Gå til innhold

Barn med diffuse kroppslige smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 10 år har ofte vondt rundt forbi, i knær, hofter, ankler spesielt, kommer og går og er verst etter aktivitet når kroppen har stivnet litt, og når han sitter endel stille. Samt på kvelden. Vi tok endel prøver for et års tid siden men fant ikke noe, også for barneleddgikt.

Jeg har selv fibromyalgi ( mine barn vet ikke det og jeg klager aldri), min mor og tante har det og.

Kan barn få dette? Lurer på om jeg bør ta han til legen igjen, tenker at det ikke er naturlig at et normalvektig, normalt aktivt barn har slike smerter.

Anonymkode: 324f5...417

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske normalt at barn har smerter i kroppen som kommer og går. Det kalles voksesmerter. Husker selv hvor vondt det var.

Mine har klaget på slike smerter i hele oppveksten. Ikke konstant altså, men i perioder. Et av barna måtte i perioder krabbe første halvtimen etter han stod opp pga smerter ved gange. Han sleit spesielt med knærne. Har aldri vært til lege med mine, men hadde gjort det hvis de hadde hatt andre symptomer i tillegg (som feber, mye syk, hevelser, trøtthet o.l)

Vi har mye leddgikt og autoimmune sykdommer i familien, men har aldri mistenkt noe sånn da det ofte gir annerledes symptomer.

Skrevet
På 7.2.2020 den 19.54, Anonym bruker skrev:

Min sønn på 10 år har ofte vondt rundt forbi, i knær, hofter, ankler spesielt, kommer og går og er verst etter aktivitet når kroppen har stivnet litt, og når han sitter endel stille. Samt på kvelden. Vi tok endel prøver for et års tid siden men fant ikke noe, også for barneleddgikt.

Jeg har selv fibromyalgi ( mine barn vet ikke det og jeg klager aldri), min mor og tante har det og.

Kan barn få dette? Lurer på om jeg bør ta han til legen igjen, tenker at det ikke er naturlig at et normalvektig, normalt aktivt barn har slike smerter.

Anonymkode: 324f5...417

Slik var mitt barn også. Fant ut at det skyldtes kraftig mangel på vitamin D. Fikk tilskudd og nå er det lite klaging på kroppslige vondter. 

Anonymkode: f2ab7...96b

Skrevet

Voksesmerter. Og jeg har lagt merke til at dagens barn er så vanvittig raske med å klage på det minste lille ubehag. Du kjenner din sønn best, om han er en sart liten prins eller om det er noe alvorlig. 

Anonymkode: 9ef85...d59

Skrevet

Mannen min hadde i perioder så sterke voksesmerter som barn at han ikke sov om natta. Kan ikke være det?

Anonymkode: 2d880...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...