Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen frokost, 5-6 knekkebrød til lunsj, masse middag, sjokolade og cola til kvelds. Jeg er matvrak

Anonymkode: ba20f...ee6

Skrevet

Det jeg føler for.

Noen ganger mye, andre dager lite. Generelt mye brus og godis på kvelden.

Anonymkode: 6563c...17c

Skrevet

Ofte ingen frokost annet enn kaffe i hverdagene, i helgene spiser vi familiefrokost, ofte med rundstykke. Spiser da 1 rundstykke.

Lunsj er nesten alltid to grove knekkebrød med pålegg.

Middag kan være hva som helst. Varierer, men som oftest grønnsaker/salat til. Spiser 1-2 porsjoner. 

Kvelds spiser jeg bare unntaksvis. Gjerne litt frukt. Eller et knekkebrød. Hender det blir et ostesmørbrød eller noe. Som oftest spiser jeg bare kvelds hvis jeg har trent.

Anonymkode: e8048...62e

Skrevet

Ingenting fast. Når jeg er sulten. Ved lav matlyst går det i banan, havregrøt, Biola eller yoghurt. Rask mat rett og slett. Eller mauler peanøttsmør.

Elsker stekt egg på brødskive. Med MASSE Bremykt smør. På ristet brød. 
Ristet brødskive med grønnsakspostei. Vita har fått en ny nå, som smaker som leverpostei bare at den er av grønnsak. 

Lager hjemmelaget iskrem ofte. Med kremfløte, egg og sukker. 

Liker godt fisk. Av tilbehør (kommer an på til hva) elsker jeg Creme Fraiche og blander også gjerne til eggerøre (fullfettsvarianten). Jeg spiser og drikker bare fullfetts variantene. 

Jeg drikker kaffe dagen lang. Mistenker at det er dette som gjør meg sulten så ofte. Sies at kaffe gjør at du føler deg mindre mett. 

lager pizza hver dag i perioder fordi det er enkelt. 

Jeg spiser alltid kake når jeg får det servert. 

Elsker grøt. Vassgrøt som jeg lager av byggmel og vann. Deretter heller jeg soyamelk (usøtet) og strør over sukker. Eller smelter smør og har over byggmel og deretter oppi melk til det blir rømmegrøt lignende. 

Anonymkode: 99445...dd4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ofte ingen frokost annet enn kaffe i hverdagene, i helgene spiser vi familiefrokost, ofte med rundstykke. Spiser da 1 rundstykke.

Lunsj er nesten alltid to grove knekkebrød med pålegg.

Middag kan være hva som helst. Varierer, men som oftest grønnsaker/salat til. Spiser 1-2 porsjoner. 

Kvelds spiser jeg bare unntaksvis. Gjerne litt frukt. Eller et knekkebrød. Hender det blir et ostesmørbrød eller noe. Som oftest spiser jeg bare kvelds hvis jeg har trent.

Anonymkode: e8048...62e

Du må jo være alvorlig underernært.

Anonymkode: c4210...ed4

Skrevet

Frokost en skiver brød. (Baker Ingers rugbrød) forskjellig pålegg. 

Lunsj, varmmat og salat eller en skive brød og salat. 

Mellommåltider, frukt, nøtter og havregrøt. 

Middag ca en potet, to kjøttkaker og grønnsaker. Bare for å illustrere størrelse. Jeg bruker den gode gamle tallerkenmodellen i forhold til kjøtt og grønnsaker. Alle middager har godt med grønnsaker eller salat. 

Kveldsmat ett knekkebrød, yoghurt med müsli eller havregrøt. 

Spiser godis fire/fem kvelder i uka. Aldri mer enn hva jeg får plass til i en hånd. 

Anonymkode: cd8e2...e18

Skrevet

I hverdagen spiser jeg sjelden frokost, kanskje en liten yoghurt eller en frukt bare. 
Til lunsj spiser jeg to knekkebrød eller to brødskiver, med forskjellig pålegg og gjerne en gulrot eller frukt etterpå. 

Så spiser jeg en porsjon middag, veldig varierende hva. 

Kvelds spiser jeg bare de dagene jeg trener, dvs to ganger i uken. Da går det som regel i kornblanding, havregrøt eller middagsrester. 

Utover det spiser jeg altfor mye godis og potetgull🙈 Drikker tonnevis med kaffe, men mest vann som tørstedrikk.

Anonymkode: d3b79...5a7

Skrevet

Spiser ikke frokost, lunch er middagsrester eller 3 knekkebrød med div pålegg og en bit sjokolade hvis det er på pauserommet. Middag spiser jeg stort sett én porsjon. Ganske altetende, men kunne sikkert spist enda mer grønt. Kveldsmat spiser jeg ikke. Drikker en kopp te eller et glass vin føre jeg legger meg, noen ganger litt chips eller nøtter. 

Skrevet

Ingen frokost. Drikker mye te på morgenen. 

Lunsj kan være alt fra rundstykker til lasagne, avhengig av hva kantinen har på jobb. 

Middag er vanlig, og kan være hva som helst. Men spiser ikke veldig stor porsjon. 

Drikker cola hele dagen da😂 

Anonymkode: 9ab3c...07e

Skrevet

På hverdager spiser jeg dette for tiden: 

Frokost : 2-3 knekkebrød + kaffe

Lunsj : 1/2 avokado og noen cherrytomater med lime, en kogurt med blåbær, en banan med mandelsmør + kaffe

Middag : Mye grønnsaker + litt kjøtt/fisk + feks byggryn/fullkornscouscous/potet 

Kvelds: spiser ikke ordentlig kvelds, men drikker kaffe og liker å ha en liten ting ved siden av ( feks raw kake, hjemmelaget sjokolade, daddel med mandelsmør etc) + kanskje en frukt. 

Anonymkode: 7622b...f77

Skrevet

Frokost :en skive brød. Og kaffe. Noen ganger havregrøt. 

Lunsj:  2 knekkebrød eller 2 skiver brød

Middag : Altid masse grønnsaker. 2 poteter og kjøtt eller fisk. Kan spise flere porsjoner om jeg er veldig sulten.

Kveldsmat: 2 eller 3 skiver brød eller ostesmørbrød. 

Mellommåltid er frukt eller grønnsaker. 

Spiser egentlig det jeg vil. Om jeg har lyst på potetgull eller sjokolade spiser jeg det. Men det er stort sett et par ganger i uken kanskje. Liker faktisk best sunn mat, og er veldig aktiv. Har heller ikke lett for å legge på meg. Om jeg går opp litt i vekt går jeg fort ned igjen. Må egentlig passe på å spise for å ikke bli for tynn. 

Anonymkode: 3274a...cb7

Skrevet
På 5.2.2020 den 23.33, Anonym bruker skrev:

Ingen frokost, 5-6 knekkebrød til lunsj, masse middag, sjokolade og cola til kvelds. Jeg er matvrak

Anonymkode: ba20f...ee6

Du er utrolig usunn 😳 

Jeg spiser havregryn med melk til frokost. 

Eggerøre av 3 egg med ris og litt sweet chili-saus, og 200 gram bær/frukt til lunsj. 

En frukt til mellommåltid. 

Middag er 100-200 gram av en god proteinkilde, 200-300 gram grønnsaker og rett i overkant av 100 gram tilberedt ris/potet. 

Proteinshake med 50 g bær, og cottage cheese med frukt til kvelds. 

I tillegg går det ca 0,5 l melk hver dag. Hvis jeg vil ha dessert etter middag spiser jeg det. Er glad i kaffe og sukkerfri brus. Trener mye. 

Anonymkode: 3eaec...194

Skrevet

Spiser når jeg er sulten, stopper når jeg er mett. 

Ingen fast diett eller matvarer. 

Feks: I dag var det 4 blåbær på dagen, så to takolefser til middag (hektisk dag på jobb) 

I går en yougurt til frokost, to skiver med brød, smør og skinke (kl 10 og kl 14), så kyllingmiddag med hjemmelaget potetstappe. 

Tror eneste fellesnevneren i min "diett" er at det er lite feit mat... Altså jeg liker ikke fettete mat pga konsistens. Liker heller ikke brus, mest pga kullsyren. Glad i sjokolade og vin da, så kompenseres nok godt der 😅😉

Alltid vært slank. Men moren min er ikke det, hun er både bredskuldret og kraftig i motsetning til meg, så tror nok ikke det er så mye gener. 

Anonymkode: f1f5d...1a1

Skrevet

Spiser akkurat det jeg har lyst på..

Men dette har jeg, f.eks., spist i dag; 1 skive til frokost samt 1 glass Biola og 1 glass juice. 

På jobb; 1 kopp varm kakao litt etter jeg ankom (jeg drikker ikke kaffe) samt 2 stk calzone til lunsj. Hadde også frukt som mellommåltid..

Til middag hadde jeg 3 wienerpølser, potetmos og ketchup. Kroneis til dessert.

Nå begynner jeg å bli sulten igjen og tenker å koke meg 2 egg og ta en kopp Oboy😊

Om dette regnes som mye eller lite aner jeg ikke🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b38f0...ee6

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser akkurat det jeg har lyst på..

Men dette har jeg, f.eks., spist i dag; 1 skive til frokost samt 1 glass Biola og 1 glass juice. 

På jobb; 1 kopp varm kakao litt etter jeg ankom (jeg drikker ikke kaffe) samt 2 stk calzone til lunsj. Hadde også frukt som mellommåltid..

Til middag hadde jeg 3 wienerpølser, potetmos og ketchup. Kroneis til dessert.

Nå begynner jeg å bli sulten igjen og tenker å koke meg 2 egg og ta en kopp Oboy😊

Om dette regnes som mye eller lite aner jeg ikke🤷🏻‍♀️

Enorme mengder er det kanskje ikke, men jeg som ikke er slank kan ikke velge den samme maten som du spiser her uten å legge på meg mye og fort.

Hovedproblemet hadde vært all den sukkerholdig og energitette drikken du drikker. jeg har hatt en veldig hektisk uke med mye slitsom jobb, og har derfor spist ting jeg ikke burde. Det vil si at jeg har spist litt godteri flere ganger (spiser ingenting i løpet av en vanlig uke) og har blandt annet spist ostesmørbrød, en liten burger og sushi i løpet av uken. Jeg har også drukket et par kopper kakao på jobb og i går hadde jeg tacoskjell i stedet for salatblader til fredagstacoen.

Jeg merker at buksene mine er trangere enn de var for en uke siden, selv om jeg også har vært på bena fra tidlig morgen til langt på kveld de fleste dagene. 

jeg er så umoden at jeg syns livet er sykt urettferdig når noen kan spise hva de vil og andre legger på seg så snart de ikke passer på hver smule. At det er sånn er bare en realitet, men det kjipe er at en blir dømt så hardt og sett ned på om en er i den andre kategorien.

Anonymkode: 039f1...54e

Skrevet

Jeg spiser ikke frokost, drikker en kopp kaffe.

Lunsj: 2 skiver surdeigsbrød med smør, egg, majones, avokado og paprika, 

middag 1-2 porsjoner. 

Spiser ikke kveldsmat. Drikker vann, farris, te, kaffe og et glass med kulturmelk. 

Anonymkode: 7219d...cd6

Skrevet

Jeg er 182 og 60 kg. Jeg spiser sunt og liker rett og slett ikke sukkerholdig matvarer og drikke særlig godt. Jeg sørger for å ikke gå ned i vekt, for jeg mister mensen ved å gå ned, mao helt usunt. Jeg er ikke en med tidenes apetitt og kompenserer derfor med kaloririke matvarer. Mye avokado, helfete melkeprodukter, mye olje i mat, fet fisk, mye nøtter. Glad i middag så kan gjerne unne meg to porsjoner av det, altså til lunsj og til middag. Spiser alltid på kvelden, selv om middag var kl 18 feks. Trener ikke særlig, jeg forsøker å få til å gå turer, 3 barn er en hindring når de er små. Hadde jeg hatt høyere aktivitetsnivå måtte jeg naturlig nok økt matinntaket. 

Ser jeg at jeg er på hell nedover, gjør jeg umiddelbare tiltak ved å drikke mye juice, doble helmelkdrikkingen, øke på med overnevnte. 

Spiser feks bare et knekkebrød til frokost, orker ikke mer, men har som vane å da velge knekkebrød kun basert på frø og nøtter med noe bindingsmiddel, smører på en halv avokado oppå egget eller osten, og lager meg en dobbel latte med helmelk. Så blir kaloriinntaket bra nok, fremfor å trøkke inn to brødskiver jeg ikke har lyst på. 

Dette funker for meg.

Anonymkode: 6083f...803

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 182 og 60 kg. Jeg spiser sunt og liker rett og slett ikke sukkerholdig matvarer og drikke særlig godt. Jeg sørger for å ikke gå ned i vekt, for jeg mister mensen ved å gå ned, mao helt usunt. Jeg er ikke en med tidenes apetitt og kompenserer derfor med kaloririke matvarer. Mye avokado, helfete melkeprodukter, mye olje i mat, fet fisk, mye nøtter. Glad i middag så kan gjerne unne meg to porsjoner av det, altså til lunsj og til middag. Spiser alltid på kvelden, selv om middag var kl 18 feks. Trener ikke særlig, jeg forsøker å få til å gå turer, 3 barn er en hindring når de er små. Hadde jeg hatt høyere aktivitetsnivå måtte jeg naturlig nok økt matinntaket. 

Ser jeg at jeg er på hell nedover, gjør jeg umiddelbare tiltak ved å drikke mye juice, doble helmelkdrikkingen, øke på med overnevnte. 

Spiser feks bare et knekkebrød til frokost, orker ikke mer, men har som vane å da velge knekkebrød kun basert på frø og nøtter med noe bindingsmiddel, smører på en halv avokado oppå egget eller osten, og lager meg en dobbel latte med helmelk. Så blir kaloriinntaket bra nok, fremfor å trøkke inn to brødskiver jeg ikke har lyst på. 

Dette funker for meg.

Forresten, jeg er avhengig av mørk sjokolade. Sikkert helt på jordet, men som om stimuleringen av koffein eller hva det er, er noe jeg er avhengig av. Kan spise en halv plate 86% daglig. Kjøper mao en plate annenhver dag og har nøtter og denne merkelige sjokoladevanen alltid i bilen og i kjøkkenskapet 🙄

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enorme mengder er det kanskje ikke, men jeg som ikke er slank kan ikke velge den samme maten som du spiser her uten å legge på meg mye og fort.

Hovedproblemet hadde vært all den sukkerholdig og energitette drikken du drikker. jeg har hatt en veldig hektisk uke med mye slitsom jobb, og har derfor spist ting jeg ikke burde. Det vil si at jeg har spist litt godteri flere ganger (spiser ingenting i løpet av en vanlig uke) og har blandt annet spist ostesmørbrød, en liten burger og sushi i løpet av uken. Jeg har også drukket et par kopper kakao på jobb og i går hadde jeg tacoskjell i stedet for salatblader til fredagstacoen.

Jeg merker at buksene mine er trangere enn de var for en uke siden, selv om jeg også har vært på bena fra tidlig morgen til langt på kveld de fleste dagene. 

jeg er så umoden at jeg syns livet er sykt urettferdig når noen kan spise hva de vil og andre legger på seg så snart de ikke passer på hver smule. At det er sånn er bare en realitet, men det kjipe er at en blir dømt så hardt og sett ned på om en er i den andre kategorien.

Vel, jeg har også syntes at livet har vært urettferdig mår det kommer til dette for jeg har aldri ønsker å være tynn. Er egentlig litt lei av å høre at det «alltid» er de overvektige det er synd på, og alltid de som sliter og blir mobbet osv. Jeg har blitt mobbet hele livet fordi jeg er tynn og har slitt veldig med det i barndommen og tenårene. Folk kalte meg spinkelben, langemann, sa at jeg kun var skinn og ben, spurte om hvorfor jeg var så tynn. En gang jeg gikk i byen som tenåring var det ei kjerring som ropte ut til meg «gå å spis en burger». 

Jeg har sluttet å bry meg med årene og er fornøyd med kroppen min i dag, men herregud så mange ganger jeg har grått og syntes at livet har vært urettferdig fordi at jeg ikke har klart å legge på meg. Så urettferdig at jeg har måtte spist dobbelt så mye som alle andre og ikke en gang legge på meg et gram. 

Poenget er at det er ikke alltid slik at det er bare den ene veien, jeg vet om flere som har slitt like nye som meg med å være tynn. Er man i det minste overvektig så føler jeg at folk i hvert fall er litt forsiktige med hva de sier, men til oss tynne er det ingen filter.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg har også syntes at livet har vært urettferdig mår det kommer til dette for jeg har aldri ønsker å være tynn. Er egentlig litt lei av å høre at det «alltid» er de overvektige det er synd på, og alltid de som sliter og blir mobbet osv. Jeg har blitt mobbet hele livet fordi jeg er tynn og har slitt veldig med det i barndommen og tenårene. Folk kalte meg spinkelben, langemann, sa at jeg kun var skinn og ben, spurte om hvorfor jeg var så tynn. En gang jeg gikk i byen som tenåring var det ei kjerring som ropte ut til meg «gå å spis en burger». 

Jeg har sluttet å bry meg med årene og er fornøyd med kroppen min i dag, men herregud så mange ganger jeg har grått og syntes at livet har vært urettferdig fordi at jeg ikke har klart å legge på meg. Så urettferdig at jeg har måtte spist dobbelt så mye som alle andre og ikke en gang legge på meg et gram. 

Poenget er at det er ikke alltid slik at det er bare den ene veien, jeg vet om flere som har slitt like nye som meg med å være tynn. Er man i det minste overvektig så føler jeg at folk i hvert fall er litt forsiktige med hva de sier, men til oss tynne er det ingen filter.

Som om jeg skulle sagt det selv! Har veldig like opplevelser. 

Kan bli ganske så irritert av hva jeg kan oppleve som "sutring" fra overvektige, og forventning om at såpass skal jeg tåle - jeg er jo tross alt tynn, må vite. Men hvis man selv prøver å si noe om at det ikke alltid er like stas med egen kropp heller så blir man behandlet som "stakkars rike pike". 

Kan føles litt urettferdig det også,enig i det. 

Skrevet

En vanlig dag:

Frokost: havregrøt med cottage cheese og syltetøy. Kaffe med melk.

Mellommåltid: en frukt

Lunsj: tre knekkebrød, en boks makrell i tomat. Kaffe med melk.

Mellommåltid: en skyr

Middag: en torskefilet, en middels potet, masse grønnsaker, litt saus eller dressing.

Hvis trening/tur på kvelden, en proteinbar eller et par knekkebrød med smøreost og skinke eller peanøttsmør. Hvis ikke, gjerne en frukt og/eller en yoghurt.

Drikker vann, te med suketter og litt for mye fun light ved siden av.

Anonymkode: 2b6ed...eb6

Skrevet

Kun kaffe til frokost, spiser en yoghurt kl 10. Lunsj varierer veldig, alt fra salat fra salatbar til tre knekkebrød med pålegg, til kyllingwraps. Middag er vanlig husmannskost, spiser som regel to porsjoner. Spiser ikke godteri, drikker kun brus i helgene og litt potetgull på lørdag, kanskje søndag. Spiser nesten aldri kveldsmat, om jeg gjør så er det et par knekkebrød med ost. Spiser litt mer frokost i helgene, men da blir som regel frokost og lunsj sammenslått, er ofte brød med egg og bacon da 😊

(trener 1-2 ganger i uka) 

Anonymkode: 7b4f1...601

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som om jeg skulle sagt det selv! Har veldig like opplevelser. 

Kan bli ganske så irritert av hva jeg kan oppleve som "sutring" fra overvektige, og forventning om at såpass skal jeg tåle - jeg er jo tross alt tynn, må vite. Men hvis man selv prøver å si noe om at det ikke alltid er like stas med egen kropp heller så blir man behandlet som "stakkars rike pike". 

Kan føles litt urettferdig det også,enig i det. 

Sverre begge; Nå nekter jeg å ta ansvar for alle de overvektige som mener at såpass må dere tåle. Jeg mener ikke at dere må tåle negative eller misunnelige (?) kommentarer på kroppene deres bare fordi dere er tynne. Og det stemmer nok at folk er mer direkte med tynne voksne enn overvektige voksne, men det er en grunnleggende forskjell som det er forskes en del  på.

Det er fedmeforrakten som er helt gjennomgående i samfunnet, overvektige ses ned på, det samme gjelder ikke for dem som er tynnere enn normalen selv om folk kommenterer (kvinners kropper er allemannseie). Foreslår at dere leser dere opp på Thin privilege og innser at overvektige kvinner ikke er fiendene deres her.

Samtidig kan det godt hende at slike kommentarer oftest kommer fra andre kvinner som er større enn dere. Nettop fordi hatet de opplever fra samfunnet gjør at de er misunnelig på dere som de opplever som idealet. Jeg sier altså ikke at dere tar helt feil, vi blir satt opp mot hverandre og vi er ikke immune mot det.

Jeg er ikke veldig overvektig. Ingen har noen gang ropt etter meg at jeg burde spise en burger, men jeg har opplevd For eksempel opplevd at menn har ropt «du kommer aldri til å få kuk, så feit som du er»... i en alder av 15 år med 10kg overvekt. Jeg har også opplevd at å fortelle om seksuelle overgrep ikke har blitt møtt med beskyldninger om løgn fordi menn som forgriper seg, selvfølgelig går etter kvinner de har lyst på... 

Jeg sier ikke at det dere har opplevd er greit, men hvor opplevelsen av at folk alltid tripper rundt og degger for overvektige kommer fra. 

Skrevet
På 5.2.2020 den 23.21, gorboro skrev:

Hva spiser du i løpet av en dag? 

Nesten hva som helst, men jeg prøver å ligge unna smør og ting med veldig mye fett. Ellers spiser jeg pizza, kebab, brødskive med syltetøy, egg, pasta, grønnsaker, hamburgere. ja egentlig alt jeg ønsker meg. Jeg spiser godteri hver dag. Men jeg teller kalorier. Veier maten og bruker en kostholdsapp. 

Anonymkode: d8722...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...