Gå til innhold

Mistet jobben hva med bidraget ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt sagt opp fra jobben da firmaet sliter økonomisk, jeg mister nå store deler av inntekten min. Betaler nå 5000 i bidrag hver måned, kan jeg søke om ny bidrags utregning når inntekten nå blir så kraftig redusert ? 

Vil NAV i det minste kunne regne utifra 80% av tidligere lønn istedenfor 100% som de gjør nå ? 

Blir økonomisk ruinert hvis ikke jeg finner ny jobb innen kort tid 😥 har mye gjeld som jeg ikke vil kunne betale også

Anonymkode: a8648...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan og bør du gjøre. Har ikke du inntekt så skal bidrag justeres eventuelt bortfaller hvis du ikke er betalingsdyktige. Da får bidragsmottaker kun laveste sats i bidragsforskudd fra nav.

Endrer du det ikke men unnlater å betale bygger du deg bare opp gjeld som til slutt kan tvangstrekkes fra inntekten din når du får ny jobb.

Anonymkode: 43d4f...e1f

Skrevet

Får vel kun litt over 60% av tidligere inntekt, så dette er katastrofalt 😥

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Får vel kun litt over 60% av tidligere inntekt, så dette er katastrofalt 😥

Ta kontakt med Nav så fort som mulig og få ny beregning

Anonymkode: 8a528...c66

Skrevet

De har kjempelang saksbehandlingstid, hva når jeg  klarer ikke å betale 5000kr i flere måneder 😱

Finnes det noe raskere behandlingstid i slike situasjoner?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har kjempelang saksbehandlingstid, hva når jeg  klarer ikke å betale 5000kr i flere måneder 😱

Finnes det noe raskere behandlingstid i slike situasjoner?

Slutt å syntes synd på deg selv og gjør noe med det i stede. Gå inn på Nav.no og send inn nytt søknadsskjema for beregning av bidrag. Så tar du en telefon til nav i morgen. 

Alternativt, hvis du har godt forhold til bidragsmottaker går du inn på bidragskalkulatoren og sjekker hva nytt bidra skal være. Så snakker du med bidragsmottaker og hører om dere kan bli enig om en privat avtale. 

Men, når det er sagt så har vel alle oppsigelsestid. Og så sant du ikke har vært i prøvetiden så er den på minst en mnd. Så står du uten inntekt i morgen har du deg selv å takke. Da har du kastet bort minst 14 dager (oppsagt i prøvetiden)...

Anonymkode: 43d4f...e1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...