Gå til innhold

Ribbeinsbrudd pga overvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag skulle jeg knyte på meg sko. Og satt å lente meg fremmover venstre lår. Er overvektig, og har litt stor mage. 

Plutselig kjentes det ut som om noe flytta på seg inni siden på magen...der det var press på. For jeg la jo press på magen mot lår/kne når jeg bøyde meg frem for å knyte sko. 

Fikk vont, og ble litt engstelig. Var også vondt fredag. Og værre utover lørdag og i dag er det knapt jeg kan le eller bøye meg. Vondt i området nederst på ribbein samtidig som jeg føler meg gangsperr i heile mageregionen. Reise seg opp og ned i sofa er kjempe Vondt og vanskelig, og å skifte stilling i sofa og seng er smertefullt. Greide ikke tømme oppvaskmaskina pga bøying. 

Kan det være ribbeinsbrudd? 

Skal til lege i morra. Vurdert legevakt i kveld, men det ble ikke til det. 

Anonymkode: 35451...31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være. Men kan også være forstukket muskel. De gangene jeg har hatt ribbensbrudd (pga kampsport) så har det igrun ikke vært veldig vondt før etter en ukes tid (når det begynner å gro). 

Anonymkode: a8b38...398

Skrevet

Jeg hosta på meg ribbeinsbrudd nå, så alt er mulig. Ble vondere og vondere i noen dager, så jevnt over vondt i flere uker. 4 uker siden nå, og fortsatt vondt🥴

God bedring☺️

Skrevet

Normalt skal det litt til for å få brudd, men om man har en tretthet i ribben allerede (etter f.eks. forkjølelse med mye hosting), eller man er litt beinskjør så er det ikke ofte det skal så mye kraft til, så da kan du i teorien ha fått en brist eller et brudd, Hi.

Har du vært hos legen?

Anonymkode: f8fda...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...