Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Jeg har funnet ut at jeg aldri kunne bodd permanent et sted med over 25 varmegrader, det er ok for ferie men jeg slutter å fungere . Jeg kunne ideelt sett hatt snøfrie vintre med minus ti... Anonymkode: 2edf4...e84
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Jeg er stikk motsatt! Kulde er det verste jeg vet, og jeg elsker det milde og varme klimaet rundt Middelhavet. Hadde det ikke vært for det sosiale nettverket vårt her, hadde jeg flyttet sydover for lengst. Jeg har alltid sagt til mannen min at når vi blir pensjonister, skal vi bo i et nydelig strøk januar-mars, hvert år. Anonymkode: dc56b...0ac
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er stikk motsatt! Kulde er det verste jeg vet, og jeg elsker det milde og varme klimaet rundt Middelhavet. Hadde det ikke vært for det sosiale nettverket vårt her, hadde jeg flyttet sydover for lengst. Jeg har alltid sagt til mannen min at når vi blir pensjonister, skal vi bo i et nydelig strøk januar-mars, hvert år. Anonymkode: dc56b...0ac *sydelig (og nydelig for den saks skyld) Anonymkode: dc56b...0ac
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 Subtropisk klima liker jeg best, 27-32grader med høy luftfuktighet Anonymkode: 9f34b...9a9
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Tropisk. Alt fungerer bedre for meg der. Huden, fordøyelsen, energien, humøret. Anonymkode: d7da4...78a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Sånn vanlig norsk sommer med rundt 20-23 grader. Ikke for varmt, svalt, men ikke kjølig. Jeg elsker vinter med masse snø slik at jeg og barna kan leke masse ute, men slik det er her jeg bor nå er det bare trist... Har aket EN gang siden det første snøfallet i oktober. Været er helt på bærtur. Men jeg sliter med stive og vonde ledd i kulda. Derfor er det godt med litt mer varme som mitt ønske-klima. Anonymkode: 5d1f6...2e7
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 Kanskje mellomeuropeisk? Evig september hadde vært fint for min del. Men så skjønner jeg med årene at jeg trenger de dårlige årstidene for å nyte de fine. Og med en mild vinter som denne er det nesten (men ikke helt) så jeg savner snø, kulde og plunder noen få dager. Anonymkode: a21ec...137
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Sånn som det er her i mai. Varmt nok til t-skjorte, men ikke for varmt. Ekstrem varme tar helt knekken på meg, uaktuelt selv på ferie. Liker ikke ekstrem kulde heller, men det er bedre enn varme. Anonymkode: ab2c6...412
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 Vår året rundt hadde vært midt i blinken (sett bort fra pollen). 15-20 grader. Anonymkode: 51a29...75a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 Deilig nordnorsk klima. Svale somre og masse snø på vinteren, for ikke å snakke om mørketid, nordlys og fyr i peisen. Og jeg setter enormt stor pris på januar, når lyset kommer tilbake og det blir skikkelig kaldt. Da trives jeg! Anonymkode: a94a5...ac0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 25-27 grader døgnet rundt og året rundt hadde vært perfekt for meg. Hater kuldegrader intenst. Januar i år har vært levelig ettersom det stort sett er over 0 og man fryser seg ikke fordervet bare ved å gå ut døra. Anonymkode: 6d2d3...eee
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 Norsk sommer (sånn sommeren i Sør- Norge er på sitt beste). Altså rundt 25 grader, sol og litt kjøligere om natten. Elsker norske somre! Glad i snø og vinter også, men den kunne godt ha vært noen måneder kortere. Anonymkode: 20ae9...aea
CherryC Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje mellomeuropeisk? Evig september hadde vært fint for min del. Men så skjønner jeg med årene at jeg trenger de dårlige årstidene for å nyte de fine. Og med en mild vinter som denne er det nesten (men ikke helt) så jeg savner snø, kulde og plunder noen få dager. Anonymkode: a21ec...137 Evig september hørtes nydelig ut😄
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 Har bodd i Spania (totalt 2,5 til sammen, før jeg fant ut hva jeg skulle bli og ta utdanning. Jobbet som au-pair og deretter ute i et par bedrifter. Typisk turistområde så absolutt alle hadde behov for noen som kunne engelsk, spansk og et tredje språk) Hadde det ikke vært for at jeg levde som en spanjol, vil si med samme lønn og muligheter til å finne bosted, trygghet ved sykdom osv som en spanjol,- så hadde jeg nok aldri dratt hjem. Men vi har det så enkelt her til lands på alle måter i forhold til alle Spanjoler som skal bli voksne, ta utdanning, få jobb, skaffe bolig....Så valgt flytte hjem og traff da selvfølgelig en nordmann som foretrekker kulde og snø fremfor sol og varme,- så da bli vi her i landet der hvor vi har verken eller,- og er litt misfornøyd med klima begge to, men ellers fornøyd med det meste da! SÅ må vi heller prioritere og bruke en del på å reise dit vi trives,- klimamessig Anonymkode: f4106...c1f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #16 Skrevet 5. februar 2020 Jakke og sko vær 😉 gjerne sol men ikke for varmt, blir veldig sliten når det er varmt. Anonymkode: c568a...fab
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #17 Skrevet 5. februar 2020 Jeg stortrives med nordnorsk vinter (!) - og hater alt kriblekrable-greier som stortrives på steder med mild vinter. Det eneste er at jeg har astma og noen problemer med kulde, så helsemessig sett burde jeg sikkert holdt meg til et middelhavsklima. Det er fint ferieklima, men jeg ville virkelig savne det nordnorske klima om jeg skulle bo der permanent. Anonymkode: f6ab1...b58
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #18 Skrevet 5. februar 2020 Huden og kroppen trives best i ca.20-25 grader, og jevnlig bad i saltvann. Men helst kaldere om natten. Hater virkelig vinter! Her jeg bor, ligger snøen fra november til mars😭 Anonymkode: d8ffb...c0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #19 Skrevet 5. februar 2020 Tropisk☺️ Har fibromyalgi og fungerer mye bedre i varmen👌 Anonymkode: a6220...4f4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #20 Skrevet 5. februar 2020 Jeg er revmatiker (lupus) så leddene mine trives best i varmen. Huden min tåler dårlig sol pga sykdom og bivirkninger av medisiner, så stabilt, varmt klima med en del overskyet vær er perfekt for meg. Sol er ikke noen krise det heller, gjemmer meg under en parasoll innimellom eller kler meg med tynne, langermede skjorter og en kul hatt, så går det veldig fint. Anonymkode: f8c1e...5f4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2020 #21 Skrevet 5. februar 2020 "syden". Lite allergener Anonymkode: 3fda9...9ac
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2020 #22 Skrevet 6. februar 2020 Jeg kan ikke fordra snø og kulde, og skulle gjerne bodd et sted med 25-30 grader hele året. Anonymkode: c8d60...1c5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2020 #23 Skrevet 6. februar 2020 På 5.2.2020 den 9.05, Anonym bruker skrev: Jeg har funnet ut at jeg aldri kunne bodd permanent et sted med over 25 varmegrader, det er ok for ferie men jeg slutter å fungere . Jeg kunne ideelt sett hatt snøfrie vintre med minus ti... Anonymkode: 2edf4...e84 Liker ikke barfrost, men ellers er jeg HELT på linje med deg. Anonymkode: 13fda...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå