Gå til innhold

Gravid dagen etter eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bestemte vi oss plutselig ( eller plutselig er vel mer; frem og tilbake i snart ett år) og dermed var første pp i gang. Eggløsning var i går - så mitt spørsmål er da: er det mange av dere her som fikk full klaff med samleie dagen etter eggløsning? Vi var ikke i samme hus dagene før eggløsning. Vet jo at det er mest optimalt i dagene før. 

Anonymkode: fbe6b...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at eggløsning var i går da?

Anonymkode: caf9c...87a

Skrevet

Hadde eggløsning ifølge kalenderen, og helt stabil syklus, eggløsningssmerter igår kveld og eggløsningsslim i hele går, så alle «tegna» var som de pleier og samsvarte med kalenderen, men helt sikker kan man jo aldri være :) 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde eggløsning ifølge kalenderen, og helt stabil syklus, eggløsningssmerter igår kveld og eggløsningsslim i hele går, så alle «tegna» var som de pleier og samsvarte med kalenderen, men helt sikker kan man jo aldri være :) 

Jeg spurte fordi mange tar en eggløsningstest, og den blir gjerne positiv før egget blir sluppet. Det er vel også sånn at de fleste får litt smerter før egget faktisk slippes...

Men ha sex i dag dere, enten treffer dere eller dere treffer ikke, det ser du om to uker ;)

Vi hadde sex ca annenhver dag og ble gravide mellom 1 og 3 mnd etter pilleslutt, har tre barn.

Anonymkode: caf9c...87a

Skrevet

Ja - samme her, har 3 barn, men alltid hatt sex før eggløsning :) 

Ja vi har kjørt på idag, så det blir spennende å se ( selv om jeg tror vi er litt sent ute) 

Eggløsningstest har jeg ikke brukt, men brukt det før med de andre barna og ja de ble som regel positive en dag eller to før smertene kom :) 

krysser fingrene XX 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egget fester seg ikke før minst 6 dager etter eggløsning så gravid er man jo ikke dagen etter EL har vært. Har likevel blitt gravid etter å ha fått en positiv graviditetstest tidlig på dagen og så hatt sex senere på natta.

Når man bruker el tester så bekrefter den ikke at eggløsning har vært, men at det har vært nok stigning til at man kan ha hatt eggløsning. Hvis man skal stole på el tester så har ikke eggløsning vært før testen er negativ igjen 

Anonymkode: 0b1c7...f54

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egget fester seg ikke før minst 6 dager etter eggløsning så gravid er man jo ikke dagen etter EL har vært. Har likevel blitt gravid etter å ha fått en positiv graviditetstest tidlig på dagen og så hatt sex senere på natta.

Når man bruker el tester så bekrefter den ikke at eggløsning har vært, men at det har vært nok stigning til at man kan ha hatt eggløsning. Hvis man skal stole på el tester så har ikke eggløsning vært før testen er negativ igjen 

Anonymkode: 0b1c7...f54

Du mener kanskje postitiv eggløsningstest?  Har man sex samme dag som positiv el test -dDa er du jo ute i god tid før eggløsning ettersom positiv el test slår ut 1-2 dager før eggløsning. 

Jeg har ikke hatt sex denne syklusen før igår, syklusdag 17, og jeg pleier å ha el på ca dag 15-16, så jeg er nok for sent ute denne mnd ettersom egget kun lever i 24 timer og spermen også bruker noen timer :P en ny sjanse neste mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...