Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Her går det såvidt rundt hver mnd. Alene med barn. Bør vel helst ikke kjøpe klær, gå til frisør og underholdning. Så ser man at rike er ute å spiser 360 ganger i året og har 500.000 kr i året på klær. What to do? Anonymkode: 3ac9a...d5e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Jeg også😪. Har mann men han er arbeidsledig. Jentene på jobben driver og planlegger jentetur men jeg kan ikke være med, det koster for mye. Ungene vil i badeland og på kino men det tar vi oss sjelden råd til. Men vi er friske, har hverandre, og nok penger til mat så da er vi vel egentlig heldige. Anonymkode: 43804...bc8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her går det såvidt rundt hver mnd. Alene med barn. Bør vel helst ikke kjøpe klær, gå til frisør og underholdning. Så ser man at rike er ute å spiser 360 ganger i året og har 500.000 kr i året på klær. What to do? Anonymkode: 3ac9a...d5e Vel... Vil vel si at de fleste er midt i mellom. Ikke blir man rik av penger heller.... Men skjønner hva du mener. Hadde vært kjekt med litt ekstra penger. Jeg har sterke smerter 24 /7 etter en ulykke. Vi har nok penger. Men ville heller hatt helsa i behold. Anonymkode: 854ad...aff
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 Jeg også! Penger kan kjøpe lykke Anonymkode: d306d...679
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg også! Penger kan kjøpe lykke Anonymkode: d306d...679 Det kan jo det. Ikke kan jeg reise på tur og oppleve noe, ikke kan jeg ut å spise og kose meg osv. Anonymkode: 3ac9a...d5e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her går det såvidt rundt hver mnd. Alene med barn. Bør vel helst ikke kjøpe klær, gå til frisør og underholdning. Så ser man at rike er ute å spiser 360 ganger i året og har 500.000 kr i året på klær. What to do? Anonymkode: 3ac9a...d5e Var barnefar en så stor dritt sekk at du ikke kunne bo sammen meg han? Anonymkode: 1dfd8...992
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her går det såvidt rundt hver mnd. Alene med barn. Bør vel helst ikke kjøpe klær, gå til frisør og underholdning. Så ser man at rike er ute å spiser 360 ganger i året og har 500.000 kr i året på klær. What to do? Anonymkode: 3ac9a...d5e 500.000 i året på klær...hvordan i helvete ser deres klesskap ut? Miljøsvin og slik ser jeg ned på. Hadde heller brukt pengene på opplevelser Anonymkode: 5270c...5ca
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var barnefar en så stor dritt sekk at du ikke kunne bo sammen meg han? Anonymkode: 1dfd8...992 Han gjorde det slutt. Hadde funnet en annen. Så ikke mitt valg, men glad nå da når han var sånn. Anonymkode: 3ac9a...d5e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: 500.000 i året på klær...hvordan i helvete ser deres klesskap ut? Miljøsvin og slik ser jeg ned på. Hadde heller brukt pengene på opplevelser Anonymkode: 5270c...5ca Dette var John Arne Rise og kona. Anonymkode: 3ac9a...d5e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo det. Ikke kan jeg reise på tur og oppleve noe, ikke kan jeg ut å spise og kose meg osv. Anonymkode: 3ac9a...d5e Penger gjør ting lettere, men det går fint an å oppleve mye og å kose seg uten å bruke ekstra penger. Anonymkode: 4079d...f05
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Penger gjør ting lettere, men det går fint an å oppleve mye og å kose seg uten å bruke ekstra penger. Anonymkode: 4079d...f05 Penger gjør alt lettere, og når alt blir lettere, så blir man lykkeligere. »det er masse man kan gjøre uten penger» er bare tull for alle som ikke har pengene. De som har penger er de som oftest sier dette. De tenker sjelden på de små kostnadene fordi de ikke trenger å tenke på det. Anonymkode: d306d...679
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han gjorde det slutt. Hadde funnet en annen. Så ikke mitt valg, men glad nå da når han var sånn. Anonymkode: 3ac9a...d5e Tja. Hvis du ble rik, kunne du da kjøpe deg et lykkelig forhold? Anonymkode: 098e5...5d7
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Penger gjør ting lettere, men det går fint an å oppleve mye og å kose seg uten å bruke ekstra penger. Anonymkode: 4079d...f05 Jeg regner ikke med at du er fattig? Sjelden folk som virkelig har lite penger, kommer med sånne kommentarer Anonymkode: dc35c...076
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 Leste i dag at gjennomsnittslønna i Norge er på 47.300 kr pr. mnd. Jeg har utbetalt under 20 000 etter skatt (30%).. Når jeg ser sånt på tv, så blir jeg så SUR! Jeg vil også ha penger! Gå til frisøren, kjøpe meg klør, ta en kinotur, spise ute, kanskje reise på ferie? Trenger ikke dyre vesker, klær for 500 000, eller å spise ute hver dag, men bare... å ikke måtte bekymre seg for penger. De som sier at penger ikke kan kjøpe lykke - de har aldri hatt vært fattig. Ikke hatt penger til mat eller klær. Å bare må se på at andre kan kjøpe ting og opplevelser man bare kan drømme om.. Anonymkode: 09a61...a52
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 Mer utdanning? Jeg har tatt studie ved siden av jobb og fire unger og fikk opp lønnen med over 150 000 kr i året. Det var tøft, veldig tøft, men det måtte til, og det er deilig med de ekstra pengene! Anonymkode: 7b09a...58c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #16 Skrevet 5. februar 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Penger gjør ting lettere, men det går fint an å oppleve mye og å kose seg uten å bruke ekstra penger. Anonymkode: 4079d...f05 Det har du helt rett i. Men når det kommer til det å alltid ha for lite penger, da kan nok penger kjøpe mye lykke. Det ligger utrolig mye lykke i å slippe de daglige og helt grunnleggende bekymringer for hvordan overleve, hvordan greie å betale regninger, ha penger nok til mat, hvordan greie en uforutsett legetime, eller en legetime i det hele tatt, en liten bursdagsgave. For ikke å snakke om den det ytterligere store stresset når man ser noe gå i stykker, for man vet at man ikke har penger til å erstatte det den nærmeste måneden, halvåret, året... og det er noe man faktisk trenger. Det ligger mye lykke i det å slippe så mye daglig stress at det går utover søvn og stress. Det ligger mye helse i å slippe slike bekymringer. Man kan ikke i alle tilfeller kjøpe seg til en bedre helse. Men om man er syk så kan man med penger slippe enorme ekstrapåkjenninger man har om man ikke har nok. Man kan til og med kanskje kjøpe seg behandling, kjøpe seg en second opinion eller reise til behandling i utlandet som kan fungere, eller man kan kjøpe seg tjenester som gjør hverdagen mindre belastende og smertefull. Man kan ikke kjøpe seg gode forhold, men man kan kjøpe seg ting og tjenester som gjør at forholdet belastes langt mindre. Man kan slippe å miste venner fordi man ikke lenger har råd til å delta på noe som helst. For all del, jeg er helt enig i det du skriver, men det å bare skrive det du gjør er en overforenkling av det å ikke ha nok eller alltid ha det så knapt at man lever i et evig stress. Når det er sagt, som fattig føler jeg meg faktisk rikere enn den Hi snakker om og de som holder på på samme måte. For jeg har langt bedre fornuft, jeg kan se glede i små ting, og jeg slipper å gremme meg over å ha kastet flere formuer bort på ingenting, tull og fjas. Så som person så føler jeg meg faktisk rikere. Og skulle jeg en dag bli så latterlig rik så ville jeg hatt fornuft nok til å forvalte ressursene på en god måte. Anonymkode: 55e11...738
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #17 Skrevet 5. februar 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Penger gjør alt lettere, og når alt blir lettere, så blir man lykkeligere. »det er masse man kan gjøre uten penger» er bare tull for alle som ikke har pengene. De som har penger er de som oftest sier dette. De tenker sjelden på de små kostnadene fordi de ikke trenger å tenke på det. Anonymkode: d306d...679 Det har du nok delevis rett i, men oft tror de som har lite penger at mye penger ville gjøre en større forskjell enn det faktisk gjør. Hvis man virkelig har lite penger, slik at man stadig bekymrer seg for hvordan man skal klare å få betalt nødvendige regninger ødelegger det mye for livskvaliteten, men veldig mye trenger man ikke til luksusting som feriereiser eller å spise ute for å leve gode liv. Anonymkode: 4079d...f05
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #18 Skrevet 5. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste i dag at gjennomsnittslønna i Norge er på 47.300 kr pr. mnd. Jeg har utbetalt under 20 000 etter skatt (30%).. Når jeg ser sånt på tv, så blir jeg så SUR! Jeg vil også ha penger! Gå til frisøren, kjøpe meg klør, ta en kinotur, spise ute, kanskje reise på ferie? Trenger ikke dyre vesker, klær for 500 000, eller å spise ute hver dag, men bare... å ikke måtte bekymre seg for penger. De som sier at penger ikke kan kjøpe lykke - de har aldri hatt vært fattig. Ikke hatt penger til mat eller klær. Å bare må se på at andre kan kjøpe ting og opplevelser man bare kan drømme om.. Anonymkode: 09a61...a52 Jeg har ikke 20.000 engang, og jeg furter mye mindre enn deg... flytt inn i noe billigere. Så frigjør du masse midler! Anonymkode: 098e5...5d7
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #19 Skrevet 5. februar 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg regner ikke med at du er fattig? Sjelden folk som virkelig har lite penger, kommer med sånne kommentarer Anonymkode: dc35c...076 Nå er jeg ikke fattig, men jeg har vært det. Anonymkode: 4079d...f05
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #20 Skrevet 5. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du nok delevis rett i, men oft tror de som har lite penger at mye penger ville gjøre en større forskjell enn det faktisk gjør. Hvis man virkelig har lite penger, slik at man stadig bekymrer seg for hvordan man skal klare å få betalt nødvendige regninger ødelegger det mye for livskvaliteten, men veldig mye trenger man ikke til luksusting som feriereiser eller å spise ute for å leve gode liv. Anonymkode: 4079d...f05 De som ikke har opplevd å være fattig i årevis tror nok oftere at forskjellen er langt mindre enn den faktisk er. Å leve med store og konstante økonomiske bekymringer i årevis er helseskadelig, det er utmattende, det ødelegger livskvaliteten når man ikke en gang har til det nødvendigste. Anonymkode: 55e11...738
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #21 Skrevet 5. februar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste i dag at gjennomsnittslønna i Norge er på 47.300 kr pr. mnd. Jeg har utbetalt under 20 000 etter skatt (30%).. Når jeg ser sånt på tv, så blir jeg så SUR! Jeg vil også ha penger! Gå til frisøren, kjøpe meg klør, ta en kinotur, spise ute, kanskje reise på ferie? Trenger ikke dyre vesker, klær for 500 000, eller å spise ute hver dag, men bare... å ikke måtte bekymre seg for penger. De som sier at penger ikke kan kjøpe lykke - de har aldri hatt vært fattig. Ikke hatt penger til mat eller klær. Å bare må se på at andre kan kjøpe ting og opplevelser man bare kan drømme om.. Anonymkode: 09a61...a52 30%, var ikke det veldig høy skatt med så lite utbetalt? Anonymkode: dc35c...076
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #22 Skrevet 5. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du nok delevis rett i, men oft tror de som har lite penger at mye penger ville gjøre en større forskjell enn det faktisk gjør. Hvis man virkelig har lite penger, slik at man stadig bekymrer seg for hvordan man skal klare å få betalt nødvendige regninger ødelegger det mye for livskvaliteten, men veldig mye trenger man ikke til luksusting som feriereiser eller å spise ute for å leve gode liv. Anonymkode: 4079d...f05 Men man lever et mye bedre liv om man KAN reise på ferie eller spise ute uten at det rakner alt. Når man slipper å regne ut hvor mye all mat man kjøper i butikken koster for så å legge tilbake noe fordi det gikk over budsjettet. Når man slipper å spare penger for å ha råd til ei ny bukse. Man blir mer lykkelig om man kan gjøre ting man ønsker og slippe å bruke de to samme buksene gjennom 5 andre moter fordi man ikke har råd til nye. Anonymkode: d306d...679
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #23 Skrevet 5. februar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste i dag at gjennomsnittslønna i Norge er på 47.300 kr pr. mnd. Jeg har utbetalt under 20 000 etter skatt (30%).. Når jeg ser sånt på tv, så blir jeg så SUR! Jeg vil også ha penger! Gå til frisøren, kjøpe meg klør, ta en kinotur, spise ute, kanskje reise på ferie? Trenger ikke dyre vesker, klær for 500 000, eller å spise ute hver dag, men bare... å ikke måtte bekymre seg for penger. De som sier at penger ikke kan kjøpe lykke - de har aldri hatt vært fattig. Ikke hatt penger til mat eller klær. Å bare må se på at andre kan kjøpe ting og opplevelser man bare kan drømme om.. Anonymkode: 09a61...a52 Du blor ikke automatisk spessielt lykkelig av noe av det du ønsker deg. Problemet ditt er nok heller at du føler på at andre kan få noe du ikke får, enn at du egentlog ville fått noe bedre liv med flere frisørtimer eller klør. Det det kan gjøre er å heve statusen din. Å ligge lavest i status av gruppa er ofte ubehaglig. Der kan penger hjelpe. Anonymkode: 4079d...f05
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #24 Skrevet 5. februar 2020 Gjennomsnittslønn på 47.300? Er det etter skatt? Hørtes mye ut🤔 Anonymkode: b837c...07e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #25 Skrevet 5. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjennomsnittslønn på 47.300? Er det etter skatt? Hørtes mye ut🤔 Anonymkode: b837c...07e Nei det tror jeg er før skatt. Anonymkode: 4079d...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå