Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Jeg jobber 3 dager i uken. Skal ha 4 uker i sommer. Betyr det at jeg har igjen 1 ferieuke, altså 3 dager? Kan disse 3 dagene taes enkeltvis?. F eks 23 Desember og 28 og 29 Desember?. Sjefen min sier nei. At hvis jeg tar ferie 23 Desember så har jeg brukt den siste ferieuken. Er det riktig? Anonymkode: cd8fe...602
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Sjefen har rett. Anonymkode: a7503...0eb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber 3 dager i uken. Skal ha 4 uker i sommer. Betyr det at jeg har igjen 1 ferieuke, altså 3 dager? Kan disse 3 dagene taes enkeltvis?. F eks 23 Desember og 28 og 29 Desember?. Sjefen min sier nei. At hvis jeg tar ferie 23 Desember så har jeg brukt den siste ferieuken. Er det riktig? Anonymkode: cd8fe...602 Sjefen har helt rett Anonymkode: 4772a...1be
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Sier som de andre, sjefen har rett. Man kan ikke shoppe enkeltferiedager selv om man ikke jobber fullt Anonymkode: 6a92b...fc5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Du har ikke krav på det; men hos oss (etat i staten) får vi gjøre det sånn. Anonymkode: cd4f6...6b3
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Jeg har aldri jobbet et sted det har vært et problem å ta enkeltdager, men som du selv skriver, så er en ferieuke for deg selvfølgelig bare tre enkeltdager. Mulig sjefen har rett i at du ikke har krav på det, men jeg syns han er vanskelig hvis han ikke lar deg ta enkeltdager. Anonymkode: d0f01...d82
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 Jeg jobber i en kommune. Der må vi ta ut 4 uker i hele uker, mens den siste uka kan tas ut som enkeltdager. Som i ditt tilfelle ville blitt 3 enkeltdager. Men sjefen har styringsrett på ferie. Anonymkode: 6c4c9...422
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Samme her, jeg jobber 80% å pleier å dele opp den siste ferieuken så jeg får 2 skikkelige langhelger, har fri onsdager. Anonymkode: b780d...f03
Eliseflisa Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 Det som vil være avgjørende her er hva slags feriesystem dere har. Trekkes dere i ferie på forhånd? Eks meg, jobber i kommunen. I juni får jeg ikke lønn, kun feriepenger. Da tar kommunene lønna mi for å utbetale ferien min i 2020. De betyr at jeg tar tre uker på sommeren ( det står vel i loven), så resten av dagene tar jeg som jeg vil. Med hundre prosent stilling har jeg rett på 24 dager. Siden jeg jobber turnus jobber jeg veldig ulikt hver uke (6 uker turnus) , dersom jeg tar ferieuke i uker uten like mye jobb sparer jeg ferie. Dersom jeg har ferie en uke jeg jobber 4 dager, trekkes jeg kun for 4. Så det telles ikke uker men dager da. På en sommerferie bruker jeg som regel ca 15 dager, da har jeg 9 igjen som jeg kan bruke akkurat hvordan jeg vil. Jeg har blitt trukket for disse, så får vanlig lønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå