Gå til innhold

Trene innendørs


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som av og til løper innendørs (mellom stue og kjøkken). Prøver å jogge eit par ganger i uken ihvertfall. I dag hadde jeg planlagt det, hadde fri og tid.  Men ute sludda det og var ganske glatt. Så det endte med at jeg løp i eit kvarter inne mellom stue og kjøkken (har åpen løsning). Tenker at det er bedre enn ingenting. Etterpå tok jeg 100 situps (20 x 5). Er det nok for å få vekk litt mage? Jeg er 170 høy og veier 62-63 kg. Er det  mye? Skulle veldig gjerne hatt ei teedemøole, men har ikke plass er egentlig så fint viss den kan legges sammen. Finnes det?🤔

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva trener du og hvordan? Har som sagt ikke tredemølle, slit med å finne plass.

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småjogging inni huset tror jeg neppe har veldig mye effekt. Da ville jeg heller kjøpt meg et hoppetau og hoppet. Styrketrening er alltid bra og enkelt å gjøre hjemme, men den småjoggingen kan du nok spare deg for. Vi har tredemølle hjemme, og den tar en del plass ja, og hvis du skal ha en skikkelig og stødig en, som ikke er for smal eller for kort å kunne løpe skikkelig på, tar det litt plass. Vi har tredemøllen i kjellerstuen, og har grei plass til den der, selv om mange sikkert ikke vill hatt sånt stående fremme, så er det en prioritering. Den blir mye brukt og er noe av det beste vi har kjøpt oss.

Anonymkode: 23c0e...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Småjogging inni huset tror jeg neppe har veldig mye effekt. Da ville jeg heller kjøpt meg et hoppetau og hoppet. Styrketrening er alltid bra og enkelt å gjøre hjemme, men den småjoggingen kan du nok spare deg for. Vi har tredemølle hjemme, og den tar en del plass ja, og hvis du skal ha en skikkelig og stødig en, som ikke er for smal eller for kort å kunne løpe skikkelig på, tar det litt plass. Vi har tredemøllen i kjellerstuen, og har grei plass til den der, selv om mange sikkert ikke vill hatt sånt stående fremme, så er det en prioritering. Den blir mye brukt og er noe av det beste vi har kjøpt oss.

Anonymkode: 23c0e...17a

Hvis du vil ha noe som tar litt mindre plass enn en tredemølle men som likevel gir god trening er jo ergometersykkel eller ellipsemaskin et godt alternativ. Tar jo mye mindre plass. Skaff deg i tillegg maualer i ulike strl, så du kan få trent med dem. Situps, planken , burpees, knebøy og armhevinger er også god styrketrening. Blir ekstra bra med ankelvekter.

Anonymkode: 23c0e...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du vil ha noe som tar litt mindre plass enn en tredemølle men som likevel gir god trening er jo ergometersykkel eller ellipsemaskin et godt alternativ. Tar jo mye mindre plass. Skaff deg i tillegg maualer i ulike strl, så du kan få trent med dem. Situps, planken , burpees, knebøy og armhevinger er også god styrketrening. Blir ekstra bra med ankelvekter.

Anonymkode: 23c0e...17a

Ok. Men ser på klokka at eg alt er oppe i over 5000 skritt i dah så dvs kanskje 3000 skritt på kogginga. Det er da noe?

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen andre enn meg som av og til løper innendørs (mellom stue og kjøkken). Prøver å jogge eit par ganger i uken ihvertfall. I dag hadde jeg planlagt det, hadde fri og tid.  Men ute sludda det og var ganske glatt. Så det endte med at jeg løp i eit kvarter inne mellom stue og kjøkken (har åpen løsning). Tenker at det er bedre enn ingenting. Etterpå tok jeg 100 situps (20 x 5). Er det nok for å få vekk litt mage? Jeg er 170 høy og veier 62-63 kg. Er det  mye? Skulle veldig gjerne hatt ei teedemøole, men har ikke plass er egentlig så fint viss den kan legges sammen. Finnes det?🤔

Anonymkode: 22010...7b8

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144394987-noen-som-kan-anbefale-en-tredemølle-som-er-enkel-å-flytte-på😇/?tab=comments#comment-149192319

 

Anonymkode: dbc94...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva trener du og hvordan? Har som sagt ikke tredemølle, slit med å finne plass.

Anonymkode: 22010...7b8

Styrketrening med vekter  og kardio. Har en treningsapp.

Anonymkode: 65fd7...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogge inne har jeg ikke gjort. Men hopper litt tau eller sykler på en sammenleggbar treningssykkel

Anonymkode: dbc94...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe tau er veldig effektivt i forhold til jogging. Det sies at det er 3 ganger så effektivt, så 10 min hopping tilsvarer 30 min jogging. Jeg vil anbefale det å Kjøpe et tynt tau på sportsbutikk. Det finnes tykkere tau også,men de er mye tyngre å bruke.

Anonymkode: ad09a...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hoppe tau er veldig effektivt i forhold til jogging. Det sies at det er 3 ganger så effektivt, så 10 min hopping tilsvarer 30 min jogging. Jeg vil anbefale det å Kjøpe et tynt tau på sportsbutikk. Det finnes tykkere tau også,men de er mye tyngre å bruke.

Anonymkode: ad09a...316

Det skal jeg prøve 👏 men skulle hatt gjort litt meir knipeøvelser etter 3 fødsler. Sliter litt med hopping, men kanskje det går bra 🙈 HI

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal jeg prøve 👏 men skulle hatt gjort litt meir knipeøvelser etter 3 fødsler. Sliter litt med hopping, men kanskje det går bra 🙈 HI

Anonymkode: 22010...7b8

Jeg hadde samme problemet med hopping på trampolina😂 Det jeg gjorde var å ta på et truseinnlegg, og konsentrere meg om å knipe når jeg hoppet. Det gikk ikke bra i starten, men det gikk seg til etter hvert,og nå er det ingen problem. Husk bare å ha vært på do rett før du skal hoppe.

Anonymkode: ad09a...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør husarbeid, for eksempel skrubb dusjen og flytt møbler for støvsuging. Like effektivt som å jogge rundt på stua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva trener du og hvordan? Har som sagt ikke tredemølle, slit med å finne plass.

Anonymkode: 22010...7b8

Jeg bruker livegym.no,  50 kr per måned og 1300 ulikte treningsvideoer i alle mulige treningsformer. Kjører en del Tabata-treninger som får opp kondisjon.

Anonymkode: 87c6b...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker livegym.no,  50 kr per måned og 1300 ulikte treningsvideoer i alle mulige treningsformer. Kjører en del Tabata-treninger som får opp kondisjon.

Anonymkode: 87c6b...a09

Det høres greit ut👍 Hvordan foregår det? Kan du selv velge treningsprogram eller er det bestemte program til bestemte klokkeslett? Byttes programma ut? Trengs utstyr, vekter etc?

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det høres greit ut👍 Hvordan foregår det? Kan du selv velge treningsprogram eller er det bestemte program til bestemte klokkeslett? Byttes programma ut? Trengs utstyr, vekter etc?

Anonymkode: 22010...7b8

De har forslag til dagens trening, men du kan velge alt du vil i treningsarkivet. Mye å velge mellom, jeg foretrekker ei som heter Marte som har treninger som er utrolig effektive. Både med og uten utstyr, jeg har strikk og noen håndvekter. Her ser du det man kan velge mellom:

image.thumb.png.78a30526fca75b50d293b05d84884f36.png

Anonymkode: 87c6b...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har forslag til dagens trening, men du kan velge alt du vil i treningsarkivet. Mye å velge mellom, jeg foretrekker ei som heter Marte som har treninger som er utrolig effektive. Både med og uten utstyr, jeg har strikk og noen håndvekter. Her ser du det man kan velge mellom:

image.thumb.png.78a30526fca75b50d293b05d84884f36.png

Anonymkode: 87c6b...a09

Har meldt meg på og gjennomført Mo første økt. Veldig kjekt 😀 takk for tips 👏

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 9.29, Anonym bruker skrev:

Har meldt meg på og gjennomført Mo første økt. Veldig kjekt 😀 takk for tips 👏

Anonymkode: 22010...7b8

Men så grusomt med gangssperre i hofter og føtter🙈. Mye verre enn etter basisball. HI

Anonymkode: 22010...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...