Gå til innhold

Aldri syk, men nå syk i flere måneder


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barna har vært syk nå i flere måneder. Begynner å lure på hvorfor. Jeg har ikke vært syk på 15 år, plutselig er jeg syk hver 3 dag. Samme med barna. Hvorfor det? Luftveisinfeksjoner hele tiden. Mannen min er aldri hjemme. Jobber masse så nå når jeg ble syk igjen mistenker jeg huset? Eller er det bare vanlig? Er såå sliten nå. Vi trener, og spiser sunt. Men nå får jeg aldri trent lenger. Føles ut som jeg utvikler astma. Veldig krevende. Streptokker, Influensa, luftveisinfeksjoner, sånn går det på rundgang. Er utslitt. 

Anonymkode: 336f2...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være huset, er det gammelt? 
 

Sjekk det ut med fagfolk. 
 

ps! Ikke rart mannen ikke er syk da han ikke er hjemme 😅 

 

vært mye sykdom hos oss også. Akkurat de du skriver 

Anonymkode: 1f323...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...var det jeg som skrev det innlegget?!🤔

Hehe, hadde det ikke vært fordi antall barn og alder ikke stemte Jeg har et barnehagebarn og en hjemme. Men jepp, vi har hatt sykdom omtrent uten stopp siden november i fjor. Både barna og jeg. På rundgang og noen ganger samtidig. Selv endte jeg opp med en sykehusinnleggelse pga svært kraftig streptokokkinfeksjon som måtte behandles intravenøst. 3 åringen måtte gå på en heftig antibiotikakur uken etterpå og så ble begge barna fulle i vannkopper av verste sorten🙈 

Ellers både snue og hoste konstant, mer eller mindre. Og i går ble jeg nok en gang ringt opp av barnehagen fordi 3 åringen hadde fått feber.

Tror vi skal ta tips om muligheten for skadedyr o.l i hus med en klype salt og heller tenke at det er årets viruser som surrer rundt som er ekstra heftige ‘og seige’ . Vi er nok ikke alene. Og bare det i seg selv er nesten en trøst😌

God bedring til dere også❤️

Anonymkode: 4749f...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vi mye syke i fjor, så tok vi grep og er nå lite syke. Vet ikke om det er tilfeldig, eller om tiltakene virker!

- alle som kommer i hus vasker hender. Vasker hender etter toalett og før alle måltid (er vel selvsagt, men vet faktisk om flere som ikke er så nøye på dette med barna)

- alle tar tran, multivitaminer og ekstra dvitamin

- ungene spiser frokost hjemme og ikke i barnehagen. Får grovbrød, frukt og Biola. Samt en halv gulrot å gnage på!

- vi har frukt og grønnsaker tilgjengelig så alle kan ta en stang når de vil

- Gjort om på menyen, mer grønnsaker, mest hjemmelaget mat.

- stresser lite på ettermiddag, de minste legger seg tidlig for å få nok søvn. Vi voksne legger oss og mye tidligere.

- hele familien har vaksinert seg for influensa.

- er ute på tur hver helg, ellers lite stress

- gått ned til 75% stilling (sparer pensjon!) og barna har korte dager i barnehagen. 
- vi voksne trener hver kveld. Er vi syke går vi en tur, ellers varierer veldig men vi beveger oss begge og har minst 10.000 skritt hver dag. 
- jeg fikk av meg de kiloene som var ekstra og er nå i bmi normalvektig.

 

Vi gikk fra å være syke hele tiden til å slippe unna det meste. Går mye i barnehagen men mine er de eneste dom ikke har fått noe. Kan jo hende de ble litt imune året før, for da kunne de to delt en barnehageplass.

 

Anonymkode: 383ee...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm...var det jeg som skrev det innlegget?!🤔

Hehe, hadde det ikke vært fordi antall barn og alder ikke stemte Jeg har et barnehagebarn og en hjemme. Men jepp, vi har hatt sykdom omtrent uten stopp siden november i fjor. Både barna og jeg. På rundgang og noen ganger samtidig. Selv endte jeg opp med en sykehusinnleggelse pga svært kraftig streptokokkinfeksjon som måtte behandles intravenøst. 3 åringen måtte gå på en heftig antibiotikakur uken etterpå og så ble begge barna fulle i vannkopper av verste sorten🙈 

Ellers både snue og hoste konstant, mer eller mindre. Og i går ble jeg nok en gang ringt opp av barnehagen fordi 3 åringen hadde fått feber.

Tror vi skal ta tips om muligheten for skadedyr o.l i hus med en klype salt og heller tenke at det er årets viruser som surrer rundt som er ekstra heftige ‘og seige’ . Vi er nok ikke alene. Og bare det i seg selv er nesten en trøst😌

God bedring til dere også❤️

Anonymkode: 4749f...9fc

He he jeg også var innlagt pga streptokker. Hahaha. Uff ja får håpe det gir seg snart. Er til å bli deprimert av dette her. 😅

Anonymkode: 336f2...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen. Liten oppdatering fra meg. Vi investerte i en luftrenser og for første gang er ingen av oss tette eller syke. Tar med meg den inn på soverom, siden jentene mine sove sammen med meg så har de sluttet å hoste på natten etter at vi sover med den. Veldig merkelig, men nå begynner jeg å mistenke huset. Hvordan  sjekker jeg dette videre? 

Anonymkode: 336f2...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...