Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #26 Skrevet 2. februar 2020 Mannen min jobbet natt, men de hadde tredelt turnus da. Han jobbet en uke natt og da var det fire netter etter hverandre, en uke kveld og da fire kvelder og en uke dag og det var eneste uka han jobbet fem dager. Om mannen din jobber bare natt og 5-6 netter etter hverandre hver uke jobber han mer enn lovlig og det bør tas opp.... Min mann sluttet å jobbe natt før vi fikk barn, han trivdes dårlig med det og har en kropp som aldri vente seg til det. Slet med alt fra mat til å få nok søvn dagen etter. Han la seg åtte om morgenen og våknet i ett-halv to tiden uten å få sove igjen. Det ble for lite søvn rett og slett. Anonymkode: 4cef7...b78
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #27 Skrevet 2. februar 2020 Jeg jobber natt, i 80 prosent stilling, det innebærer 11 vakter. Full stilling er 14 vakter, altså 140 timer i måneden. Hvis din mann jobber like mange vakter som de som jobber på dag gjør, så jobber han omtrent 200 timer, noe som er langt over det tillatte. Det sier seg selv at belastningen både på han og resten av familien blir stor. Har han kortere vakter, så burde han ikke trenge så mye søvn. Jeg sover vanligvis til kl 15-16 og er med i familielivet resten av kvelden. Ungene har lagt seg når jeg går på jobb igjen, så de merker ikke stort til det, bortsett fra når jeg jobber i helgen. Gulrota for å orke å jobbe natt, er jo nettopp at man har mye fri, som kommer familien til gode. Jeg skjønner ikke hvordan mannen din/dere skal klare det kjøret der over tid. Anonymkode: b10b2...b5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #28 Skrevet 2. februar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber natt, i 80 prosent stilling, det innebærer 11 vakter. Full stilling er 14 vakter, altså 140 timer i måneden. Hvis din mann jobber like mange vakter som de som jobber på dag gjør, så jobber han omtrent 200 timer, noe som er langt over det tillatte. Det sier seg selv at belastningen både på han og resten av familien blir stor. Har han kortere vakter, så burde han ikke trenge så mye søvn. Jeg sover vanligvis til kl 15-16 og er med i familielivet resten av kvelden. Ungene har lagt seg når jeg går på jobb igjen, så de merker ikke stort til det, bortsett fra når jeg jobber i helgen. Gulrota for å orke å jobbe natt, er jo nettopp at man har mye fri, som kommer familien til gode. Jeg skjønner ikke hvordan mannen din/dere skal klare det kjøret der over tid. Anonymkode: b10b2...b5c Det er vel der mange av oss som faktisk jobber natt selv lurer litt på historien til hi sin mann. Det stemmer ikke å skulle jobbe så mye natt. Jeg mener ikke at HI lyver, men jeg lurer nå litt på om ikke mannen kanskje gjør det.. Anonymkode: 182bd...106
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #29 Skrevet 2. februar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel der mange av oss som faktisk jobber natt selv lurer litt på historien til hi sin mann. Det stemmer ikke å skulle jobbe så mye natt. Jeg mener ikke at HI lyver, men jeg lurer nå litt på om ikke mannen kanskje gjør det.. Anonymkode: 182bd...106 Min mann jobbet også slik som HI sin mann, beskrevet i tidligere innlegg. Det var ikke levelig i lengden. Min mann fikk alvorlige søvnproblemer, ble sykemeldt og sluttet. Mannen sine vakter hang på oppslagstavla på kjøkkenet så det var ikke noe han løy til meg om for å kunne leve et dobbeltliv 😁 Anonymkode: 53a07...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå