Gå til innhold

Hvem støvsuger lager lite lyd med er god

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støvsugeren gikk akkurat i stykker og trenger ny. Noen anbefalinger?

Anonymkode: fc890...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann. Han støvsuger ved behov. Han er ganske stille av seg og han er veldig hyggelig. Men han er opptatt da. 

Anonymkode: 78355...325

Skrevet

Det heter hvilken støvsuger. Anbefaler en av toppmodellene til Miele.

Anonymkode: b32e7...021

Skrevet

Si at du tuller?!

Skrevet

Hvem støvsuger? Er du dum? 

Anonymkode: e19d8...872

Skrevet

Dialekt er ikke lov på dette forumet. Det heter hvilken. 

Hvilken støvsuger. 

Anonymkode: 7675e...4d6

Skrevet

Hvem støvsuger?

er det lov for barneskoleelever å skrive på forumet her?

Anonymkode: 15e61...ee0

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem støvsuger?

er det lov for barneskoleelever å skrive på forumet her?

Anonymkode: 15e61...ee0

Jeg skulle ønske det bare var barn som gjorde den feilen! Her jeg bor sier ALLE hvem i stedet for hvilken. Jeg er innflytter, og det gjør vondt i ørene. 😛

Anonymkode: 002a5...788

Skrevet

Hvilken, mener du? Hva er det for noe å si; hvem støvsuger😂

Anonymkode: 0e51f...54f

Skrevet

Øynene mine blør. 

Anonymkode: 25a39...d91

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som støvsuger jeg

Anonymkode: 9ee54...6c8

Skrevet

Er dere voksne dere som svarer?? Dere skjønner fint hva hun mener, sant? Hva er vitsen med å trykke folk så ned for noe slikt? Enkelte plasser i landet sier de hvem i stedet for hvilken.  Dette VET vi , det kommer opp her rett som det er. Går det virkelig ikke an å bare legge godviljen til å bare svare på det HI lurer på da? Blir helt matt jeg!!

Anonymkode: 3d3dd...6b2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dere voksne dere som svarer?? Dere skjønner fint hva hun mener, sant? Hva er vitsen med å trykke folk så ned for noe slikt? Enkelte plasser i landet sier de hvem i stedet for hvilken.  Dette VET vi , det kommer opp her rett som det er. Går det virkelig ikke an å bare legge godviljen til å bare svare på det HI lurer på da? Blir helt matt jeg!!

De fleste skjønte nok hva hun mente og er klar over at dette er dialekt. Her inne et det derimot ikke lov å skrive på dialekt!

Skrevet
15 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

De fleste skjønte nok hva hun mente og er klar over at dette er dialekt. Her inne et det derimot ikke lov å skrive på dialekt!

Av og til sniker det seg inn et ord uten at man tenker seg om. Er jo ikke noen grunn til å svare HI på den måten flere av dere (bland annet du) har gjort!  Er direkte ufint! 

Skrevet

Jeg tåler skrivefeil ganske bra, men denne feilen gjør direkte vondt😬 

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av og til sniker det seg inn et ord uten at man tenker seg om. Er jo ikke noen grunn til å svare HI på den måten flere av dere (bland annet du) har gjort!  Er direkte ufint! 

Jeg tåler skrivefeil ganske godt, men denne gjør direkte vondt😬 Da er det lov å være litt "ufin". 

Anonymkode: 2e5b6...7cb

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tåler skrivefeil ganske bra, men denne feilen gjør direkte vondt😬 

Jeg tåler skrivefeil ganske godt, men denne gjør direkte vondt😬 Da er det lov å være litt "ufin". 

Anonymkode: 2e5b6...7cb

Åja, ja med så lenge det plager deg, så må du/dere jo få lov å herje på da! En logikk jeg skal huske å bruke på ungene neste gang det mobbing blir et tema 👍

Skrevet

Som voksen er det jo greit å inneha et slags minimumsnivå når det gjelder skriving av eget morsmål. Har man ikke det, så er det fremdeles fullt mulig å lære. Det bør HI gjøre. Det interesserer meg midt bak om HI bruker hvem for hvilken i muntlig språk, men derfra til å skrive det - vel, der går det en grense. 

Hva gjelder støvsuger, så er jeg godt fornøyd med den ene vi har. Det er en Nilfisk. Det handler egentlig mest om hvilken styrke motoren har, og svært lite om merke og utseende. 

Anonymkode: e6a26...9d7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enkelte plasser i landet sier de hvem i stedet for hvilken. 

Nei

Anonymkode: e19d8...872

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle ønske det bare var barn som gjorde den feilen! Her jeg bor sier ALLE hvem i stedet for hvilken. Jeg er innflytter, og det gjør vondt i ørene. 😛

Det gjør de her også. Jeg er ikke innflytter, og det gjør like vidt for meg

Anonymkode: abcf6...fd7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte faktisk lese overskriften tre ganger før jeg skjønte hva hun mente. Med både feil spørreord, manglende tegnsetting, en taste feil (Skulle "med" være "men"?), manglende ord (det burde kanskje vært en "som" inni der?) så ble det faktisk vanskelig å forstå. Jeg skriver mye feil jeg også, og innimellom lever både taster og autocorrect sitt eget liv, men før jeg poster, så leser jeg gjennom og sørger for at det er relativt forståelig. Vil man ha skikkelige svar, så lønner det seg å skrive litt presist.

Vi har forresten en gammel haug av en støvsuger som bråker som et jetfly, så jeg er interessert i stillegående varianter jeg også. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Røyken kommune? Eller Asker, nå?

Anonymkode: a22bb...3ba

Skrevet

Helt enig med alle dere som steiler over bruken av HVEM. Ærlig talt, det holder ikke å skylde på dialekt her. Vi skriver på bokmål eller nynorsk. Dette HVEM dukker stadig oftere opp i feil sammenheng, tviler på at det er en dialekt som sprer seg som ild i tørt gress. Fint at noen reagerer og verner om språket synes jeg.

Anonymkode: e166b...fd7

Skrevet
På 3.2.2020 den 15.51, Anonym bruker skrev:

Det er mye rart som skrives, men dette er noe av det særeste jeg leser, det ser helt idiotisk ut. Det er som det er et barn, eller en utlending, som ikke er helt stø i språk og skriving som skriver som dette. 

Anonymkode: 391ad...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...