Gå til innhold

Hva er galt med folk (enkelte damer)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift og lykkelig. På jobb er det ansatt en ny mann, også gift. Jeg kjenner han og kona hans godt. Ikke omgangsvenner mer profesjonelt forhold. Han og jeg (og kona hans de gangene hun er med) har en litt artig tone som bunner i lik humor og noen felles preferanser. Vi har også denne tonen på jobb. Så sier en kollega til meg at «Kari (annen kollega) tror Ola (denne nye mannen) er forelska i deg» jeg blir så jævlig oppgitt. Er det virkelig slik at en god og morsom tone er forelskelse? Og jeg synes faktisk dette er noe man ikke trenger å sladre om på jobb. Jeg har tenkt på å bare konfrontere Kari, hva tenker dere?

Anonymkode: 90be6...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevd mange ganger! Det er bare å si imot, si sannheten. Jeg jobber mest med menn, alltid hatt menn som gode venner og trives med menn som venner. Ligger null forelskelse bak, kun at jeg lett har god kjemi med menn. Ofte bedre enn damer. Liker direkte prat og ikke baksnakking.. 

Anonymkode: 814e2...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du råd om dette? 

Hvordan i alle dager klarer du å fungere i arbeidslivet om du ikke kan klare å kommunisere? 

 

Anonymkode: 50949...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Trenger du råd om dette? 

Hvordan i alle dager klarer du å fungere i arbeidslivet om du ikke kan klare å kommunisere? 

 

Anonymkode: 50949...e6f

Det må da være lov å ta opp et forbausende vanlig problem.

Jeg jobbet i samme bygg som min bestekamerat.  Først ble jeg spurt om vi var et par, nei. Venner, jeg er gift.  Oja, da er han forelsket i deg? Nei. Oja, han er homofil? Nei..

Som om vennskap mellom damer og menn er umulig..

Anonymkode: 64886...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også dette. Jeg legger meg aldri etter menn som er i forhold, enten de har kjærest, samboer eller er gifte. Dette vet også de jeg omgås. Likevel utelukkes jeg fra fester o.l. hvor det kun bes par og - merkelig nok - single kompiser. Single damer kan ikke bes, for det oppfatter de damene som har menn som en for stor trussel mot sine forhold. Men får jo silt ut sine venner på den måten...

Anonymkode: eb92f...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplever også dette. Jeg legger meg aldri etter menn som er i forhold, enten de har kjærest, samboer eller er gifte. Dette vet også de jeg omgås. Likevel utelukkes jeg fra fester o.l. hvor det kun bes par og - merkelig nok - single kompiser. Single damer kan ikke bes, for det oppfatter de damene som har menn som en for stor trussel mot sine forhold. Men får jo silt ut sine venner på den måten...

Anonymkode: eb92f...ff6

Herre jesus. Da har du sære venner. Her inviteres single av begge kjønn, samboere, kjærestepar og gifte.

Jeg forundres over at man ikke kan ha gode venner av motsatt kjønn. Jeg har kompiser jeg kan gå ut med og min mann har venninner som han treffer. Det har vel med tillit til partner å gjøre da?

Anonymkode: 62537...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. 

Jeg er veldig imøtekommende og smilende med andre mennesker. Utrolig hvor ofte det oppfattes som flørting. 

Anonymkode: 21f21...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herre jesus. Da har du sære venner. Her inviteres single av begge kjønn, samboere, kjærestepar og gifte.

Jeg forundres over at man ikke kan ha gode venner av motsatt kjønn. Jeg har kompiser jeg kan gå ut med og min mann har venninner som han treffer. Det har vel med tillit til partner å gjøre da?

Anonymkode: 62537...c57

Hadde sære venner... har faset dem ut. Men ser at det fremdeles er tendenser blant noen av de jeg trodde ikke var slik.

Jeg spurte de tidligere rett ut hvorfor, og det var visst fordi de var redde for at mennene deres skulle fantasere og få mer lyst på meg enn på dem. Ei fortalte at det var en av de andre damene som også hadde sagt at om jeg kom så kom ikke hun og mannen, fordi hun nektet mannen å omgås noen som var et trussel for forholdet deres. Begge disse damene er forøvrig over snittet sjalu, og de hevder at det er helt normalt og bare et tegn på hvor trygge forholdene deres er (det er en logikk jeg ikke følger...!). Jeg forsøkte å si at jeg ikke var en trussel og at de burde vite det, men jeg var visst det likevel, bare fordi jeg var dame. Spurte da hvorfor de mente at de single mennene som ble bedt ikke var en trussel, men det var visst ikke noe problem, for de selv var jo ikke interessert i disse mennene. Så spurte jeg om de ikke hadde tenkt at det var størst sjanse for at single menn og single damer som ønsker seg faste forhold søker hverandre og er interessert i hverandre, og at slike vennefester kunne vært en fin anledning til å treffe hverandre siden disse single mennene og kvinnene ikke kjente hverandre, bare hadde parene som felles venner. Nei, det hadde de visst heller ikke tenkt på, men de kunne ikke risikere sine forhold av den grunn...

Selv om man er singel hopper man da ikke nødvendigvis på hva eller hvem som helst.

Jeg er veldig enig i at dette først og fremst har med tillit til partner å gjøre. Jeg forstår ikke at de ikke gjør noe med seg selv om de er så sjalu, eller at de gidder å være i forhold hvis mannen (eller dama) gjør ting som gjør dem så sjalu. Men helt ærlig så forstår jeg om menn eller damer blir utro hvis de lever med en slik kontroll og sjalusi...

Anonymkode: eb92f...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må da være lov å ta opp et forbausende vanlig problem.

Jeg jobbet i samme bygg som min bestekamerat.  Først ble jeg spurt om vi var et par, nei. Venner, jeg er gift.  Oja, da er han forelsket i deg? Nei. Oja, han er homofil? Nei..

Som om vennskap mellom damer og menn er umulig..

Anonymkode: 64886...5f8

Oja? Hva betyr det?

Anonymkode: 39172...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gift og lykkelig. På jobb er det ansatt en ny mann, også gift. Jeg kjenner han og kona hans godt. Ikke omgangsvenner mer profesjonelt forhold. Han og jeg (og kona hans de gangene hun er med) har en litt artig tone som bunner i lik humor og noen felles preferanser. Vi har også denne tonen på jobb. Så sier en kollega til meg at «Kari (annen kollega) tror Ola (denne nye mannen) er forelska i deg» jeg blir så jævlig oppgitt. Er det virkelig slik at en god og morsom tone er forelskelse? Og jeg synes faktisk dette er noe man ikke trenger å sladre om på jobb. Jeg har tenkt på å bare konfrontere Kari, hva tenker dere?

Anonymkode: 90be6...29a

Det spørs vel kanskje på hva slags «artig» tone man har på jobb om man kun har et profesjonelt forhold. Kanskje spesielt siden dette er en helt ny kollega  

Å ha en humørfylt og god tone med kolleger av begge kjønn er da noe helt annet enn å oppføre seg forelsket. De fleste ser vel forskjell på det. 

Anonymkode: 063a1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det spørs vel kanskje på hva slags «artig» tone man har på jobb om man kun har et profesjonelt forhold. Kanskje spesielt siden dette er en helt ny kollega  

Å ha en humørfylt og god tone med kolleger av begge kjønn er da noe helt annet enn å oppføre seg forelsket. De fleste ser vel forskjell på det. 

Anonymkode: 063a1...839

Det er sjokkerende mange som ikke gjør det faktisk. 

Anonymkode: febfc...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...