Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Barnvennlig mat? Mat til barnehagebarn? Mat til småskolebarn? Finnes det virkelig alderstilpasset mat? Er det virkelig vanlig å snu opp ned på menyen fordi det er kommet barn i hus? Og hva er "barnevennlig" mat egentlig? Jeg får helt vondt når jeg kommer på norske spiseplasser og leser barnemenyen: "Pølse og pommesfrites", "Hamburger" etc Der vi har bodd og ferdes i utlandet, har tilbudet til ungene for det aller meste vært "Halv porsjon" av det som ellers er på menyen. Hjemme har vi aldri hatt "alderstilpasset" mat, og det gjelder enten det er lillesøster på 3 eller oldemor på 85. Da tenker jeg selvfølgelig ikke på mat som vi vet at unger ikke bør spise - som melk og honning til de minste. Ellers er barnevennlig (og kanskje oldemorvennlig mat) gått mest på at vi har redusert bruken av chili en smule. Anonymkode: 66477...2fc
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Jeg har fire barn mellom 6 og 16 år. Tre spiser absolutt alt. Den eldste har forsterket /sensitiv smakssans og spiser kun mat som for andre så og si er smakløst og han kamuflerer smaker med ketchup. Typisk barnemenymat. Taco er f. eks alt for sterkt. Mine barn velger ofte barnemenymat når vi spiser ute. Tror det er fordi vi sjelden har slik mat hjemme. Av og til synes jeg selv at ingen ting er så godt som en saftig burger med pommes frites til 😁 Anonymkode: c949c...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå