har vÊrt overvekt av eldre fyrer. Det har vÊrt litt av hvert.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det et selvfĂžlgelig ditt valg om du velger Ă„ vĂŠre blind og fortsetter som du gjĂžr, men du har faktisk valget. Forskjellen pĂ„ deg og meg var at jeg var der du er nĂ„ og valgte Ă„ gjĂžre noe med det fordi jeg ikke likte hvordan jeg ble tolket av andre og hvordan jeg da framstod. Det gĂ„r faktisk an Ă„ gjĂžre noe med. Jaja, du mĂ„ bare angripe meg, men nĂ„ var det jo du som hadde et «problem» da. Men du liker det tydeligvis sĂ„ da mĂ„ du jo for all del fortsette Ă„ vĂŠre akkurat som du er 🙂

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, sÄ lenge jeg ikke flÞrter mÄ jeg ikke det.

Nei du ser det ikke sÄnn. Jeg fÞler heller ikke jeg gjÞr det, men fÄr likevel oppmerksomhet fra menn. Er nok bare hyggelig og imÞtekommende. Og kanskje det tas som at jeg er interessert. Men det jo ingen verdens problem! Det er bare Ä avvise videre Þnsket kontakt

Skrevet
PĂ„ 9.2.2020 den 16.09, Anonym bruker skrev:

Det et selvfĂžlgelig ditt valg om du velger Ă„ vĂŠre blind og fortsetter som du gjĂžr, men du har faktisk valget. Forskjellen pĂ„ deg og meg var at jeg var der du er nĂ„ og valgte Ă„ gjĂžre noe med det fordi jeg ikke likte hvordan jeg ble tolket av andre og hvordan jeg da framstod. Det gĂ„r faktisk an Ă„ gjĂžre noe med. Jaja, du mĂ„ bare angripe meg, men nĂ„ var det jo du som hadde et «problem» da. Men du liker det tydeligvis sĂ„ da mĂ„ du jo for all del fortsette Ă„ vĂŠre akkurat som du er 🙂

Er det ikke pÄ tide at vi slutter Ä plassere feilen hos kvinner som ikke har gjort noe feil?

Forskjellen pÄ deg og meg er at du tok til deg samfunnets dom av deg og aksepterte at noen andres definisjon pÄ "flÞrtete" skulle fÄ lov Ä tÞrke smilet av munnen din og lÊre deg av med Ä vÊre hyggelig, lÊre deg av med Þyenkontakt, lÊre deg av med vennlighet, alt for ikke Ä "lure" de stakkar mennene...

Jeg angriper ikke deg. Det er du som angriper og som prĂžver Ă„ gjĂžre min personlighet og mitt vesen til et oppussingsobjekt. Det er det ikke.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke pÄ tide at vi slutter Ä plassere feilen hos kvinner som ikke har gjort noe feil?

Forskjellen pÄ deg og meg er at du tok til deg samfunnets dom av deg og aksepterte at noen andres definisjon pÄ "flÞrtete" skulle fÄ lov Ä tÞrke smilet av munnen din og lÊre deg av med Ä vÊre hyggelig, lÊre deg av med Þyenkontakt, lÊre deg av med vennlighet, alt for ikke Ä "lure" de stakkar mennene...

Jeg angriper ikke deg. Det er du som angriper og som prĂžver Ă„ gjĂžre min personlighet og mitt vesen til et oppussingsobjekt. Det er det ikke.

Ikke for Ă„ lure de stakkars mennene, men fordi jeg (i motsetning til deg, skjĂžnner jeg) syntes det ble plagsomt med alle henvendelsene. Jeg trenger ikke bekreftelse pĂ„ den mĂ„ten for Ă„ fĂžle meg bra, det fikk meg bare til Ă„ fĂžle meg dĂ„rlig. Men vi er nok ulike, godt er det at ikke alle er like😊

Jeg er fortsatt blid og hyggelig, men jeg oppfattes ikke som en som sĂžker kontakt pĂ„ noen annen mĂ„te lenger đŸ‘đŸ»

Skrevet

Tenker det er du som muligens ogsÄ flÞrter for Ä fÄ denne bekreftelsen du sier du trenger. 

Anonymkode: 594a0...491

Skrevet

Jeg trenger ikke bekreftelse pÄ den mÄten for Ä fÞle meg bra

Ikke jeg heller, jeg er ikke HI. 

Det vekker sjelden andre fÞlelser enn overraskelse og forvirring hos meg, fordi jeg vet at jeg ikke har gjort meg tilgjengelig. 

Skrevet

Jeg tror begge leire i denne trÄden har delvis rett. PÄ den ene siden er det klart at enkelte kvinner har stÞrre tiltrekningskraft pÄ menn enn andre, i kraft av sitt utseende og sin karisma. PÄ den annen side er det fullt mulig Ä regulere vÊremÄten sin slik at man fÄr mindre oppmerksomhet fra menn, hvis man oppfatter oppmerksomheten som et problem. Jeg har en venninne som stadig opplever at menn flÞrter med henne og misforstÄr henne, og ikke skjÞnner hva hun gjÞr "galt". Hun er veldig pen, ingen tvil om det, og det er en vesentlig faktor. Men hun er har ogsÄ en veldig sprudlende, utadvendt, feminin og litt ubehjelpelig vÊremÄte, det er som hun signaliserer til menn at hun trenger dem og deres bekreftelse. Hadde hun virket stÞdig, kontrollert og mindre interessert, hadde hun nok fortsatt fÄtt en del oppmerksomhet. Men neppe i samme grad, og neppe pÄ like problematiske mÄter. "Vakker-kvinne-i-nÞd"-utstrÄlingen er noe man bÞr legge av seg hvis man Þnsker mindre kontakt med slitsomme menn. 

Anonymkode: 1b21d...b86

Skrevet

Hadde hun virket stÞdig, kontrollert og mindre interessert, hadde hun nok fortsatt fÄtt en del oppmerksomhet. Men neppe i samme grad, og neppe pÄ like problematiske mÄter. "Vakker-kvinne-i-nÞd"-utstrÄlingen er noe man bÞr legge av seg hvis man Þnsker mindre kontakt med slitsomme menn. 

Anonymkode: 1b21d...b86

Jeg har null ubehjelpelighet eller "kvinne i nÞd" over meg. Men selvsikkerhet kan tiltrekke noen andre enn de som blir betatt av ubehjelpeligheten, sÄ uansett hvor man snur seg, har man rumpa bak likevel.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...