Gå til innhold

Grusomt vondt i knær etter slalom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener regelmessig og har ingen plager i mine knær. Men når jeg står slalom i noen runder og så tar av med skiene så gjør det så ufattelig vondt i begge knær. Så vondt at jeg sitter og skriker. Det varer i ca en halv time så er det fint igjen. Hva er dette?

Anonymkode: 77f4d...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så ille som du sier så bør du få det sjekket.

Men det er jo uvante bevegelser, det er tungt. Er du kort og stram i lårmuskulaturen din, og kanskje ikke kobler nok inn stabilitet i mage/rygg/bekken når du kjører, så kan du få store smerter i knærne pga. muskulære spenninger.

Anonymkode: f7aef...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det så ille som du sier så bør du få det sjekket.

Men det er jo uvante bevegelser, det er tungt. Er du kort og stram i lårmuskulaturen din, og kanskje ikke kobler nok inn stabilitet i mage/rygg/bekken når du kjører, så kan du få store smerter i knærne pga. muskulære spenninger.

Anonymkode: f7aef...770

Ja, du har nok rett i at det er muskulært. Er bare så vondt!

Anonymkode: 77f4d...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har nok rett i at det er muskulært. Er bare så vondt!

Anonymkode: 77f4d...e0d

Kjør litt mindre hardt inntil du er mer vant. Det er å begynne litt på nytt hvert år. Kan gjøre mye med riktig trening på forhånd, men greier likevel ikke å simulere bevegelsene likt, så støl blir man. Tøy før du kjører, ta noen pauser, tøy innimellom, da tror jeg det blir bedre. Og jobb masse med stabilitet generelt i kroppen fremover, det er helt avgjørende for knærne.

Anonymkode: f7aef...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...