Gå til innhold

Blir mensensmertene verre med årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før hadde jeg smerter en dag. Måtte da pøse på med ibux og paracet for å klare å jobbe. Nå må jeg spise smertestillende i tre dager. Er det normalt at smertene blir verre og/eller varer lengre med alderen? Er snart 40.

Anonymkode: 64ae7...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har det vært motsatt.

Uansett, en slik mærkbar forverring synes jeg du skal nevne for legen. 

Anonymkode: 62876...6fc

Skrevet

Erfaringsmessig ja, men så stopper det også. Det varierer veldig hos meg. De har vært så vondt noen ganger at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Men fikk den for to dager siden og det var vondt i noen timer bare. I tillegg blør jeg bare 2 dager nå, og litt den tredje. 

Anonymkode: 225ec...637

Skrevet

Nei, bedre.

Anonymkode: ca42c...775

Skrevet

For meg har det blitt verre de siste årene (jeg er nå 41 år). Det ble mer vondt, men det verste var egentlig at blødningene ble utrolig kraftig. Jeg kunne maks gå noen meter bort fra toalettet. I tillegg ble det mer uregelmessig, og derfor håpløst å planlegge ut fra. 
Jeg begynte derfor på p-piller for et år siden, og det er nå mye bedre. Jeg var veldig skeptisk til å skulle begynne på disse i såpass voksen alder, men det har nå foreløpig gått bra. 

Anonymkode: 1d6fe...74d

Skrevet

JA!

Anonymkode: 4c0eb...400

Skrevet

Etter min erfaring så ble de det. Vondere lengre, lengre og kraftigere blødninger og kom i tillegg med tettere mellomrom. Hadde tilslutt flere dager med mensen i en måned enn uten. Jeg fikk satt inn hormonspiral. Det ordnet opp i alt. 

Skrevet

De blir mindre! Hadde det verst i tenåra.

Anonymkode: 1eb26...263

Skrevet

Ble MYE bedre med åra med meg. I tenårene hadde jeg grusomme smerter, fikk jeg mensen på en ukedag var jeg ALLTID hjemme en dag eller to. Det ble litt bedre da jeg begynte på p-piller da jeg var 20. Da jeg var nesten 24 fikk jeg barn, og etter det ble det veldig mye bedre. Nå har jeg hormonspiral. Har ikke hatt antydning til mensen på 3 mnd nå. Kan også være at jeg er kommet i overgangsalderen, vært plaget med nattesvette i det siste. Tok nettopp blodprøve for å sjekke, ikke fått svar enda. Jeg er snart 45 år. 

Anonymkode: 1e5d8...6cf

Skrevet

Det varierer fra person til person.

Anonymkode: 679bc...eea

Skrevet

Er også opp i 40 årene. I ungdommen hadde jeg myyye vondt, mer vondt enn å føde. Varte dog bare en dag. Ble helt borte etter jeg fikk barn i begynnelsen av 20 årene. Men så begynte det å komme gradvis tilbake rett før jeg bikket 40. Nå er det skikkelig vondt over flere dager både ved menstruasjon og ved eggløsning. Ikke hver eneste gang, men oftere enn annenhver gang. Helt ille. Ble bedre et halvt års tid etter hormonspiralen, men er nå like ille om ikke mer plaget enn tidligere. Må nok tilbake til gynekologen og undersøke mere, skal jo ikke være slik det er nå det nekter jeg å tro!

Anonymkode: 5d043...083

Skrevet

Hadde grusomme smerter(måtte bruke Naproxen i 3 dager for å fungere) helt til jeg ble 30. Da endte min første graviditet i en spontanabort. Etter det forsvant de helt. Hatt 4 graviditeter etter det og menssmertene har holdt seg helt borte. Er over 40 nå.

Men jeg ble skikkelig plaget med eggløsningssmerter etter første fødsel og det har jeg hatt siden. Smertestillende hjelper ikke. Så heller menssmerter enn eggløsningssmerter. 

Anonymkode: e598f...44a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...