Gå til innhold

Snapchat 10 år😏


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 10 år som har så lyst på snapchat.Jeg ser at flere av vennene hennes har det, men er dette ok?Man kan vell velge å ha bare vennene sine på chatten?

Anonymkode: 17735...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har faktisk alle (uten unntak) i fjerdeklasse Snapchat. 

Men, du kan gjøre mye for å passe på barnet ditt. For eks spøkelsesmodus, så de ikke er tilgjengelig på kartet. Du kan blokkere andre fra å kontakte barnet, med unntak av de som er på vennelisten osv. 

Her er alle barna i en egen 4.B gruppe på snap. Det overvåkes selvsagt av foreldrene, men det er en veldig sosial plattform for barna

Anonymkode: 50201...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har faktisk alle (uten unntak) i fjerdeklasse Snapchat. 

Men, du kan gjøre mye for å passe på barnet ditt. For eks spøkelsesmodus, så de ikke er tilgjengelig på kartet. Du kan blokkere andre fra å kontakte barnet, med unntak av de som er på vennelisten osv. 

Her er alle barna i en egen 4.B gruppe på snap. Det overvåkes selvsagt av foreldrene, men det er en veldig sosial plattform for barna

Anonymkode: 50201...94d

Hva er spøkelsesmodus?og hvordan blokker jeg alle andre utenom vennene?🙈

Anonymkode: 17735...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg er altfor tidlig. Tiåringen min har også veldig lyst på snapchat, men han er rett og slett ikke moden for det enda. 

Anonymkode: a1332...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 11 åring har ikke 

Hun har jo lyst på, siden søsteren på 13 har, men vet at hun ikke får enda så hun maser ikke. 

Storesøster fikk i januar det året hun fylte 13, da var hun en av fire som ikke hadde på trinnet, og de er 47 stykker på trinnet. 

Vær obs på at det er mye mobbing på denne appen, det at ting blir borte når det er lest gjør terskelen for mobbing lav. Her måtte de slette klassegruppa for det var så mye dritt der. 

Anonymkode: 727ac...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor mye rart som foregår på snap? Du klarer ikke ha kontroll med mindre du sitter ved siden av hver gang ungen bruker telefonen. 15 åringen min forklarte meg hvor lett det er å få tak i hasj og alkohol på snap. De har egne tegn bak navnet, det er egne grupper for de med spiseforstyrrelser (de konkurrerer om å spise minst) og egne tegn for alt mulig. 

det er 13 års aldersgrense for en grunn.

Anonymkode: 17bb1...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min har, og har hatt det k to år. Hun har kun familie på vennelisten sin, er blokkert for å bli søkt opp osv. Vi valgte dette delvis fordi det er en fin måte for henne å holde kontakt med familie som bor langt borte, og delvis fordi det er en fin måte å øve seg på hva som er greit å dele og ikke. Vi snakker mye om nettvett her hjemme, har tre tenåringer også.

Anonymkode: 1433d...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har faktisk alle (uten unntak) i fjerdeklasse Snapchat. 

Men, du kan gjøre mye for å passe på barnet ditt. For eks spøkelsesmodus, så de ikke er tilgjengelig på kartet. Du kan blokkere andre fra å kontakte barnet, med unntak av de som er på vennelisten osv. 

Her er alle barna i en egen 4.B gruppe på snap. Det overvåkes selvsagt av foreldrene, men det er en veldig sosial plattform for barna

Anonymkode: 50201...94d

Snakk om å være naive🙈 Det er ikke mulig for foreldrene å overvåke det som skjer på snapchat. Der foregår det så mye dritt og stygge ting at man kan få vondt i magen. 

Foreldre som gir barna sine f.eks snapchat før 13 år som er aldersgrensen mener mangler ryggrad og utsetter barna sine for mye de ikke skal utsettes for. Det er så mange foreldre som ikke evner å sette grenser for barna sine. 

Siden det er greit å gi snapchat til en ti åring, (for å øve seg som en over her skrev) er det også greit å gi alkohol til en 15 åring. (for å lære å håndtere det på normal måte) 🙈

Aldersgrenser er til for en grunn👍Det handler også om å lære barna å forholde seg til gjeldende regler. 

Anonymkode: 85908...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å være naive🙈 Det er ikke mulig for foreldrene å overvåke det som skjer på snapchat. Der foregår det så mye dritt og stygge ting at man kan få vondt i magen. 

Foreldre som gir barna sine f.eks snapchat før 13 år som er aldersgrensen mener mangler ryggrad og utsetter barna sine for mye de ikke skal utsettes for. Det er så mange foreldre som ikke evner å sette grenser for barna sine. 

Siden det er greit å gi snapchat til en ti åring, (for å øve seg som en over her skrev) er det også greit å gi alkohol til en 15 åring. (for å lære å håndtere det på normal måte) 🙈

Aldersgrenser er til for en grunn👍Det handler også om å lære barna å forholde seg til gjeldende regler. 

Anonymkode: 85908...167

Det var da en pussig parallell å trekke. Tenåringene får selvfølgelig ikke alkohol av oss, selv ikke han som blir 18 år om to måneder. Vi er strenge og nøye på omtrent alt av aldersgrenser, dette er faktisk eneste unntaket. Grunnen til at jeg anser det som greit å øve litt, er at jeg har sett, via jobben, hva som skjer når ungdommene plutselig får tilgang til sosiale medier helt uten grenser. Nå har jeg hatt samme strategi med de tre yngste barna, og det har fungert utmerket med de to som nå er over 13 år og har andre sosiale medier også. De er langt mer forsiktig og reflektert rundt hva de deler enn det eldste var få han fikk det mer plutselig, selv om vi snakket om nettvett med ham også. Du står fritt til å mene hva du vil, men min erfaring er at det er lurt å gi barna en grundig opplæring i godt nettvett helt fra de er ganske små.

Anonymkode: 1433d...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å være naive🙈 Det er ikke mulig for foreldrene å overvåke det som skjer på snapchat. Der foregår det så mye dritt og stygge ting at man kan få vondt i magen. 

Foreldre som gir barna sine f.eks snapchat før 13 år som er aldersgrensen mener mangler ryggrad og utsetter barna sine for mye de ikke skal utsettes for. Det er så mange foreldre som ikke evner å sette grenser for barna sine. 

Siden det er greit å gi snapchat til en ti åring, (for å øve seg som en over her skrev) er det også greit å gi alkohol til en 15 åring. (for å lære å håndtere det på normal måte) 🙈

Aldersgrenser er til for en grunn👍Det handler også om å lære barna å forholde seg til gjeldende regler. 

Anonymkode: 85908...167

Forskjellen er vel at det finnes en lov angående alkohol i Norger, men ikke for snapchat. Altså man blir straffet hvis man gir alkohol, men ikke snapchat. 

Anonymkode: 83458...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å være naive🙈 Det er ikke mulig for foreldrene å overvåke det som skjer på snapchat. Der foregår det så mye dritt og stygge ting at man kan få vondt i magen. 

Foreldre som gir barna sine f.eks snapchat før 13 år som er aldersgrensen mener mangler ryggrad og utsetter barna sine for mye de ikke skal utsettes for. Det er så mange foreldre som ikke evner å sette grenser for barna sine. 

Siden det er greit å gi snapchat til en ti åring, (for å øve seg som en over her skrev) er det også greit å gi alkohol til en 15 åring. (for å lære å håndtere det på normal måte) 🙈

Aldersgrenser er til for en grunn👍Det handler også om å lære barna å forholde seg til gjeldende regler. 

Anonymkode: 85908...167

Nei, vi er ikke naive. Vi tar våre forholdsregler, og som sagt, så er det ikke mulig for barna å få kontakt med andre utover klassen. Det har vi som foreldre sørget for. Nå går sønnen min i en klasse hvor det er veldig lite utfordringer, da. Veldige gode barn, og ressurssterke hjem. Kan ikke si at jeg et bekymret for at 9-åringen skal få hasj av kompisen. 

Anonymkode: 50201...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi er ikke naive. Vi tar våre forholdsregler, og som sagt, så er det ikke mulig for barna å få kontakt med andre utover klassen. Det har vi som foreldre sørget for. Nå går sønnen min i en klasse hvor det er veldig lite utfordringer, da. Veldige gode barn, og ressurssterke hjem. Kan ikke si at jeg et bekymret for at 9-åringen skal få hasj av kompisen. 

Anonymkode: 50201...94d

9 åringer med snapchat, herregud, verden er gal.

Anonymkode: 02ff4...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på snart 12 år har hatt det siden hun var 10 år. Fungert kjempe fint! De har en kjempe flott klasse med lite intriger. De dra hverandre med på sosiale ting, uten å stenge noen ute.

Datteren min på 10 år fikk også snap, men det fungerte ikke. Hun er med i en familiegruppe, men får ikke lov til å legge til venner.

Anonymkode: c6fe0...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke noe snapchat her i huset før hun er minst 13. Ikke noe andre sosiale medier heller. Det får da være måte på.

Anonymkode: ecc95...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av barna har vel lyst på snapchat. Da er det opp til oss voksne å være "tøffe" nok til å stå imot. 

Aldri om datteren min får Snap før hun fyller 13. Sønnen min fikk heller ikke før han fylte 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter i femte klasse har snap. Først var det kun for å sende til besteforeldre og søskenbarn i utlandet. Etterhvert var det flere og flere i klassen hennes som fikk det. Nå har jeg inntrykket av at omkring halvparten av femte trinn har det. Jeg har tenkt mye på at jeg egentlig ikke ønsker at hun skal ha det, men det ble vanskelig å si nei når alt avtales via snap. Tok det opp med de andre foreldrene, men de ønsket ikke å kontrollere dette. Så ja, min 10-åring har snap 🙈

*Må huske anonymknappen nå*

Anonymkode: bebdc...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en 9-åring har snap er jo galskap. Lurer på hvordan det skal bli når barna deres blir 15-16 år..."Jammen, ALLE de andre får jo lov til å drikke". Blir vel vanskelig å stå i mot presset da å tenker jeg🙄

Anonymkode: 560aa...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 13 år fikk Snap da hun var nesten 12 år. Da var hun 1 av 4 stk i klassa som ikke hadde Snap. De er 27 i klassa. Masse ble avtalt på snap, og hun havnet utenfor. Veide fordeler opp mot ulemper og fant ut at det var mer fordeler.

Anonymkode: 71707...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12 åring fikk Snap for noen måneder siden. Bruker den veldig lite. Klassen har ei gruppe der de avtaler ting og sånt. Utenom det bruker han den nesten ikke

Anonymkode: 77bc5...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det NEI til snap. 12-åringen forstår godt hvorfor han ikke får det, mens 10-åringen synes det er kjipt. Å være kjip mamma på det området gjør meg ingenting. 

Når de er 13 kan de få snap osv. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...