Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har bhg og småskole barn; hva lager dere til mat til barna i helgene? Frokost, lunsj, mellommåltider, middag? 😊 Trenger tips! Mine har ingen klare favoritter unntatt spagetti og tomatsuppe, men spiser stort sett det de får. Skulle gjerne hatt litt inspirasjon 😊🌸

HI 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I helgene lager vi ofte ting som tar litt tid, og som er ekstra godt. Lasagne (vegetar eller med kjøtt, ossu bocco, finnbiff, andre gryteretter. Noen ganger kjøper vi sushi.

Skrevet

Vi har pizza hver fredag kveld. 

Varierer lørdagene, men kan være lasagne, taco, biffsnadder og lignende. Har alltid noe i måltidet som barna spiser. 

Anonymkode: 0abff...bd3

Skrevet

Fredag og lørdag har vi ting som taco i en eller annen variant, pizza med salat, pasta carbonara, wok, forskjellige typer salater, mat  med asiatisk preg (Indisk, Thai, Kina, Indonesisk etc)  terteskjell, reker, hamburgere, godt krydra kyllingvinger med grønnsaker og dip. Og sikker masse annet også. En sjelden gang har vi en god biff.

Søndag kan det være alt fra rester fra tidligere i helga, enkel mat som enkle gryteretter eller av samme type som fredag eller lørdag til skikkelig husmannskost, gode gryteretter, fiskeretter, helstekt kylling og mye annet. 

Anonymkode: 69acf...983

Skrevet

Lager ofte mat som tar tid i helgen. Lapskaus, gratinerte retter osv

I går hadde vi kylling i koskosmelk stekt i ovnen. I dag blir det lassagne. Forrige helg var det fiskegrateng og kyllingsuppe med hjemmebakte rundstykker til.

Anonymkode: ce9ec...a0f

Skrevet

Blir ofte noe kjapt. Taco på fredager og enkel mat lørdag og søndag. Helgene er travle her. Har nesten ikke tid til å tenke

Anonymkode: 6e6fe...99a

Skrevet

Taco, pizza, hamburgere, løvsteik og kylling på grillspyd er ting som går igjen her.

Ungene vil gjerne ha taco hver helg, og de elsker ovnsbakte båtpoteter (jeg tar de i langpanna med litt olivenolje, maldonsalt og provencekrydder på).

Anonymkode: ed226...ff0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir ofte noe kjapt. Taco på fredager og enkel mat lørdag og søndag. Helgene er travle her. Har nesten ikke tid til å tenke

Anonymkode: 6e6fe...99a

Sånn er det her og som regel 🙈

HI 

Skrevet

Arme riddere til frokost i helgen.

Middag: Hjemmelaget pizza, barna hjelper til. Grønnsakssuppe (mine barn elsker denne suppen) og pannekaker/vafler. Lasagne

Anonymkode: 4374b...b6d

Skrevet

Fredagsmiddagen er stort dett pizza. Lørdagen lager jeg noe de liker, særlig eldste er veldig sær, men i helgen skal alle få noe de liker. Ofte er dette spaghetti og kjøttdeig, lasagne, noe med pølser. 
Søndag lager vi noe jeg liker veldig godt, men som kanskje ikke de liker fullt så godt. Gryter, gratinerte ting, former osv. 

Ellers har vi veldig ofte havregrøt til lunsj eller arme riddere. Av og til potetlapper eller matvafler☺️

Skrevet

I helgene er det ofte omelett, speilegg & Bacon m/tomatbønner e. l til frokost.

Til lunsj er de glad i stekt karbonade med speilegg, pytt i panne osv. Tortillalefser med krydderost, vanlig ost og salami, kokt skinke e.l stekt i panna er også veldig populært. (vi voksne pleier å ha ruccolasalat inni også). Når vi har tid lager vi ofte mat på bålpanna. Der er de glad enten i pølser, hamburgere eller ostesmørbrød i folie. 

Middagsretter er de glad i lasagne, moussakka, taco, nachos, tikka masala, kyllingvinger, hjemmelaget pizza osv. 

Anonymkode: d4700...d2f

Skrevet

Frokost: brødskiver. Lørdag er det lov med nugatti og ene barnet vil ha det. Andre barnet har spist smør og brunost i måneder. Melk og frukt til.

Lunsj: ofte brødskive og frukt der også, ev lomper. Fiskekaker eller makrell på, eller egg og kaviar.

Mellommåltider: oppskåret frukt og grønt, nøtter, yoghurt, byggrynslunsj.

Middager: taco, pizza, kyllingretter, viltgryte, helstekt indrefilet av svin, okse eller vilt, klippfisk. Ofte ovnsbakt tilbehør. Ting som tar for mye tid i hverdagen.

Anonymkode: baa3a...c1b

Skrevet

Vi varierer veldig medforkost og lunsj etter hva vi har lyst på, noen ganger er det frokostblanding, andre ganger er det full oppdekking med engelsk frokost osv. Er bare sønnen min og meg, så vi har stor frihet i matveien.

Middag er oftest noe ordentlig kosemat! Taco, biff, pasta som er litt «ekstra», skikkelig god vegetarmat, reker, blåskjellsuppe osv osv. Noe tar lang tid å lage, andre ting går fort (blåskjellsuppe og frittes f.eks er overraskende kjapt å smelle sammen) :)

Anonymkode: 35df8...dd9

Skrevet

Fredag pleier vi å ha enten taco, pizza, quesedillas. Lørdagene har vi helt vanlig mat, gjerne noe som går litt fort. For eksempel lasagne, spaghetti med kjøttsaus, ulike typer supper osv. Da skal vi ofte ut på noe og har ikke all verdens tid. Søndag har vi stort sett en ordentlig potetmiddag, eller lapskaus/kjøttsuppe. Pleier å kjøpe inn rundstykker til frokost og steker eggerøre eller koker egg, i tillegg til rikelig med pålegg. Tenner lys og gjør det litt koselig, selg om vi bare er to. 

Anonymkode: 4716d...2cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...