Gå til innhold

Tips til mat - barn 1 1/2 år


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser deres barn ila en dag? 
Føler at jeg trenger litt inspo til nye ting. Går ofte igjen det samme fra dag til dag 🤪 hva gir dere for eks som mellommåltid/snacks? Og yoghurt..er det usunt å gi de små? 

Anonymkode: 7e539...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Semper grøtpose, yoghurt med havregryn og frukt&grønt (spessielt banan, eple, agurk og paprika) blir ofte brukt som mellommåltid her. Kan og lage smothie, men det er ikke ofte jeg gjør det. 

Ellers går det mye i skive (m/ leverpostei, skinkeost, makrell i tomat m.m.) og grøt. Hun liker ikke middager!

Anonymkode: 3d59f...493

Skrevet

Mi på halvannet år er veldig glad i banan. Ellers går det i grove brødskiver med og uten pålegg, omelett laget i muffinsformer, eller hardkokt egg, pasta, kylling, havregrøt. Hun elsker ost og kan godt spise en osteskive eller to som snacks. Hun er også veldig glad i middager, særlig tomatbaserte eller med pesto. 

Liker ikke grønnsaker så godt, men ganske glad i avokado 

Anonymkode: 9f1e8...eac

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mi på halvannet år er veldig glad i banan. Ellers går det i grove brødskiver med og uten pålegg, omelett laget i muffinsformer, eller hardkokt egg, pasta, kylling, havregrøt. Hun elsker ost og kan godt spise en osteskive eller to som snacks. Hun er også veldig glad i middager, særlig tomatbaserte eller med pesto. 

Liker ikke grønnsaker så godt, men ganske glad i avokado 

Anonymkode: 9f1e8...eac

Hun får også maispinner, sånne stjerner (fra Nestlé) og semper grøtposer. Sistnevnte er veldig mye dyrere enn en banan da, så gir heller banan som mellommåltid om vi har :)

Drikker også vanlig smoothie med sugerør

Anonymkode: 9f1e8...eac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...