Gå til innhold

Hvordan ikke bli lei seg av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom i en situasjon for to år siden der jeg  ble veldig dårlig behandlet av en person. Denne personen prøvde å svindle meg for et større beløp og når jeg oppdaget det så ble motsvar et offensivt angrep. Det ble startet en systematisk løgnampanje mot meg som skulle stemple meg som litt psykisk ustabil og løgnaktig. Jeg har aldri vært ustabil, deprimert eller løyet. Dette har tatt skikkelig på, og har ført til at jeg har måtte trekke meg unna en del som som omgås denne personen.

Jeg har ikke så mange igjen. Ihverfall ikke som jeg stoler på. Det som gjør meg litt skuffet er at en av mine nærmeste venner og desidert største støttespiller har fortsatt kontakt med denne personen. Hun skjuler det for meg, men får vite via andre at hun er der på besøk og hjelper til. Hørt hun har vært med middag på døren og lignende ting. Jeg kan ikke bestemme noe her. Er bare lei meg. Kutter jeg henne ut, har jeg bare familie og bekjente igjen.

Hadde du hevet deg over dette? Denne personen sier hun støtter meg 100% og er min venn.

Anonymkode: 18b57...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville sett på om ikke noen av bekjente kunne blitt venner.

"Venninna" smisker antakelig for å ikke komme på svartelista hennes..det er bare feigt 

Anonymkode: 874d7...462

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg ville sett på om ikke noen av bekjente kunne blitt venner.

"Venninna" smisker antakelig for å ikke komme på svartelista hennes..det er bare feigt 

Anonymkode: 874d7...462

Vet min venn ikke liker den andre personen.  Tror hun er redd og vil være inne med alle. Noe jeg føler er et lite svik, selv om jeg ikke bestemmer noe som helst her. 
Har travel fonn med bare menn. Lite tid til nye venner da barna tar all min tid. Men takk for råd.

Skrevet

Hadde ikke klart å stole på den personen. Har ikke opplevd dette, men var igjennom et brudd. Utroskap, mye dritt fra x og hun han var utro med. Han forskjellsbehandlet barne våres veldig. Nesten ikke kontakt med en, mens den andre fikk alt. Både x og dama forsvarte dette. Og la skylden på meg for alt. Hadde en venninne, som ikke kjente xen like godt som hun kjente meg. Altså min venninne. Men etter bruddet valgte hun å ha kontakt med  xen min og besøkte x og nye dama der. Hun visste om alt. Så jeg klarte ikke å stole på henne, og kuttet kontakten med henne. Trist, for vi var gode venninner. 

Anonymkode: 47a5c...b70

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kutte ut denne vennen om du skal klare å komme deg videre. Det virker som du sitter fast og ikke kommer deg videre når du får slike påminnelser hele tiden. Og påminnelse må ikke være at hun prater om det, men når du får vite hun har vært med denne personen osv så kommer dine tanker og minne tilbake, du kommer deg ikke videre. 

Jeg har vært i en litt lik situasjon, jeg kuttet veldig mange bånd. Veldig sårt, men nå i ettertid er jeg veldig glad for at jeg gjorde det. Ja, jeg har mindre venner og ikke så mange rundt meg, men de jeg har rundt meg er gode og vil meg vel. Jeg blir ikke minnet på det som skjedde. Jeg har fått noen nye venner, det tar tid, men det er fult mulig selv når en begynner å dra på åra. Heller færre venner enn flere venner som ikke gjør meg godt. 

Anonymkode: 730a9...fd0

Skrevet

Du gjør jo en stor feil hvis du ødelegger hele ditt nettverk, på grunn av denne personen. Da har han jo virkelig vunnet over deg. 

At hun har kontakt med vedkommende, trenger jo ikke å bety noe for hennes lojalitet til deg.

Anonymkode: 5df98...adb

Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon, utsatt for en narsissist i nær familie. Kjæresten min var som din venninne, redd for å bli upopulær og drev å var fbvenner med denne personen som har ødelagt hele mitt liv og som aldri lar meg være i fred.

Jeg ble anbefalt av alt av helsepersonell og eller andre jeg var i kontakt med mens det stod på som verst- å kutte ut alt som kunne forbinde meg til denne personen og de oppfordret også til at kjæresten min kuttet fb venneskapet med denne personen.

Jeg gjorde klar for kjæresten at skulle vi være sammen, måtte han kutte kontakten med den personen, noe han ikke gjorde, da de visstnok ikke hadde noe uoppgjort (de liker ikke hverandre de heller og dette familiemedlemmet mitt har snakket veldig mye stygt om eksen mi , men likevel skulle han være fb venn med denne personen) 

Det endte med at jeg gjorde det slutt med kjæresten min fordi at når han delte saker om oss på veggen, så klarte denne narsissistiske personen  å  vri det om til noe helt feil og negativt og jeg orket ikke alle de falske ryktene som florerte bare jeg satt beina utforbi døren. 

Jeg brente mange broer den gangen , alle vennene som vi hadde felles, kuttet jeg ut og jeg satt igjen med stort sett vare familie.

Men jeg meldte meg på div kurs og andre aktiviteter både led og uten barn og NP har jeg etter noen år fått flere ekte venner enn det jeg hadde i de gamle, så jeg anbefaler deg å kutte ut venninnen din hvis hun ikke kan droppe den personen.

Er man en venn som støtter deg 100%, så renner man ikke ned dørene hos fienden. 

Anonymkode: 0b1a5...436

Skrevet

Så slitsomt det må være å være fjorten hele livet.

Anonymkode: 4758c...2cc

Skrevet

Det er nok vanskelig å være venninnen din. I alle fall siden hun føler hun må skjule det. Det blir litt det samme som når man har sine beste venner i et par og de skilles. De snakker stygt om hverandre og setter vennen sin i en vanskelig posisjon. 

Anonymkode: 0f8b7...b37

Skrevet

Jeg lærer datteren min på 11 at hun får forholde seg til hvordan andre er mot henne, og ikke stenge ute jenter som andre venninner har noe uoppgjort med.

Skrevet

Takk for mange svar. 
Vil nevne hetta jeg har aldri bedt henne unngå denne personen og vil heller ikke straffe henne for det. Jeg er bare lei meg. 

HI

Skrevet

Det er ikke hennes konflikt ... Du kan ikke forlange at venner begynner å kutte ut folk «for din skyld».

Anonymkode: 3662c...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...