Gå til innhold

Du med samisk bakgrunn Tar du fri 6. Feb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gjort det før da jeg ikke har hatt noen tradisjon for å feire dagen. Jeg  lager God middag med familien og spiser kake. 
i dag snakket jeg med ei på jobben som har tatt fri bare for hun kan, 😄  hmm nå sitter jeg og tenker at det skal jeg gjøre neste år. Men er det teit når jeg kun feirer på kvelden.? Jeg har alltid på meg kofte på jobben. 

Anonymkode: 0de5f...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke gjort det før da jeg ikke har hatt noen tradisjon for å feire dagen. Jeg  lager God middag med familien og spiser kake. 
i dag snakket jeg med ei på jobben som har tatt fri bare for hun kan, 😄  hmm nå sitter jeg og tenker at det skal jeg gjøre neste år. Men er det teit når jeg kun feirer på kvelden.? Jeg har alltid på meg kofte på jobben. 

Den 6 feb. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Bare for hun kan"? Hva betyr det, egentlig? Hvem kan ta seg fri 6. februar? Det finnes ikke noen oversikt over hvem som er samer (og heller ingen klar definisjon).

Anonymkode: 9f599...fce

Skrevet

Enn så lenge er ikke 6. februar offisielt høytidsdag i Norge. Så jeg skjønner ikke hva du mener med «fordi du kan»? Du må vel søke og bruke en feriedag på lik linje med alle andre...? 

Anonymkode: 5f2c8...3de

Skrevet

Så vidt jeg vet, er det kun tilhørende i andre trossamfunn som kan få fri på sine helligdager. Jeg som er av kvensk opprinnelse og kan ikke «bare ta fri» på den kvenske dagen av den grunn, ganske sikker på at det gjelder samer og andre med samisk opphav også.

Anonymkode: 4585c...a47

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vidt jeg vet, er det kun tilhørende i andre trossamfunn som kan få fri på sine helligdager. Jeg som er av kvensk opprinnelse og kan ikke «bare ta fri» på den kvenske dagen av den grunn, ganske sikker på at det gjelder samer og andre med samisk opphav også.

Anonymkode: 4585c...a47

Elever får i alle fall ikke gyldig fravær den dagen.

Anonymkode: 9f599...fce

Skrevet

I min kommune kan man søke om fri med lønn fra kl 12. Min mann jobber i det private og får hele dagen fri... Så det varierer vel. Jeg fikk ikke fri i helseforetak

Anonymkode: 5a3b9...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...