Gå til innhold

Herregud. Jeg orker ikke denne jobben mer.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vært her ett år nå. Liten bedrift og vi er fire kvinner. Det er altså så mye baksnakking og misnøye blant kvinnene at jeg blir gal. Samtlige baksnakker hverandre til meg og det absurde er at de er tilsynelatende verdens beste venner. 😳 Hver gang de snakker dritt om en annen sier jeg, jeg synes hun virker OK jeg. Så sier de, det er fordi du ikke kjenner henne. Nå er jeg så sliten av denne dritten. Ikke en eneste dag er det fornøyd. Jeg har sagt på tomannshånd til ALLE at denne negativiteten er slitsom og at jeg ikke ønsker å involveres i dette, men når jeg sier det så responderer mottaker (alle tre) med at, -ja hun og hun er fryktelig negativ. Og så er de like negativ selv. 

Nå gir jeg snart opp og søker nye jobber. 

Måtte bare få dette ut. 

Anonymkode: af0a3...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere ikke en sjef? 

Anonymkode: e7e36...c59

Jo. Men de er null respekt for han. Han er klar over problemet og forsøker å ta grep men uten å utlevere meg blir det vanskelig. 

Anonymkode: af0a3...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Men de er null respekt for han. Han er klar over problemet og forsøker å ta grep men uten å utlevere meg blir det vanskelig. 

Anonymkode: af0a3...c00

Da forslår jeg at du samler kaklegjengen og tar det opp med dem i fellesskap. Vil du heller måtte gå ut på arbeidsmarkedet igjen enn å "utlevere deg"?

Anonymkode: e7e36...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tilsvarende jobb som deg. 
 

Jeg har valgt å trekke meg unna mye, når det blir for personlig i lunsjen eller andre situasjoner, så går jeg bare. Har en kontorjobb. Lukker døra inn, setter musikk på øret. Når jeg først prater med kollegaer er det gjerne overfladiske temaer. Har også sagt i fra at jeg ikke ønsker å kjenne til andres bakgrunn for fravær, eneste jeg trenger å vite er om vedkommende er tilgjengelig for å ta i mot henvendelse fra kundene. 
 

Gikk flere år før jeg fikk satt grensene som var nødvendig for å være på en så liten plass. Fremdeles noen situasjoner, men har lært meg å skille jobb og privat. Lært meg å gi litt faen. 

Anonymkode: 6de7f...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner deg. Etter å ha jobbet på en stor arbeidsplass har jeg nå byttet til en liten arbeidsplass med 5 ansatte. 

Hva er greia med denne baksnakkingen...og jeg skjønner selvsagt det samme skjer om meg også. Jeg prøver å skifte samtaleemne og ikke gi utrykk for noe støtte for sladring. Men som ny...har ikke akkurat mye makt her.

Jeg har gitt meg selv en frist til sommeren for å se hvordan dette virker. 

Utrolig synd, for det er faktisk ikke jobben som avskrekker, men arbeidsmiljøet.

Anonymkode: 4f430...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler det sånn også. Jobber med 7 damer. De fleste baksnakker og ordner problem ut av ingen ting. Probmet er at dem ser ikke seg selv. Snakker om at hun tar så lange pauser, men så står dem og prater i en korridor lenge sjøl. Alle gjør feil, utenom dem sjøl 

Anonymkode: aa6e4...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt på tomannshånd til ALLE at denne negativiteten er slitsom og at jeg ikke ønsker å involveres i dette, men når jeg sier det så responderer mottaker (alle tre) med at, -ja hun og hun er fryktelig negativ. Og så er de like negativ selv. 

Har du sagt dét, da? At «nei, det er DU selv, hør på hva du selv står og sier da! Nå har du klaget på Jorunn over ditten og klaget på Grete over datten, og det er ikke første gang du er inne hos meg for å snakke slik - syns du det er OK? Syns du jeg fortjener å være din søppelkasse?»

Anonymkode: 71db8...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en slik jobb i 3 år, sa opp uten å ha noe å gå til. Det var tøft, men var heldig og fikk ny jobb uka etter.

Det gikk utover psyken min privat og jeg begynte å grue meg til jobb.

Du kan begynne å se etter nye jobber frem til sommeren, det er ikke så lett å få ny jobb. Derfor kan du starte å se og søke så går ting av seg selv.

 

Lykke til! Og ikke Finn deg i det.

Anonymkode: 8631c...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...