Gå til innhold

Dere med kontorjobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye av tiden gjør dere administrative oppgaver? Dvs timelister, innsending av reiseregninger/tilbakebetaling av utlegg, lese og svare på email, rydde i emailer/dokumenter, organisere og planlegge tiden osv. ? 
 

Jeg jobber redusert nå pga sykdom og opplever at mye av tiden nå går til dette så jeg nesten ikke rekker de virkelige oppgavene. Hvor mye av uka er vanlig å bruke på sånne typer oppgaver?

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

timelister, innsending av reiseregninger/tilbakebetaling av utlegg, lese og svare på email

Disse er vel blant «de virkelige oppgavene»? 

Anonymkode: 8793c...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse er vel blant «de virkelige oppgavene»? 

Anonymkode: 8793c...031

Hehe, ja de er kanskje det. Men jeg har jo oppgave A og B med tidsfrist jeg skal rekke og som egentlig har prioritet. Men kan jo ikke slippe det andre heller, men de spiser jo opp de få timene jeg har nå. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ja de er kanskje det. Men jeg har jo oppgave A og B med tidsfrist jeg skal rekke og som egentlig har prioritet. Men kan jo ikke slippe det andre heller, men de spiser jo opp de få timene jeg har nå. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Hvis du er syk, hvem gjør oppgavene i ditt fravær da? 

Anonymkode: 8793c...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Du en avtale med din sjef hvilke arbeidsoppgaver du skal ta,og hvilke oppgaver dubikke skal gjøre når du jobber redusert? Det skal jo skrives en plan for dette som skal sendes til NAV, så hvis dere ikke har skrevet en slik plan bør dere gjøre det så raskt som mulig.

Anonymkode: 4bae0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er syk, hvem gjør oppgavene i ditt fravær da? 

Anonymkode: 8793c...031

Min sjef gjør noe av dem. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke Du en avtale med din sjef hvilke arbeidsoppgaver du skal ta,og hvilke oppgaver dubikke skal gjøre når du jobber redusert? Det skal jo skrives en plan for dette som skal sendes til NAV, så hvis dere ikke har skrevet en slik plan bør dere gjøre det så raskt som mulig.

Anonymkode: 4bae0...aac

Jo, men administrative ting «teller» liksom ikke. Jeg skal gjøre A og B. Men rekker ikke de fordi det andre tar mye tid. Sjefen ser ikke den. 
 

NAV blander seg fint lite borti hva jeg gjør av oppgaver på jobb altså...

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men administrative ting «teller» liksom ikke. Jeg skal gjøre A og B. Men rekker ikke de fordi det andre tar mye tid. Sjefen ser ikke den. 
 

NAV blander seg fint lite borti hva jeg gjør av oppgaver på jobb altså...

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Ny samtale med sjefen!

Anonymkode: 8793c...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ingen som vet ca hvor mange timer som er vanlig? Min sjef ser for seg at det utgjør x % av arbeidstiden, men det er litt feil da % andelen faktisk øker ved redusert arbeidstid da delen holder seg ganske jevn. Eller er jeg på bærtur her?

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men administrative ting «teller» liksom ikke. Jeg skal gjøre A og B. Men rekker ikke de fordi det andre tar mye tid. Sjefen ser ikke den. 
 

NAV blander seg fint lite borti hva jeg gjør av oppgaver på jobb altså...

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Er du gradert sykmeldt? Da er det et krav fra Nav med en slik plan,og det er i samtalen ved utarbeidelse av denne planen at du og arbeidsgiver skal bli enige om hvilke oppgaver du skal gjøre. Da må du si hvor mye tid disse oppgavene tar, og om du skal gjøre disse og eventuelt hvilke oppgaver du ikke skal gjøre.

Anonymkode: 4bae0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du gradert sykmeldt? Da er det et krav fra Nav med en slik plan,og det er i samtalen ved utarbeidelse av denne planen at du og arbeidsgiver skal bli enige om hvilke oppgaver du skal gjøre. Da må du si hvor mye tid disse oppgavene tar, og om du skal gjøre disse og eventuelt hvilke oppgaver du ikke skal gjøre.

Anonymkode: 4bae0...aac

Det er ikke det jeg spør om her. Jeg lurer på hvor mye tid andre bruker på slike oppgaver. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det jeg spør om her. Jeg lurer på hvor mye tid andre bruker på slike oppgaver. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Men hva vil det svaret hjelpe deg med? Vil det gi deg mer tid eller mindre oppgaver?

Anonymkode: 4dc68...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye tid. Tipper 40% og det ER nå en ordinær arbeidsoppgave som de andre tingene. Problemet ditt er at du har for mye i forhold til stillingsprosent. 

Anonymkode: 8553b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva vil det svaret hjelpe deg med? Vil det gi deg mer tid eller mindre oppgaver?

Anonymkode: 4dc68...1b1

Det vil gi meg svaret på det jeg lurer på... og gi med et sammenlikningsgrunnlag. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mailer er jo umulig å sammenligne med andre. Kommer jo helt an på arbeidsplassen. Om du er delvis sykemeldt er det vel begrenset hvor mye reiser og utlegg du har? Så kan ikke være mange minuttene i uken? Samme med timelister, skriv løpende timelister så tar det maks noen minutter. 
 

Høres litt ut som du lager problemer av ingenting her..

Anonymkode: b6345...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en jobb brukte jeg hele arbeidstiden på den typen oppgaver. Nå tar det ca 15 minutter i uka. Det kommer jo helt an på hvolken type kontorjobb du har.

Anonymkode: f7a23...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det jeg spør om her. Jeg lurer på hvor mye tid andre bruker på slike oppgaver. 

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Da må jeg spørre deg om følgende: er det dine egne timelister, reiseregninger etc du tar, eller er det for en hel bedrift f.eks? Hvis det er for alle ansatte i en bedrift/avdeling vil tiden variere ut fra hvor mange ansatte det er.

Eks fra mitt arbeidssted: timelister for 30 ansatte: 1 dag pr mnd. Hvis jeg skal regne det om til pr dag, så vil jeg anslå maks 15 min pr dag?

Egne timelister etc: 1 min om morgenen.

Lese/svare på email: varierer ut fra hvilke email,men kanskje 1/2 time pr dag i gjennomsnitt,mulig mindre.

Rydde i epostboks/dokumenter: fortløpende når jeg får dokumentene/epostene. Tar meg noen minutt ekstra pr dag å gjøre dette. Har kun med planlegging/struktur å gjøre. Skikkelig gjennomgang hvert halvår.

Organisere og planlegge tiden: på mitt kontor er det mye rutineoppgaver som ikke trenger planlegging og organisering. Jeg planlegger fortløpende frem til de ukentlige møtene,og tar meg ca 1 time og uke i forberedelse til selve møtet. Dette blir egentlig litt feil å si, da planleggingen og forberedelsene til ukesmøtene foregår kontinuerlig.

 

Så jeg vil anslå 2 timer pr uke,og da har jeg tatt hardt i. Det inkluderer nok et par kaffepauser også😊

Anonymkode: 4bae0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 10.43, Anonym bruker skrev:

Hvor mye av tiden gjør dere administrative oppgaver? Dvs timelister, innsending av reiseregninger/tilbakebetaling av utlegg, lese og svare på email, rydde i emailer/dokumenter, organisere og planlegge tiden osv. ? 
 

Jeg jobber redusert nå pga sykdom og opplever at mye av tiden nå går til dette så jeg nesten ikke rekker de virkelige oppgavene. Hvor mye av uka er vanlig å bruke på sånne typer oppgaver?

Anonymkode: 4a6a3...7aa

Føre timer gjør jeg jo hver dag. Det tar meg ca 10 sekunder. Max. En reiseregning bruker jeg kanskje et par minutter på. Det er heller ikke hver dag jeg reiser. 
 

Lese og svare på e-post er en del av de daglige oppgavene mine. Dokumenter rydder jeg i underveis. Det samme med å planlegge tiden. Kan virkelig ikke skjønne at dette er et stort problem? 

Anonymkode: 96d9a...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert 25-30% i løpet av en arbeidsdag. Er mange spørsmål som må besvares og møter som må bookes. Alle jobber er forskjellige

Anonymkode: 96db0...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også fort 20-40% av tiden på diverse/administrativt gjennom dagen: Journalføre, kopiere og scanne dokumenter, sende og besvare mails, planlegge og koordinere med andre, legge inn i kalender, gjøre research/lese meg opp på noe, ringe og besvare telefoner, avklare ting med kolleger eller sjef, føre timelister osv. 

Anonymkode: 36597...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...