Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Må ha noen måneder med minst mulig matinnkjøp, så blir glad for alle tips. Anonymkode: e9cbe...c9e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Hjemmelagde grønnsakssupper. Bruk evn flattbrød som tilbehør. Bruk butikkenes "går straks ut på dato"- hyller. Der kan man ofte få f eks kjøttprodukter og pålegg til halv pris. Bak brød selv. Det trenger ikke koste 40 kr for et brød. Bruk sesongens grønnsaker. De fleste kan brukes skåret i biter i et fat i ovnen. Man kan legge fisk eller kjylling oppå og steke i lag. Enten med litt væske ved eller litt olje over. Litt avhengig av hva det er. På en del matbutikker med utenlandske produkter kan man kjøpe større poser/sekker med ris. Da blir det veldig rimelig i lengden. Om det blir slik at de er mye de samme (billige) ingredienser i middagen kan du variere krydderet. Da blir det ikke så ensformig. Kjøtt koster. Men det går mindre kjøtt til måltidet om man servere noe med oppkuttet kjøtt (f eks i en gryterett/wok) enn om alle skal ha hele stykker på fatet sitt. (Koteletter, kyllingfilleter osv) Anonymkode: 511ce...684
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Jeg testet ut linsesuppe forrige uke. Overraskende god og mettende https://www.etkjokken.com/2015/11/rod-linsesuppe-kirmizi-mercimek-corbasi/ En gulrot, en liten løk, tomatpuré, linser og den kraften/ buljongen du har i hus. Kan anbefales! Ellers : - fiskeboller, pølse/ potetmos, spaghetti med (kjøtt)saus, fiskegrateng (10,- på tilbud) med ekstra potet/gulrot/ makaroni til, lapskaus Anonymkode: e88b0...56b
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 En av de aller beste måtene å spise billig på er å bruke opp alle rester. Rester av kjøtt og grønnsaker kan brukes til: Ostesmørbrød Omelett pytt i panne Pasta med tomatsaus makaronigrateng suppe
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 12 minutter siden, Himmel og hav skrev: En av de aller beste måtene å spise billig på er å bruke opp alle rester. Rester av kjøtt og grønnsaker kan brukes til: Ostesmørbrød Omelett pytt i panne Pasta med tomatsaus makaronigrateng suppe For ikke å snakke om pai, ungene her elsker pai. Ellers er de frosne grønnsaksblandingene som heter lapskausblanding billige, tror de koster 14 kr eller noe sånt. En sånn pose, en buljongterning og noen rester av f.eks pølse eller kjøtt og du har en god middag til fire personer. Anonymkode: 60146...6c4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Følg kontoen middagfor25kr på Instagram hvis du har det. Masse tips! Anonymkode: 30301...3cf
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Må ha noen måneder med minst mulig matinnkjøp, så blir glad for alle tips. Anonymkode: e9cbe...c9e Good to go er genialt:) Anonymkode: c5d2f...f07
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg testet ut linsesuppe forrige uke. Overraskende god og mettende https://www.etkjokken.com/2015/11/rod-linsesuppe-kirmizi-mercimek-corbasi/ En gulrot, en liten løk, tomatpuré, linser og den kraften/ buljongen du har i hus. Kan anbefales! Ellers : - fiskeboller, pølse/ potetmos, spaghetti med (kjøtt)saus, fiskegrateng (10,- på tilbud) med ekstra potet/gulrot/ makaroni til, lapskaus Anonymkode: e88b0...56b Den linsesuppa skal testes, tusen takk Er oppskriften beregnet med hermetiske eller tørre linser? Er ikke så vant til å bruke linser, men har hermetiske linser. Hi Anonymkode: e9cbe...c9e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 Tusen takk for gode tips Tar gjerne i mot flere Hi Anonymkode: e9cbe...c9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå