Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Kan man bruke kremen nix om man tror det er skabb? har prøvd eurax og kløen forsetter som bare det! og er ganske sikker det er skabb siden har små røde prikker rundt fingrene og klør i tedene.. Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Gå til legen for å få sikker diagnose. Du må ha et skikkelig opplegg for å bli kvitt skabb, den er ganske motstandsdyktig mot behandling nå. Anonymkode: 4a3dc...742
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Ja, prøv det. Det står jo at hele husstanden bør behandles selv om skabb ikke er påvist på alle, så det kan vel ikke skade. Men jeg er ingen lege så spør også de på apoteket. Anonymkode: 50b8b...d12
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 det ser sånn ut Anonymkode: b3135...70d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Kan jeg være så frekk å spørre om du fikk det via seksuell kontakt? Har nemlig hørt at enkelte hudleger ikke vil håndhilse lengre fordi de ikke vil ha smitte. Men jeg var så sikker på at det krevde kontakt «over noe tid» for å kunne overføre smitte. Aldri hatt det selv, men som nevnt over her er det vanskelig og bli kvitt og ikke minst dyrt. Så dette er en behandling du ønsker å gjøre så riktig som mulig fra starten. Hadde tatt en tur til legen. Skabb eller ikke, dette så ikke godt ut og du må få hjelp. Anonymkode: 2b15a...98e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er ingen lege. Men jeg har sett skabb og det så ikke slik ut. Ta deg en tur til legen du. Ev forsøk allergipille først. Anonymkode: 8bb5b...d3d