Gå til innhold

Idiotisk å takke nei til jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker, og søker fordi jeg tenker at det er bedre å søke enn å miste muligheten helt. Hadde ikle trodd jeg hadde sjans, men fikk telefon i dag. Det ennebærer å flytte til et annet land. Jeg aner ikke lønnen, aner ikke engang hva jobben er. Jeg har vært i byen før, bodde der i 2 mnd og ble ganske lei etter hvert... Har i tillegg fått kontakt med noen arbeidsgivere i Norge. Jeg vet heller ikke hva alt dette er..... Er det idioti å takke nei? 

Anonymkode: a293c...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??????

Kanskje du skal lese korrektur før du poster? Dette går det ikke an å tyde...🤪

Anonymkode: baa9d...e01

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

??????

Kanskje du skal lese korrektur før du poster? Dette går det ikke an å tyde...🤪

Anonymkode: baa9d...e01

Da lider du av svært store lese- og forståelsesvansker

Anonymkode: 0f114...563

Skrevet

Hvis du ikke aner lønn eller hva jobben går ut på, er det vel mer uklokt å takke ja? 

Anonymkode: 33594...16f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søker, og søker fordi jeg tenker at det er bedre å søke enn å miste muligheten helt. Hadde ikle trodd jeg hadde sjans, men fikk telefon i dag. Det ennebærer å flytte til et annet land. Jeg aner ikke lønnen, aner ikke engang hva jobben er. Jeg har vært i byen før, bodde der i 2 mnd og ble ganske lei etter hvert... Har i tillegg fått kontakt med noen arbeidsgivere i Norge. Jeg vet heller ikke hva alt dette er..... Er det idioti å takke nei? 

Vet du ikke hva du har søkt på? Men hvorfor spør du ikke om alt dette, før du vurderer om du skal takke ja eller nei

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså - du har fått tilbud om en jobb du har søkt. En jobb du ikke aner hva innebærer eller noe om arbeidsgiver, du vet ikke lønn, og jobben er i et annet land.

Med disse forutsetningene er det idioti å takke ja.

Anonymkode: aa51a...0c7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vet du ikke hva du har søkt på? Men hvorfor spør du ikke om alt dette, før du vurderer om du skal takke ja eller nei

Jeg vet hva jeg har søkt på, men ikke hva jeg skal gjøre helt korrekt! Det er jobben prosess å flytte til et land, mtp papirer. Og hvis jeg ikke kommer til å trives, da må jeg flytte tilbake...

Skrevet

Altså - du har fått tilbud om en jobb du har søkt. En jobb du ikke aner hva innebærer eller noe om arbeidsgiver, du vet ikke lønn, og jobben er i et annet land.

Med disse forutsetningene er det idioti å takke ja.

Anonymkode: aa51a...0c7

Det er kundeservice men jobben er i et annet land... norsk arbeidsgiver....men føler meg teit! Søker fordi jeg er litt desperat og ser kanskje for meg at jeg skal få skikkelig forklart akkurat hva jeg skal gjøre. Fikk vite en del, men jeg vet ikke om jeg vil mestre det.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hva jeg har søkt på, men ikke hva jeg skal gjøre helt korrekt! Det er jobben prosess å flytte til et land, mtp papirer. Og hvis jeg ikke kommer til å trives, da må jeg flytte tilbake...

Du kan jo uansett ikke takke ja før du vet alle forutsetningene for jobben, det ville vært idioti å gjort.

Skrevet

Hvilken norsk arbeidsgiver har sentralbord i utlandet og hvorfor? Det er umulig å gi deg et godt svar. Finn ut hva jobben handler om og hvilke rammer som er.

Anonymkode: ebf7a...0b6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken norsk arbeidsgiver har sentralbord i utlandet og hvorfor? Det er umulig å gi deg et godt svar. Finn ut hva jobben handler om og hvilke rammer som er.

Anonymkode: ebf7a...0b6

Ikke meg du spør, men flere firmaer som driver telefonsalg fra Spania b.l.a

Skrevet

Ikke meg du spør, men flere firmaer som driver telefonsalg fra Spania b.l.a

Ja. Googlet dette og forstod det slik at det er rett og slett mer lønnsomt enn å drive i Norge av en grunn. Norwegian sine bord også er i utlandet, f.eks

Skrevet

Jeg har hatt den type jobb, mange konsern (internasjonale) har «shared services» el. i f.eks.Spania og UK/Irland (gjerne ikke rene norske bedrifter, men jeg vet om noen). Jeg satt på sentralbord/infotlf. i ett selskap, og registrerte inn fakturaer i et annet. Det var gøy, men jeg var ung og det var dårlig betalt (ikke veldig dårlig sammenlignet med lokale ansatte i samme type jobb, men under halvparten av norsk lønn på den tiden). Ville gjort det for opplevelsen, men ikke kun for å få jobb (spørs litt hvor lenge du har vært ledig selvfølgelig).

Anonymkode: fadd7...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...