Gå til innhold

Er det bare meg, eller hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben min er det en dame som har fått seg en hund. Damen har hunden sin med seg på jobben hver dag. Hun avklarte med alle i forkant om det var noen som var allergiske eller hadde noe imot om hun hadde den med. Så det er jo grei. Men nå er det gått en stund, og hunden tar myyyye tid. Hun er ute og lufter den stadig vekk. Hun prater babyspråk til den, og behandler den som et barn. Om den ikke er innen synsvidde, så spør hun hvor ungen er hen......Hun kaller andre for tante og onkel når hun snakker med hunden sin. Som f.eks om noen av kollegene våre som hun er god venn med. De er blitt tanter og onkler til hunden hennes. 

Dama har ikke barn selv, så dette er nok et substitutt. Men likevel så kjenner jeg at jeg begynner å blir så lei av all jattingen og babystemmen. Og ikke minst hvor mye tid av selve arbeidstiden hun bruker på den. 

Hva ville dere tenkt om noen hadde gjort dette på dere jobb?

Anonymkode: d846d...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier lederen deres? 

Jeg tenker at den tid og fokus hunden tar av arbeidstiden er noe dere kan klage på, men at hun er et merkelig menneske som jatter med hunden verre en man gjør med et barn (jeg syntes selv slike mennesker er ufattelig irriterende) får dere ikke gjort noe med. 

Anonymkode: cf1b6...799

Skrevet

Er du sjefen hennes?

Hvis du er det kan du ta opp at hunden har blitt en for stor tidstyv. Hvis du ikke er sjefen hennes kan du snakke med sjefen om at du også vil ha fri til hobbien din i arbeidstiden. Hunder på jobb er en uting, men  det bør være opp til sjefen å gjør noe med tidsbruken.

Hvordan hun snakker om hunden ol bør ikke være noe du bryr deg med, selv om det irriterer deg.

Anonymkode: 6a768...0ac

Skrevet

Hverken barn eller hund er ment å være permanent med på jobb. Både barn og hund kan være med om det er sykdom eller andre årsaker, fx hund med skjerm på hodet. Men da forutsettes det jo at jobben gjøres. Noen hunder kan være der helt umerkelig og luftes i lunsjen, de er jo ikke noe problem, vi har flere sånne som bare ligger under pulten eller ute i bil, og de plager ingen.

Skrevet

Jeg kjenner frustrasjonen. Får også fnatt av folk som tror at en hund er et barn.

Det er normalt å ha med evt syke barn på jobb, hunder er det ikke normalt å ha med på jobb. Har aldri opplevd en hund som har vært med noen kollegaer på jobb i samtlige jobber jeg har hatt.

Skrevet

Jeg er ikke sjefen hennes nei. Men hun får gjøre stort sett som hun vil. Hun har liksom ikke så mange sperrer. Uten å gå inn på detaljer, så har jobben i stor grad tilrettelagt for at hun skal jobbe her hos oss. 

HI

Skrevet

Utover å ta det opp med sjefen er det lite å gjøre. Sjefen må jo se dette h*n også?

Det er jo strengt tatt ikke ditt problem om hun kan få ta seg av hunden i arbeidstiden. 

Alternativt kan jo du eller noen andre si dere har blitt allergisk. Klage over kløende øyne og nese og så si du har fått påvist allergi. 

Anonymkode: 236f1...65c

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utover å ta det opp med sjefen er det lite å gjøre. Sjefen må jo se dette h*n også?

Det er jo strengt tatt ikke ditt problem om hun kan få ta seg av hunden i arbeidstiden. 

Alternativt kan jo du eller noen andre si dere har blitt allergisk. Klage over kløende øyne og nese og så si du har fått påvist allergi. 

Anonymkode: 236f1...65c

Det blir jo litt mitt problem også, da arbeidsmengden blir mer på oss andre. 

Skrevet

Jeg tenker at du kan klage på at arbeidsmengden øker, og forsøke å si til sjefen at du ikke vil jobbe mer for at hun skal bruke arbeidstiden til å lufte bikkja. 

At hun oppfører seg som en tulling med babystemme og helledussen-språk til bikkja kan du ikke gjøre noe med, annet enn å ignorere så godt du kan. Jeg kunne vel ha sagt fra at jeg slett ikke var tanta til bikkja hvis hun forsøkte å kalle meg det.

Skrevet

Heldigvis er langt fra alle uten barn slik. Kunne aldri falt meg inn å behandle et dyr slik hun gjør, og heller ikke holdt på slik på jobb som hun gjør.

Hadde jeg fått ha med hunden på jobb så ville jeg tenkt at jeg måtte jobbe litt ekstra hvis hunden gikk utover min effektivitet. Og hunden må selvfølgelig holdes i ro ved hennes plass, på hennes kontor.

Jeg ville tatt det med sjefen nå siden det at hun gjør så mye mindre jobb går utover dere anre.

Anonymkode: 716db...bdf

Skrevet

Hun fikk et lite tilsnakk for å lufte hunden for ofte. Det var ikke fra sjefen vår. Dagen etter var hun borte fra jobb🙄 og er det fremdeles

Skrevet

Det er synd i de som ikke kan få barn. Derfor kan de få gjøre akkurat som de vil i forhold til hundene sine. Både med tanke på fravær og prioritet på jobb, og å dra tidlig, dra til veterinær uten å føre fravær osv. Tragisk. Men samfunnet er sånn. Sier man noe til noen som ikke har barn er man en mobber. Og da starter varslingssakene. Det er sykt, men sånn har det blitt. 

Anonymkode: fa8bd...1cf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er synd i de som ikke kan få barn. Derfor kan de få gjøre akkurat som de vil i forhold til hundene sine. Både med tanke på fravær og prioritet på jobb, og å dra tidlig, dra til veterinær uten å føre fravær osv. Tragisk. Men samfunnet er sånn. Sier man noe til noen som ikke har barn er man en mobber. Og da starter varslingssakene. Det er sykt, men sånn har det blitt. 

Anonymkode: fa8bd...1cf

Dette her er fullstendig bullshit. Kanskje du skulle prøve å bruke hodet ditt til noe fornuftig i stedet for å trykke ned alle barnløse i dritten.

Anonymkode: dbaae...1e6

Gjest Antarctica
Skrevet
På 31.1.2020 den 13.54, Anonym bruker skrev:

På jobben min er det en dame som har fått seg en hund. Damen har hunden sin med seg på jobben hver dag. Hun avklarte med alle i forkant om det var noen som var allergiske eller hadde noe imot om hun hadde den med. Så det er jo grei. Men nå er det gått en stund, og hunden tar myyyye tid. Hun er ute og lufter den stadig vekk. Hun prater babyspråk til den, og behandler den som et barn. Om den ikke er innen synsvidde, så spør hun hvor ungen er hen......Hun kaller andre for tante og onkel når hun snakker med hunden sin. Som f.eks om noen av kollegene våre som hun er god venn med. De er blitt tanter og onkler til hunden hennes. 

Dama har ikke barn selv, så dette er nok et substitutt. Men likevel så kjenner jeg at jeg begynner å blir så lei av all jattingen og babystemmen. Og ikke minst hvor mye tid av selve arbeidstiden hun bruker på den. 

Hva ville dere tenkt om noen hadde gjort dette på dere jobb?

Skrullete kjerring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...