Gå til innhold

Alenemødre og inntekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye netto sitter dere igjen med etter skatt? 

 

Jeg har netto i lønn mellom 38 000 kr og 43 000 kr + barnetrygd 3000 kr

Anonymkode: c71ed...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laangt under det der i alle fall. 

Si meg, opprettet du denne tråden bare for å skryte?

Anonymkode: b10f4...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere vet at kalkulator NAV gir foreldre med eneansvar og høyest lønn:  barnetrygden og fordelen av den til den andre forelderen selv om de har null samvær?

Anonymkode: 63d95...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Laangt under det der i alle fall. 

Si meg, opprettet du denne tråden bare for å skryte?

Anonymkode: b10f4...b7d

HI sin inntekt er da helt normal for en som er i jobb og mottar litt bidrag også.

Anonymkode: 2316b...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI sin inntekt er da helt normal for en som er i jobb og mottar litt bidrag også.

Anonymkode: 2316b...7c0

Den er vel ganske langt over gjennomsnittet

Anonymkode: 2ac81...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI sin inntekt er da helt normal for en som er i jobb og mottar litt bidrag også.

Anonymkode: 2316b...7c0

Står ingen ting om bidrag. Ergo kan man ikke anta at det er inkludert. Så en bruttolønn på 650000kr i året er ikke en normallønn.

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den er vel ganske langt over gjennomsnittet

Anonymkode: 2ac81...13b

Nei, på ingen måte. En gjennomsnittlig årslønn er vel på rundt 550 000 kr, så har man mindre skatt når man er alene og mange mottar også bidrag.

Anonymkode: 2316b...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, på ingen måte. En gjennomsnittlig årslønn er vel på rundt 550 000 kr, så har man mindre skatt når man er alene og mange mottar også bidrag.

Anonymkode: 2316b...7c0

Hi har utbetalt mellom 38 000 - 43 000, noe som gir en god del mer enn 550 000 i året.

Anonymkode: 2ac81...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, på ingen måte. En gjennomsnittlig årslønn er vel på rundt 550 000 kr, så har man mindre skatt når man er alene og mange mottar også bidrag.

Anonymkode: 2316b...7c0

Hi har en netto årslønn på ca 516000. Brutto utgjør dette ca 690000kr hvis man også beregner inn enslig forsørger ifølge no.neuvoo.com.

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på ny, ettersom jeg ikke vet om dere fikk det med dere: 

Dere vet at kalkulator NAV gir foreldre med eneansvar og høyest lønn:  barnetrygden og fordelen av den til den andre forelderen selv om de har null samvær?

Anonymkode: 63d95...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver meg på ny, ettersom jeg ikke vet om dere fikk det med dere: 

Dere vet at kalkulator NAV gir foreldre med eneansvar og høyest lønn:  barnetrygden og fordelen av den til den andre forelderen selv om de har null samvær?

Anonymkode: 63d95...74c

OK

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

OK

Anonymkode: 121e8...589

Skjønt, jeg forstår rett og slett ikke hva du skriver her. Så ønsker du en annen reaksjon en OK, bør du omformulere...

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønt, jeg forstår rett og slett ikke hva du skriver her. Så ønsker du en annen reaksjon en OK, bør du omformulere...

Anonymkode: 121e8...589

Ok, jeg prøver meg på ny. Dersom mor tjener bedre enn far som ikke har samvær i det hele tatt, altså null samvær, så blir barnetrygd tillagt far. Altså: Far får barnetrygden for barn han ikke har samvær med. Kalkulator NAV.

Anonymkode: 63d95...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg prøver meg på ny. Dersom mor tjener bedre enn far som ikke har samvær i det hele tatt, altså null samvær, så blir barnetrygd tillagt far. Altså: Far får barnetrygden for barn han ikke har samvær med. Kalkulator NAV.

Anonymkode: 63d95...74c

Jaha, og?

Anonymkode: 2ac81...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg prøver meg på ny. Dersom mor tjener bedre enn far som ikke har samvær i det hele tatt, altså null samvær, så blir barnetrygd tillagt far. Altså: Far får barnetrygden for barn han ikke har samvær med. Kalkulator NAV.

Anonymkode: 63d95...74c

Ja vel? Hva gjør vel det? 

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja vel? Hva gjør vel det? 

Anonymkode: 121e8...589

Mener du at det er uten betydning at foreldre som ikke har barna mottar barnetrygden "skjult via Nav"?

Anonymkode: 63d95...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Ja jeg har god inntekt selv om jeg ikke mottar 1 kr i bidrag! Årslønna mi er på ca 710 000 kr så den er grei, men når man er alene med 2 barn samt har hus og hjem er det ikke så himla mye penger som det høres ut til.

Jobben med å ha eneansvar for 2 barn samt å jobbe fullt krever sitt det også fordi man har mye av de samme utgiftene som når man er 2.

 

Grunnen til at jeg opprettet emnet er at alle tror jeg lever fett av bidrag når sannheten er at jeg har ansvaret for inntekten selv..

Anonymkode: c71ed...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at det er uten betydning at foreldre som ikke har barna mottar barnetrygden "skjult via Nav"?

Anonymkode: 63d95...74c

Så jeg får ikke barnetrygden til mine to barn jeg? I og med at jeg tjener mer enn far? Hva er de nesten 3000kr jeg mottar fra NAV hver mnd da? I tillegg til bidraget jeg får fra faren?

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...