Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Kan man bruke kremen nix om man tror det er skabb? har prøvd eurax og kløen forsetter som bare det! og er ganske sikker det er skabb siden har små røde prikker rundt fingrene og klør i tedene.. Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Gå til legen for å få sikker diagnose. Du må ha et skikkelig opplegg for å bli kvitt skabb, den er ganske motstandsdyktig mot behandling nå. Anonymkode: 4a3dc...742
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Ja, prøv det. Det står jo at hele husstanden bør behandles selv om skabb ikke er påvist på alle, så det kan vel ikke skade. Men jeg er ingen lege så spør også de på apoteket. Anonymkode: 50b8b...d12
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 det ser sånn ut Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Kan jeg være så frekk å spørre om du fikk det via seksuell kontakt? Har nemlig hørt at enkelte hudleger ikke vil håndhilse lengre fordi de ikke vil ha smitte. Men jeg var så sikker på at det krevde kontakt «over noe tid» for å kunne overføre smitte. Aldri hatt det selv, men som nevnt over her er det vanskelig og bli kvitt og ikke minst dyrt. Så dette er en behandling du ønsker å gjøre så riktig som mulig fra starten. Hadde tatt en tur til legen. Skabb eller ikke, dette så ikke godt ut og du må få hjelp. Anonymkode: 2b15a...98e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er ingen lege. Men jeg har sett skabb og det så ikke slik ut. Ta deg en tur til legen du. Ev forsøk allergipille først. Anonymkode: 8bb5b...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er ingen lege. Men jeg har sett skabb og det så ikke slik ut. Ta deg en tur til legen du. Ev forsøk allergipille først. Anonymkode: 8bb5b...d3d Enig i dette, fikk noe lignende en gang og det rettet seg med allergimedisiner og fet hudkrem over noen dager. Anonymkode: 2b15a...98e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg være så frekk å spørre om du fikk det via seksuell kontakt? Har nemlig hørt at enkelte hudleger ikke vil håndhilse lengre fordi de ikke vil ha smitte. Men jeg var så sikker på at det krevde kontakt «over noe tid» for å kunne overføre smitte. Aldri hatt det selv, men som nevnt over her er det vanskelig og bli kvitt og ikke minst dyrt. Så dette er en behandling du ønsker å gjøre så riktig som mulig fra starten. Hadde tatt en tur til legen. Skabb eller ikke, dette så ikke godt ut og du må få hjelp. Anonymkode: 2b15a...98e neida nei har ikke hatt noe seksuell kontakt. Veldig sjelden ute så derfor eg jeg veldig skeptisk hvordan jeg fikk dette har aldri fått før, og er lurer på om det kunne vert en mugg Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 Fugleloppe? Elveblest? Anonymkode: 9cf11...a81
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 Her jeg bor er det skabb epidemi. Å her har smittevernlegen gått ut med info om at man må til lege ved mistanke, om ikke annet for at det skal registreres hvor mange som har det og hvilken medisin som må til for å få bukt med det. Anonymkode: d2962...a32
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 Ser ut som elveblest synes jeg, det kan vare et par dager selv om du tar allergitablett Anonymkode: 22a64...29c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser ut som elveblest synes jeg, det kan vare et par dager selv om du tar allergitablett Anonymkode: 22a64...29c Synes også det ligner elveblest. Anonymkode: 9cf11...a81
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 det klør sånt og klør mere med eurax krem på! noen som har tips? Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 Det ser ut som elveblest, synes jeg. Flytter det seg litt fra sted til sted? Ta allergipille, og om det blir verre og verre, så konferer med legevakta. Anonymkode: 6c10e...333
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ser ut som elveblest, synes jeg. Flytter det seg litt fra sted til sted? Ta allergipille, og om det blir verre og verre, så konferer med legevakta. Anonymkode: 6c10e...333 ja jeg har merket at den flyttet seg litt mot magen og ryggen, gikk til legevakten uten lykke, de mente dette ikke er krisis nokk og at andre pasienter ville tas inn før meg.. Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: ja jeg har merket at den flyttet seg litt mot magen og ryggen, gikk til legevakten uten lykke, de mente dette ikke er krisis nokk og at andre pasienter ville tas inn før meg.. Anonymkode: b3135...70d holder snart ikke kløen ut Anonymkode: b3135...70d
_Sanne Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 Det er elveblest tror jeg. Antihistaminer kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 Ta allergitabletter, og ta gjerne 2 om dagen. Anonymkode: 03566...62a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 Har du spist ute? Så det kan være en ingrediens du reagerer på? Ta allergitablett og en kjølende dusj. Anonymkode: 2b15a...98e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du spist ute? Så det kan være en ingrediens du reagerer på? Ta allergitablett og en kjølende dusj. Anonymkode: 2b15a...98e dette er jeg ganske nysgjerrig på for jeg har aldri hatt så stor reaksjon som dette før, ha vært små forkjølt, merket datteren min hadde noen røde selv i magen men var ikke som mine. Og hos henne gikk det vekk etter en dag og nå fikk jeg det Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #21 Skrevet 1. februar 2020 Bor dere et av stedene i landet det har vært mildt? Det kan i så fall få fugleloppene til å dukke opp. Jeg synes heller ikke det ligner skabb. Jeg ville spurt på apoteket. Kan være du vil ha effekt av antihistaminer, og det får du jo kjøpt uten resept. Xylocain-salve kan også hjelpe mot kløen. Jeg ville skiftet sengetøyet, vasket ned soverommene og kanskje ikke sovet med åpne vinduer hvis det kan være fuglelopper (sjekk utenfor om det kan være et gammelt reir i nærheten). Anonymkode: bdc1f...30b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #22 Skrevet 1. februar 2020 Ser ikke ut som skabb, har sett det mange ganger å det ser ikke sånn ut. Minner meg om fugleloppe bitt. Anonymkode: 5764d...724
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #23 Skrevet 1. februar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg være så frekk å spørre om du fikk det via seksuell kontakt? Har nemlig hørt at enkelte hudleger ikke vil håndhilse lengre fordi de ikke vil ha smitte. Men jeg var så sikker på at det krevde kontakt «over noe tid» for å kunne overføre smitte. Aldri hatt det selv, men som nevnt over her er det vanskelig og bli kvitt og ikke minst dyrt. Så dette er en behandling du ønsker å gjøre så riktig som mulig fra starten. Hadde tatt en tur til legen. Skabb eller ikke, dette så ikke godt ut og du må få hjelp. Anonymkode: 2b15a...98e 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser ikke ut som skabb, har sett det mange ganger å det ser ikke sånn ut. Minner meg om fugleloppe bitt. Anonymkode: 5764d...724 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Bor dere et av stedene i landet det har vært mildt? Det kan i så fall få fugleloppene til å dukke opp. Jeg synes heller ikke det ligner skabb. Jeg ville spurt på apoteket. Kan være du vil ha effekt av antihistaminer, og det får du jo kjøpt uten resept. Xylocain-salve kan også hjelpe mot kløen. Jeg ville skiftet sengetøyet, vasket ned soverommene og kanskje ikke sovet med åpne vinduer hvis det kan være fuglelopper (sjekk utenfor om det kan være et gammelt reir i nærheten). Anonymkode: bdc1f...30b pleier en litt kald dusj å funke? Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #24 Skrevet 1. februar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Her jeg bor er det skabb epidemi. Å her har smittevernlegen gått ut med info om at man må til lege ved mistanke, om ikke annet for at det skal registreres hvor mange som har det og hvilken medisin som må til for å få bukt med det. Anonymkode: d2962...a32 Hvor er det? Jeg hører mange sier det men hvor i Norge er det det er skabb epidemi? Anonymkode: e0742...89f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #25 Skrevet 1. februar 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAK453/skabbutbrudd-flere-steder-i-landet-familie-brukte-20000-paa-behandling Anonymkode: 2b15a...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå