Gå til innhold

Hvilke utdanninger forbinder du med å være smart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare lege og advokat?

Anonymkode: 8b55b...d68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare lege og advokat?

Anonymkode: 8b55b...d68

Ikke advokat, i alle fall...
Men forskere, forfattere og en del analytikere er blant dem jeg oppfatter som smarte.

Anonymkode: dcf70...c77

Skrevet

Vet om flere advokater og jurister som er skikkelig korka.

Skrevet

Spørsmålet er for dumt. 

Anonymkode: 61e16...434

Skrevet

Nå for tiden kan mange ta en høy utdanning. Yrkesvalg trenger ikke å henge sammen med intelligens.

Jeg har møtt psykologspesialister som rett og slett er dumme. Og venninnen min som er frisørutdannet er knivskarp. 

Mannen min er forsker, og er veldig intelligent. Men det gjelder ikke alle hans kolleger. 

Bildet er med andre ord komplisert.

Anonymkode: e5d23...e7c

Skrevet

De mest intelligente mennesker jeg kjenner har veldig forskjellige yrker, så jeg tenker det har mere med personen enn utdannelsen å gjøre. En er ingeniør, en er musiker, en er journalist, en er lege. Men så kjenner jeg også andre innen samme yrker som jeg ikke ville omtale som smarte.

Anonymkode: 62a60...012

Skrevet

Det jeg synes er mer interessant er motsatt tilfelle; hvilke utdanninger forbinder du med å være enkel? En het potet så klart, men interessant uansett.

Anonymkode: 1034c...a25

Skrevet

Jeg har stor respekt for hjerte, kar og hjerne kirurger.

Anonymkode: 42228...be7

Skrevet

Jeg forbinder det å være langt over middels smart med arbeid som innebærer stor grad av selvstendig arbeid. En kirurg kan for eksempel være svert dyktig til å opperere uten å være spessielt inteligent. Det er et håntverk. Å utvikle nye behandlingsmåter derimot krever mer av hodet og mindre av hendene.

Anonymkode: 1d8e1...961

Skrevet

Har en venninne med lang utdannelse i et vanskelig yrke, der er hun supersmart. Men hun ser aldri nyheter, leser ikke aviser eller bøker. Så å diskutere andre ting enn fag med henne er håpløst, nevnte riksrettssaken, men da ante hun ikke hva jeg snakket om. Hun spør meg hvem hun skal stemme på ved lokalvalg for hun har ikke peiling.

Anonymkode: 042ea...340

Skrevet

Siv.ing. 

Anonymkode: 8da3b...681

Skrevet

Jeg har en kollega som først ble advokat, deretter lege og videre barnelege for så å bli  kirurg i tillegg. Da er du smart, og glad i å gå på skole😅. Sosialt sett er han kanskje ikke den smarteste, men IQ har han over gjennomsnittet av😅

Anonymkode: dca75...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...