Gå til innhold

Sier du det hver dag?💗


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver dag sier jeg til samboer og barna at jeg er glad i dem.Er dette noe dere også sier iløpet av dagen?

Jeg kan ikke huske at dette var noe mine foreldre brukte å si hver dag til oss(en gang iblant ja), men jeg synes det er fint å vise de jeg er glad i at de betyr mye for meg og at ungene også ser det💗

Anonymkode: f8c74...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sier det faktisk hver dag til hele hurven. Eldste har nå startet med å si "hadet bra, jeg elsker dere" hver gang hun går ut av døra, så det smitter tilsynelatende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier det til barna hver dag, mannen elsker jeg ikke lenger så da blir det feil å si det. 

Anonymkode: 0393d...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til ungene hver dag da de var små. Nå som det er blitt større blir hver dag for mye for dem, reaksjonen blir bare "jada jada, vet det". Så nå sies det bare innimellom med ord, men hver dag med kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det hver gang de - eller jeg - går ut av huset. 

Husker så godt en historie om en mor og en sønn som kranglet da han skulle gå, men i det han gikk ropte moren etter han at hun var glad i han. På veien døde han!! (Husker ikke nå hva som skjedde, mange år siden) Moren fant bestandig trøst i at de siste ordene han hørte henne si var at hun var glad i han. 

Den historien sitter så dypt i meg, så selv om eldste nå snart er 18 får han fortsatt slengt ett "glad i deg" etter seg hver gang han går ut døra. 

Anonymkode: 4c537...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg har aldri vært så komfortabel med dette selv om jeg vokste opp med en mor som så det til meg hver dag. Så for inntil nylig har jeg sagt det av og til når det føles naturlig, men jeg viser det jo hver dag. Men så begynte minste på 10 år plutselig å si "elsker deg!" til meg hver kveld, og da må jeg jo nesten svare. I starten synes jeg det var veldig unaturlig å si de ordene, selv om jeg virkelig elsker henne, men nå har jeg blitt vant med det. Det har også ført til at jeg oftere sier det til storebrødrene hennes. Mannen og jeg har aldri sagt det ofte til hverandre, men jeg tror helt ærlig at vi er mer lykkelig sammen enn par flest, selv etter 24 år.

Anonymkode: f9a1d...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sier det til barna hver dag, mannen elsker jeg ikke lenger så da blir det feil å si det. 

Anonymkode: 0393d...fd3

Så koselig...🙃

Anonymkode: d6128...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier til barna mine at jeg elsker de hver dag ja. Stort sett minst 2 ganger om dagen. Når de drar i bhg/på skolen, og på kvelden når de legger seg. Sier det sjeldent til mannen, men av og til.

Anonymkode: 768ad...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sier det veldig sjelden, bare av og til. Men det betyr ikke at jeg er mindre glad i dem enn de som sier det hver dag, eller at de ikke vet at jeg elsker dem. 
Syns bare det mister sin kraft når man skal si det hele tiden, og e rikke vant til det fra oppveksten, til tross fpr at vi i vår familie er veldig nære og veldig glad i hverandre.

Anonymkode: d43da...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også ordene mister innhold og utvannes når det bare er noe man slenger ut i farta: Hadet, elsker deg, kjøper du poteter? Jeg sier det til barna en sjelden gang, kanskje en gang annenhver måned, men bare fordi jeg synes at jeg må, jeg er like ukomfortabel hver gang. Derimot sier jeg skatten min, vennen min, fineste gutten min osv. hver dag - det synes jeg av en eller annen grunn ikke er det minste kleint :)

For meg er «jeg elsker deg» noe man sier til en mann/kvinne man har et kjærlighetsforhold til, et seksuelt forhold. Andre er man glad i. Sikkert gammeldags, men jeg syntes det var så fint at vi i Norge før hadde et uttrykk som var så mye sterkere enn «I love you» som amerikanerne slengte ut i hytt og vær i telefonen osv. Jeg synes det er synd at «jeg elsker deg» har blitt så utvannet som det er i dag. 

Anonymkode: c8fea...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg er «jeg elsker deg» noe man sier til en mann/kvinne man har et kjærlighetsforhold til, et seksuelt forhold. Andre er man glad i.

Anonymkode: c8fea...f4f

Sånn er det for meg også. Å elske er en romantisk følelse, mens "glad i" er mer familiært. Jeg har hatt veldig få venner jeg har kunnet si at jeg er glad i, men jeg tror nok jeg legger mer i det enn mange andre.

Jeg sier både at jeg elsker og er glad i mannen min, men føler glad i på en måte er sterkere. Eller, følelsene er like sterke på forskjellige måter, men glad i er mer varig. Etter over 20 år sammen føler jeg at det er noe som vil bestå selv om vi skulle gå fra hverandre en gang.

Jeg sier til sønnen min at jeg er glad i ham hver kveld når vi sier god natt. Et par ganger har han sagt "elsker deg" til meg, og da har jeg sagt det tilbake selv om det føles litt feil, fordi jeg vil ikke at han skal føle seg avvist, og jeg skjønner jo at han legger noe annet i det enn meg.

Anonymkode: 07ec4...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så koselig...🙃

Anonymkode: d6128...ce6

Syns du 🤔jeg syns det er mer trist, jeg. 

Anonymkode: 0393d...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "glad i deg" når jeg gir nattaklem til barna. (Eldste er tenåring, men ser ikke ut til å være for stor til nattaklem enda).

Om vi har kranglet eller det har vært noe annet opprivende i løpet av dagen skjer det at jeg sier det da også.

Er skilt.

Kan ikke huske at mine foreldre noen gang sa slikt da vi vokste opp. Men jeg var jo aldri i tvil om de var glad i meg.

Anonymkode: 91652...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...