Gå til innhold

Dette er så grusomt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette skjedde rett bortenfor huset mitt, og jeg synes det er så trist. Vi kjenner alle som jobber der, og jeg får så vondt av jenta som var på jobb. Jeg klarer ikke lenger fatte alt dette grusomme som skjer rundt om.

https://www.tv2.no/a/11198271/

Anonymkode: fbf7c...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste nettopp om saken og ble kvalm- stakkars jente!! Det samme skjedde for noen år siden på en kiosk i Oslo, har tenkt så mye på den saken.

Anonymkode: a9fa7...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ble skutt i hodet nettopp vegg i vegg med jobben min... Om man skal ta inn over seg all ondskap så blir det tøft å leve. 

Hun du nevner ble ranet... Javel... Hva med barna i moria leiren 🤷‍♀️ Altså, det nytter ikke med hjertesukk, dette er jo bagateller imot hva som skjer utenfor vår egen navle. 

Anonymkode: 02863...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ble skutt i hodet nettopp vegg i vegg med jobben min... Om man skal ta inn over seg all ondskap så blir det tøft å leve. 

Hun du nevner ble ranet... Javel... Hva med barna i moria leiren 🤷‍♀️ Altså, det nytter ikke med hjertesukk, dette er jo bagateller imot hva som skjer utenfor vår egen navle. 

Anonymkode: 02863...d5e

Tror du hun som ble voldtatt under ranet synes det er en bagatell og

Anonymkode: 4a9cb...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror du hun som ble voldtatt under ranet synes det er en bagatell og

Anonymkode: 4a9cb...884

Det står ingenting om at jenta ble voldtatt.

Anonymkode: da642...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

En ble skutt i hodet nettopp vegg i vegg med jobben min... Om man skal ta inn over seg all ondskap så blir det tøft å leve. 

Hun du nevner ble ranet... Javel... Hva med barna i moria leiren 🤷‍♀️ Altså, det nytter ikke med hjertesukk, dette er jo bagateller imot hva som skjer utenfor vår egen navle. 

Anonymkode: 02863...d5e

Det kan ikke være slik at vi ikke skal ta inn over oss det som er alvorlig/grusomt/skummelt/ubehagelig i nærområdet, fordi barna i Moria-leieren lider mer. 
 

På samme måten som at arbeidsforhold i Norge kan være helt uakseptable, selv om små barn i Bangladesh jobber i fabrikker hvor det årlig omkommer folk på grunn av dårlig forhold. 
 

Og man kan reagere med bekymring på at avlinger blir nærmest helt ødelagt på grunn av tørke eller regn, selv om barna i Somalia sulter og jordsmonnet der er ubrukelig til å dyrke mat. 
 

Det er verre hvis vi blir så bedøvd at vi ikke tar inn over oss det som skjer rundt oss, og at det må terror eller katastrofer til for å forsvare en reaksjon. Det sier seg selv at vi lettere reagerer på situasjoner som er nært oss, men det betyr ikke at man går med skylapper, eller ikke anerkjenner grusomheter utenfor ens eget proksimale miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står ingenting om at jenta ble voldtatt.

Anonymkode: da642...ff6

Da må du kanskje sjekke nyhetene igjen.

Anonymkode: edf07...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du kanskje sjekke nyhetene igjen.

Anonymkode: edf07...7c0

Nå har jeg lest linken HI la ut en gang til, ordnet står ingenting der om en voldtekt...

Anonymkode: da642...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg lest linken HI la ut en gang til, ordnet står ingenting der om en voldtekt...

Anonymkode: da642...ff6

De har fjernet deler av teksten, mulig ev. voldtekt var nevnt tidligere.

Det er fullt mulig å bry seg om flere triste ting på en gang. At det sitter flyktninger på Lesvos gjør det ikke mindre grusom med voldtekt. 

Anonymkode: 8fbf2...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...